Klokketips.

Medlem
25. des. 2009
Innlegg
2
Jeg har funnet ut at jeg har lyst til å investere i en litt finere klokke enn youre average, om jeg kan si det slik. Har nå kikket litt rundt og finni et par klokker jeg liker. Alle fra Seiko Premier serien, type noe ala denne
1578_l.jpg


Noen med erfaring rundt disse klokkene? Bra klokke? Budsjettet mitt er på ca 6000 kr. Noe annet jeg bør sjekke ut?
Jeg innser at jeg burde søkt før jeg oppretter en ny tråd, men nettet mitt er helt utrolig tregt.
 
Personlig ville jeg aldri brukt 6000 kr på en seiko klokke. Da ville jeg heller spart litt til og kjøpt en litt finere klokke, laget i Sveits. :D
 
eazy123 skrev:
Personlig ville jeg aldri brukt 6000 kr på en seiko klokke. Da ville jeg heller spart litt til og kjøpt en litt finere klokke, laget i Sveits. :D

Personlig så mener jeg at man skal lete lenge etter et klokkemerke hvor du får mer for pengene, enn Seiko. Jeg ga 5000 for den Seiko klokken jeg linket til, og sjeldent har jeg fått mer klokke for pengene. Seiko er kanskje ikke så eksotisk brand, men det er kvalitet tvers igjennom. Det er mange merker det er verre å bruke 6000 kroner på, for å si det mildt :)
 
Takker for svar. Når det gjelder Klokken jeg postet bildet av så er det noe i den duren jeg er ute etter. Jeg liker veldig godt designet. Fra avstand ser den ganske minimalistisk og streit ut, men når du ser nærmere er displayet fullt av detaljer, satt sammen på en nesten abstrakt måte. I hvertfall for et utrent øye. Det at svart, hvit og sølv er de eneste fargene som er brukt liker jeg også. Synes det gir et tidløst preg.

Edit:

@ Longines

Det er slik jeg har forstått det. Har fått inntrykk av at merket Seiko kommer fra en ganske stolt tradisjon som er opptatt av å lage klokker av god kvalitet. Om det er eksotisk vet jeg ingenting om. Kan fint lite om klokker, men ut ifra hva jeg har lest, samt utseendet på den jeg tidligere nevnte her, så virker det som en klokke for meg.
 
Her er forøvrig en annen type av akkurat den samme klokka du er interessert i:

http://www.chronograph.com/store/mli_vi ... oduct=2807

Den klokken i åpningsinnlegget ditt koster vel ca 6000 kr i Norge hos autorisert forhandler. Du får den for ca halvparten hos en grå marked selger. Så er det jo opp til deg hvor du ønsker å kjøpe. Forstår om du ønsker tryggheten hos en autorisert forhandler. Samtidig er det mange seriøse grå marked forhandlere for akkurat Seiko.
 
Enig med Longines :D
Ikke hør på de som sier du må kjøpe et ur produsert i Sveits. Seiko har produsert klokker siden 1881 og lager sine egne urverk (inhouse movt).
Seiko i den prisklassen du refererer til har kvalitet og finish som på sveitserur som koster 15000-20000kr.
Ikke vær redd for å kjøpe en Seiko 8)
Ta en titt her: http://www.seiyajapan.com/category/2_seiko_mechanical/
eller som nevnt: http://www.chronograph.com/store/index.asp
Jeg har handlet flere ur på førstnevnte nettside og anbefaler den på det sterkeste :mrgreen:
Lykke til med kjøpet :D
 
Seiko er mye for pengene ja..

Og hva er historien nå om Tag Heuer og Seiko?
Har forstått det slik at Tag har kommet med en "ny" utgave av et av sine gamle verk, som i realiteten bare er et bearbeidet Seiko-urverk/ebauche??
 
tombs skrev:
Seiko i den prisklassen du refererer til har kvalitet og finish som på sveitserur som koster 15000-20000kr.

Dette er faktisk riktig, det føles hvertfall sånn når du holder en av de i hånden din. Jeg ble faktisk sjokkert over kvalitets følelsen på den klokken jeg kjøpte (Som var min første Seiko). Og det blir definitivt ikke min siste Seiko.
 
Jeg kan anbefale Chino Watch. De har været i ur-branchen fra samme adresse i Tokyo siden 1905 - 4. generation er nu ved roret :eek: Chino sælger en masse lækre klokker, også modeller, som ellers er forbeholdt det japanske hjemmemarked. Chino Watch er Seiko Select Shop - og dem er der ikke mange af. Det betyder bl.a., at du får en gældende worldwide Seiko garanti. Priserne hos Chino er også rigtig gode ;)

På TZ-UK er der en, som sælger en Velatura SRH001P1 med en ekstre læderrem til for 260 GBP. Modellen er med Kinetic Direct Drive urværk, som er et batteridrevet urværk, som kan lades op ved bevægelse og ved at dreje på kronen. Uret har power reserve indikator, som ved "opladning" forvandles til en energi-tilførsels-viser ... sådan i bedste interaktive stil :)

Uret kan også findes nyt på ebay: http://cgi.ebay.co.uk/LATEST-SEIKO-VELA ... 20adfcad3e