Klokkespotting

Snodig å stå i kantinekøen, og oppdage en smellvakker Omega Seamaster 300 Master Co-Axial på armen til han foran deg, men som du ikke visste var en av oss gærninger. Ikke bare det, men han fortalte at det finnes én gærning til, som er aktiv her inne. Må nok ta en alvorsprat med vedkommende etter langhelgen.
 
Var innom en bruktsjappe for kunst, antikviteter og klokker i Montevideo for en liten uke siden. En kollega av meg handlet lommeur der.

De hadde mye spennende. Legger ut noen bilder:











Hadde ikke handlet dyre vintage-klokker hos de dog. Jeg gjorde meg nok litt upopulær når jeg påpekte at Exploreren aldri var blitt levert med jubilee og at bezelen til både red og 5513 gikk begge veier.

Heldigvis hadde kollegaen min og selger allerede blitt enige om pris:rolleyes:
 
På gymmen
image.jpeg
 
Var med på handel av en Porsche av en hyggelig kar med en Omega PO av det oransje slaget på armen. Morro å endelig spotte noe verdt å spotte i det ville!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
En Breitling av noe slag på Hareide her?
 

Vedlegg

  • 4A3F5A4F-8B9F-4159-B2F7-867C69315E7C_zpsvyhphqyj.jpg
    4A3F5A4F-8B9F-4159-B2F7-867C69315E7C_zpsvyhphqyj.jpg
    293,9 KB · Visninger: 100
De var vel ikke så nøye med hvilke lenker de leverte med klokkene før i tiden, og bezelen til 1680 og 5513 skal gå begge veier.

Man lærer noe nytt stadig :)

Dog har jeg aldri sett en slik klokke med jubilee noensinne, samt at den virket vesentlig nyere enn uret, men det kan jo hende jeg tar feil. Gutta i butikken visste i hvert fall ikke sikkert. De visste ikke ref. nr en gang og kalte det bare for "gamle rolexer":eek:

Det med bezelen var jeg ikke klar over! Vet du når de sluttet med dette, @Flippin?