Klokkespotting

(Tror ikke jeg ville valgt å ta på meg reflekterende 904L stål i ørkenen, om jeg skulle ligge lavt, men det er nå engang meg )

Tror ikke det er så mange spesialjegere som går med en Rolex på "jobb" - så ingen i sandkassa, når jeg var der. Må kun være @Tom Henriksen som gikk i felt med noe slikt ;)

Jeg ville kanskje antatt at klokkene var skuespillerenes egne?
Av de få jeg kjenner som valgte karriere i forsvaret er det ingen som bryr seg nevneverdig om klokker, så det går i G-shock eller lignende.
 
Jeg ville kanskje antatt at klokkene var skuespillerenes egne?
Av de få jeg kjenner som valgte karriere i forsvaret er det ingen som bryr seg nevneverdig om klokker, så det går i G-shock eller lignende.

Du glemte Suunto - og de så jeg på flere i Kabul....
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Jeg ville kanskje antatt at klokkene var skuespillerenes egne?
Av de få jeg kjenner som valgte karriere i forsvaret er det ingen som bryr seg nevneverdig om klokker, så det går i G-shock eller lignende.

Nja, både du og @Mr Davis har litt rett, men det er flere enn du tror. En del Rolex og Omega, og mye Breitling hos de som har kjøpt seg en klokke uten å være interessert i klokker som sådan. Og en Sinn her og der
 
Det var ikke verken rette arenaen eller settingen for bilder av reelle ur, men spottet følgende to igår kveld(bilder for illustrative årsaker, kun plukket fra interveven).

Rolex 116710 BLNR på en diskret entusiast; han har også en Breitling Navitimer og litt annet knask.
image.jpeg


En annen Rolex, litt eldre sådan og av typen YatchMaster, satt på armen til sønnen av en tidligere Bjerke(før det var Bjerke i Bergen)-ansatt.
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Dingle
A929312B-9C9A-47CD-975B-D6D6CBBE1A30_zpsmitpq4br.jpg

Spottet denne på optikerens håndledd i dag.
Arvet fra hans far som var urmaker. En enkel linsekontroll sklei ut i tid, artig start på helga!

Btw: stusser litt på skiven, romertall og diamanter? Innspill fra fagkyndige?
 
Stusset litt på skiven selv, spesielt det hundetannsmønsteret. Men ser ut til at en lignende har blitt solgt på TRF tidligere hvert fall
 
Spottet samma klokke jag hade på armen på jobb idag på Sörlandssentret en SKX009 på en dansk kund! Vi hade köpt den på samma side på nettet tom!
 
Spottet en Tudor North Flag på ansatt på Hifi-klubben i Tromsø. Det er vel så WISete at det er en sjans for at det er noen her inne?
Og her er et bilde, er jo en spottetråd :)


North Flag er så deilig diskret, slik at bare de som vet vet. I løpet av et år så er du den tredje som har flagget at du vet hva det dreier seg om. Og den første norske. En Belgier og en Engelskmann i tillegg. Så det er en skikkelig "under radaren" beater, men i en kvalitet som ikke står tilbake for en Explorer I fra moderskipet. Bare som et eksempel... :D