Kohe321's bildetråd!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Tenkte det var på tide å lage en slik tråd for meg også nå. Klokkeinteressen begynte da jeg var liten. Husker hvor utrolig glad jeg ble da jeg fikk min første da jeg begynte på skolen - en liten quartz klokke med blå lærrem. Jeg fikk "ansvar for å passe på tiden" selv for første gang i mitt liv. Noe som var så stort at jeg ofte gikk rundt og spurte familien om de ville vite hva klokken var, før jeg stolt trakk den frem og proklamerte korrekt tidspunkt. Denne har jeg enda i en skuff. Good times.

Det var først flere år senere at jeg oppdaget en helt ny dimensjon av interessen - nemlig mekaniske ur. Med den allerede store interessen for ur og alt "finmekanisk" ble jeg med ett utrolig fascinert og bitt av basillen.

Å bli medlem på TS og delta i dette fantastiske samholdet rundt hobbyen er det beste jeg har gjort med interessen. Takk til alle her for det! Uten tvil tidenes beste forum og "community" dette.

Under følger noen ord og bilder om klokkene i samlingen.

Rolex 14060m submariner nodate (Denne er nå solgt, men sub skal inn igjen en gang, ingen tvil!)

Etter å ha blitt eksponert for rolexfeberen her inne ble jeg til slutt smittet selv. Og det kraftig. Min første Rolex ble en nobrainer - submariner. Denne får veldig mye armtid. Jeg synes den er utrolig fin, og det hender ofte jeg må se både to og tre ganger for å få med meg hva klokken er. Den kan være med på alt - i dress eller shorts. Kanskje tidenes mest allsidige ur?

IMG_3195.jpg

IMG_3191.jpg

IMG_0854.jpg

Rolex 114270 explorer 36mm

En tidløs Rolex klassiker på linje med submariner. Har alltid likt explorer designet godt, men har følt at 36mm ble for lite... Store klokker var kulest etc. Heldigvis snudde dette helt da jeg fikk submarineren. Nå ble smaken snudd mot ur med litt mer "klassisk" størrelse, og da tok det ikke lang tid før jeg begynte å sikle etter en explorer. Flotte bilder og erfaringer her inne gjorde ikke akkurat bestemmelsen vanskelig heller. Det må sies at JoLu's fantastiske bildetråd (som har en god mengde explorer bilder) var en av mange faktorer som "vippet" meg over kanten.

Da jeg åpnet boksen for første gang ble jeg med ett slått av hvor VAKKERT dette uret er. Joda, jeg har sett bilder og film, men som vanlig er virkeligheten bedre. Ikke rart mange mener dette er et av de mest klassiske og tidløse designene Rolex har - dette er rett og slett "eye-candy".

Den ble kjøpt av en hyggelig bruker her inne (GT350), og er fra 2002, og har dermed ikke "rolexrolexrolex" inngravert rundt den indre bezelen.

IMG_0921.jpg

IMG_0933.jpg

IMG_1623.jpg

Rolex 16750 Explorer 2 "Polar"

Denne har jeg likt godt siden første gang jeg så den i en artikkel om Rolex i et klokkemagasin for lenge siden. Kontrasten mellom det sorte, røde og hvite gir et veldig slående utseende. Den børstede bezelen i blankt stål kombinert med urskiven i hvitt gjør at klokken nesten ser ut som et snøfnugg - jeg skjønner godt hvorfor denne har fått kallenavnet "polar". Jeg digger den.

Kjøpte den av DavidSW på TRF. Han hadde bokstavelig talt akkurat fått inn denne da jeg sendte mail til ham, han hadde ikke engang fått lagt ut annonsen enda. Det kan vel kalles perfekt timing. Den var "like new in box" uten plastbeskyttelse, og kjøpt i april 2012. Aldri brukt på armen. Han sendte meg 17 bilder fra alle vinkler, gav en meget god pris og noen timer senere var bankwire sendt og jakten var over.

En perfekt sommerklokke!:)

IMG_3499.jpg

IMG_3503.jpg

IMG_3540.jpg

Redigert:
Flott samling.:D Bare klassikere.
Digger forresten G-shocken.
Hadde en med lignende design for 20-års tid siden. En av de første som kom på markedet.
Aaah. Nostalgien.

Fine klokker! Og det som er så bra her er at samme hvilken dag noen bestemmer seg for å hive deg på sjøen vil i hvert fall klokken klare seg helt fint ;)

Jeg liker 14060, jeg synes du har den fineste PO'en, jeg liker (og har) OM, og G-shock'en er slett ikke ueffen den heller.

Flott samling.:D Bare klassikere.
Digger forresten G-shocken.
Hadde en med lignende design for 20-års tid siden. En av de første som kom på markedet.
Aaah. Nostalgien.

Dem selger jo den G-shocken der enda! ;) Så det er jo bare å slå til!

Meget pen samling, Kohe321!
Her har du skaffet deg tre allroundere som egner seg til ethvert formål - virkelig flott!:cool:

Takker for fine ord!

Hva heter den modellen? og hvor er den billigst å kjøpe?

Det er en "CASIO G-Shock GW-M5600BC-1JF". Akkurat denne er en utgått modell om jeg ikke tar feil, og visstnok en klassiker blandt g-shock samlere. Betalte omtrent 260$ (før toll) for den av en god ebay selger i Japan. Ganske mye for en digital Casio.

Du må nok bare sjekke ebay jevnlig. Akkurat nå var det ingen av akkurat denne ute, men den popper nok opp med jevne mellomrom.

3 særdeles allsidige klassikere du har, og et flott fundament i enhver samling. Gratulerer, artig å følge utviklingen.

Her er en liten video av den nye watchwinderen som kom i dag. Utrolig nyttig liten sak, og kvaliteten virker upåklagelig så langt. Se denne tråden for bilder av utboksingen.

Får et bilde av hvordan klokkeboksen ser ut her.
[video=youtube;BkVl2JKHOc8]http://www.youtube.com/watch?v=BkVl2JKHOc8&feature=player_embedded[/video]

Ah se der ja! Det er en enorm mengde g-shocks som finnes, og jeg har egentlig ikke så mye kunnskap om de forskjellige... Så bare anmeldelsen av den jeg har på watchreport's youtube kanal og fant ut at en sånn ville jeg ha. Det er en artig klokke. :)