Jeg tror han har en Citizen AJ9230-08EE:
]
I såfall kan en fastslå at Tufte bruker pengene på helt andre ting en klokker. Denne koster vel ikke mer enn et par tusen kroner, eller?
Jeg tror han har en Citizen AJ9230-08EE:
]
Hvem er den skyldige? T-banen fra National til Majorstuen for 20 min siden med eldre Rolex sub på nato. Muligens en red, hadde hvertfall fin patina. Desverre hadde jeg akkurat levert gullet hos Alf Lie på rens, så fikk ikke sjekket reaksjonen om jeg hadde trukket opp jakken og vist frem DD'n.
Det hjalp ikke mye på kontrollavgiften på 7-800kr, at kontrolløren bar en Submariner gull på armen.
Når dere likevell er inne på T-banen fra Nasjonal.
For omlag et år siden tok jeg t-banen denne strekningen mot Storo, og på Majorstuen kom det på en masse vektere for å kontrollere billetter. Jeg som for to dager siden hadde fornyet månedskortet mitt, hadde selvfølgelig byttet til en lettere jakke denne varme sommerdagen og glemt å få med det nye månedskortet.
Det hjalp ikke mye på kontrollavgiften på 7-800kr, at kontrolløren bar en Submariner gull på armen.
(Hører også til historien at t-banen jeg bafant meg på overhodet ikke var på vei til Storo, men derimot Montebello lystavlen hadde vist feil, og jeg hadde ikke dobeltsjekket nummeret på toget.)
Et av de mer irriterende og senile øyeblikk i mitt liv har alltid billetten i lommeboka nå