Klokketvist

Status
Stengt for ytterligere svar.
Er det vanlig å be om sikkerhet ved innlevering av ur til f.eks service? Niks.
Å be om dette viser en fullstendig mistro til vedkommende. Prøv tilsvarende på Bjerke.........

(Alternativt, som løsning kunne du levert uret til service hos en urmaker, på selgers regning-etter foregående avtale.)

Uansett; Hvorfor ikke bare gå direkte til et objektivt konfliktløsningsorgan, i stedet for å egge til ytterligere åpen konflikt?

Nå må dere unnskylde meg, litt for mye alkohol innabords for å komme med noe vettugt i saken, men slik jeg leser det har selger solgt en vare med én mangel, blir konfrontert med det, prøver å rydde opp ved å ta den tilbake og sende uret på en service og da skal plutselig kjøper ha sikkerhet i form av et kontant beløp...

Da hadde jeg slått meg vrang også. Får jo være grenser. Kjøper ikke en Macbook på Elkjøp, får en mangel og ber om 15.000kr i sikkerhet mens den er inne til service?

Å legge ut nick og nummer er dårlig stil uansett hvor frustrert du måtte være. Seriøst, dette burde dere kunne løse uten at du skal true med forbrukerrådet og faens oldemor.

At selger farer med løgner her klarer jeg heller ikke se, men selvsagt, jeg har ikke all informasjonen.

Drikk vann og prøv igjen:)

@Andreaskh Du synes jeg var utydelig i mitt innlegg. Du ba om 3500kr i mens klokka var på service. I og med at jeg allerede hadde vippset deg 500kr som kompensasjon for dårlig gangreserve, skulle vel de tilbake til meg om jeg hadde betalt servicen? 3500 + 500=4000. For orden skyld kan jeg legge ut den sms’en du refererer til. Jeg må si meg enig med @Fosen om takt og tone. Holder også med @Nicklas om å slå seg vrang med grunn.

Vedlegg

• E27AD4A6-34C7-4844-A910-1C8E19EB8D3A.png
    E27AD4A6-34C7-4844-A910-1C8E19EB8D3A.png
    535,2 KB · Visninger: 0
Vet ikke hvordan jeg skal fortsette en gang her jeg nå... så jeg prøver å være kort.

Syns det er svært uheldig hvordan dette har utartet seg opp gjennom kvelden. Fryktelig dumt å beskylde noen på denne måten for å ødelegge deres renomme. Vet ikke om intensjonen var et forsøk på å løse noe en gang. Trådstarter må ikke glemme at klokkenorge «egentlig» er ganske lite, der så og si alle kjenner alle. Å sverte noen andre i «ond tro» har her tydeligvis backfired til de grader. TS folk glemmer aldri og på gtgs blir slike saker tatt opp nesten hver gang. Svært synd for trådstarter å ende opp på en helt annen liste enn gg-lista.

Personlig syns jeg tråden skal stenges av @Jon Henrik nå, men ikke slettes. Bør stå til skrekk og advarsel for hvordan en ikke løser konflinkter her på sonen. Tror de fleste vet dette og har lært seg normal folkeskikk

Var innom og leste de andre innleggene til trådstarter akkurat og tror ikke han passer her på TS. Lurer på innlegget som ble slettet om Time Watches og hva han skrev der.

TS handler om klokkeglede og læren om horologi. Kverrulering og drittslenging hører ikke hjemme her, selv om visse gjør dette med et snev av ironi ;)

Status
Stengt for ytterligere svar.