Klokketips til ca 9000kr

Medlem
12. juni 2012
Innlegg
3
Jeg har akkurat fullført ingeniørutdannelsen min og tenkte å gi meg selv en gave. Jeg er ganske glad i klokker og har interesse for det, så da tenkte jeg å kjøpe meg en klokke. Men jeg trenger tips, grensen min er på 8000-10 000kr. Jeg er mest glad i robuste klokker med litt størrelse. Jeg har en følelse av at den prisklassen er enten dyre "billige" merker eller billige "dyre merker..
Hadde satt stor pris på hjelp.. Takk
 
Jeg har akkurat fullført ingeniørutdannelsen min og tenkte å gi meg selv en gave. Jeg er ganske glad i klokker og har interesse for det, så da tenkte jeg å kjøpe meg en klokke. Men jeg trenger tips, grensen min er på 8000-10 000kr. Jeg er mest glad i robuste klokker med litt størrelse. Jeg har en følelse av at den prisklassen er enten dyre "billige" merker eller billige "dyre merker..
Hadde satt stor pris på hjelp.. Takk

Sjekk dykkeruren fra Oris, veldig mye fint der med spennende urverk som humper inne i. Vet ikke prisen på Pro Diver modellen men den er svær og robust
 
Det klassiske svaret er å se på en av Omegas seamastermodeller. Klassiske og fine. Du kommer forresten til å få det klassiske rådet spar litt til og kjøp en brukt Sub snart;)
 
ProDiver overskrider nok budsjettet ditt: http://www.urverket.no/oris-diving-black-dial-p-10648.html

Men hva med Oris Aquis? Den synes jeg er veldig tøff.
oris-733-7653-4154-MB_LRG.jpg

http://www.urverket.no/oris-divers-aquis-date-sortstal-o43-mm-p-14476.html
 
Er ikke Sinn U1 innenfor budsjett? Det bør jo kunne være er alternativ:) Synes også Oris Aquis er en flott klokke! Longines HydroConquest kan være er en annen serie å se på.
 
Oris er et godt forslag, eller kanskje en Maurice Lacroix diver.
Om du kan klare deg med en litt sliten beater så er vel en omega Seamaster nesten innen rekkevidde.

Men litt vanskelig prisklasse du skisserer, hvilket du også nevner.
De rimelige blir rimeligere, og de dyre merkeklokkene blir for dyre.:confused:

Mitt konklusjon ville nok av erfaring blitt:
Kjøp en rimelig beater ala Seiko og spar noen kroner, om/når du blir bitt av basillen så kjøper du deg asap en Submariner (Rolex) 16610.(30-35k)
 
Jeg har også sett endel på klokker i samme priskategori den siste tiden. Oris Aquis Date og Tag Heuer Aquaracer som er nevnt allerede kommer også høyt på min liste. I tillegg har jeg lagt merke til et par andre.

Om du vil ha en enkel og ren klokke, synes jeg Longines Conquest er veldig flott:

image_1805.jpg


Dersom du vil ha litt mer funksjoner i f.eks en chrono, har jeg stor sans for Certina DS1 Chrono

image_672.jpg
 
Kommet masse gode forslag her, vil bare tilføye at innenfor budsjettet ditt har du mulighet til å få deg et virkelig bra ur. Du bør kanskje vurdere å kjøpe brukt da det er mye bra ur ute med et ufortjent høyt prisfall idet de går fra ny til brukt. Lykke til og kom med bilder når uret er i boks.
 
Sant så sant selv om det er et "utoverbudsjettet"tips

Selvsagt! Men hvis man først har grense på 10 lapper så ville det for min del ikke vært noe å tenke på å legge en femtedel til i budskjettet for en klokke som virkelig er super kvalitet, kjent merke og ikke vil synke i verdi pga bruktkjøp. :)

Edit: Jo mer jeg tenker på det, jo mer har jeg lyst til å shoppe... Men da må jeg nok flippe en klokke først.