Klokkespotting

Litt skjermbilder fra Nobel på Nrk.

Ukjent FSK soldat som klipper opp bombevest: Rolex Submariner
Erling hovedperson(Aksel Hennie): Rolex Submariner
Jon Petter patruljefører: Daytona?? Noen som ser det bedre enn meg?

Skjermbilde 2016-10-20 kl. 00.11.59.png
Skjermbilde 2016-10-20 kl. 00.12.20.png
Skjermbilde 2016-10-20 kl. 00.09.32.png
Skjermbilde 2016-10-20 kl. 00.06.13.png
Skjermbilde 2016-10-20 kl. 00.02.15.png
Skjermbilde 2016-10-19 kl. 23.39.35.png

IMG_9940.PNG
IMG_9941.PNG

Somsagt, synes det ser sånn ut, er ikke dønn sikker, kan være at lyset spiller meg et puss. Synes lugsene ser vel tynne ut også, men kan jo være polert.

• Liker
Reaksjoner: Dingle
Ja, for det ville vært et unikt tilfelle hvis et produksjonsselskap benyttet seg av en fake klokke i en serie eller en film....

Er somsagt ikke bastant i uttalelsene mine, men har i likhet med Gin denne klokken selv, og kjenner den godt.
Bildene alt for kornete når man zoomer inn, så er vanskelig å være sikker med bakgrunn i disse bildene.

Men detaljer jeg reagerer på er : bezel ser ikke riktig ut, crownguard kan virke annerledes, pushere ser ikke ut til å stikke like langt ut som de skal. Disse tingene kan riktignok være pga gjenskinn.

Vi får nok svaret etterhvert, hvis det blir noen closeups i kommende episoder.

Hvilken episode er bildene fra?

Ja, for det ville vært et unikt tilfelle hvis et produksjonsselskap benyttet seg av en fake klokke i en serie eller en film....

Er somsagt ikke bastant i uttalelsene mine, men har i likhet med Gin denne klokken selv, og kjenner den godt.
Bildene alt for kornete når man zoomer inn, så er vanskelig å være sikker med bakgrunn i disse bildene.

Men detaljer jeg reagerer på er : bezel ser ikke riktig ut, crownguard kan virke annerledes, pushere ser ikke ut til å stikke like langt ut som de skal. Disse tingene kan riktignok være pga gjenskinn.

Vi får nok svaret etterhvert, hvis det blir noen closeups i kommende episoder.

Hvilken episode er bildene fra?
Ang. Nobel: Sub=ekte, Daytona=fake.
Enig. Første som slo meg var at Daytona så fake ut.

Syns bare det virket veldig rart av dem å bruke fake. Det første jeg tenkte når jeg så den var en tjukk Tissot eller noe, nettopp fordi den så litt tjukk ut ved bezel. Når jeg såg på episode 4 som det nyeste er fra syns jeg det lignet mer på Daytona.
Bildene er fra episode 1 alle utenom det nederste der han sitter i sivilt, det er fra nyeste ep 4.

Dere har sikkert rett. Men dere er sikre på at det er fake Daytona og ikke noe annet merke?

Ang Meling: Det er en PO. Han har også noe fine greier fra Longines, så at han bærer den der i retten...

Anyway: Masse snacks på ølfestivalen What's Brewing i Stavanger! Fikk tilogmed et kompliment for min Polar, så det er vel kanskje flere her inne som er der?

• Liker
Reaksjoner: Pippen og jonska