Kohe321's bildetråd!

Det er virkelig inspirerende å se deg eksperimentere og leke med kamera og klokker. Jeg tror jeg må få kjøpt meg et kamerastativ og prøve å fotografere litt jeg også.

Du har klart å oppnå noen veldig bra resultater, for mange av bildene dine er virkelig flotte.

Da var det (allerede) på tide med en liten oppdatering igjen. Her knipses det som bare det for tiden, og da blir det naturligvis en god del klokkebilder også. Her er de jeg er mest fornøyd med siden sist:

Disse to gir meg av en eller annen grunn skikkelige 60-talls "bond" vibber. Mangler bare litt sigarettrøyk i forgrunnen. :rolleyes:
DSC_0670-1-1.jpg

DSC_0639-1-2.jpg

Sjokolade og explorer går tydeligvis knakende godt sammen. Sjokoladen var god. :rolleyes:
DSC_0935-1.jpg

Igjen, en submariner i stekepanne. Posert opp ved hjelp av en tresleiv. Proft!
DSC_0521-2.jpg

Splasjfoto av submarineren. Det hjalp på å bruke blitz, så da var den leksen mentalt notert. Den innebygde blitzen fungerer greit, men skal gå til innkjøp av ekstern blitz snarlig. Det blir litt for "rett på" med den innebygde.
DSC_1116-1.jpg

Submariner i gress. Sorthvitt for ekstra hipsterpoeng.
8390397191_f556c4a35c_b.jpg

Takk for titten. :)

Redigert:
Takk takk! :)

@ Superlite: Jeg bruker foreløpig bare et Nikon d7000 og et nikon 60mm macro-objektiv. Ellers blir det mye eksperimentering med lys fra lamper i huset og ark/bøker for å reflektere eller lage skygge. Ikke noe ekstravagante greier med andre ord. Skikkelig lysutstyr og andre studiogreier er mer et langtidsprosjekt, akkurat nå er fokuset på linser.

Syntes du gjør en kjempe flott jobb. Er litt i kameraverden selv men har dessverre ikke gått til inkjøp av et macro-objektiv enda. Men etter å ha sett hva du får til så frister det med noe nytt i kamerabaggen snart!!

Er svært fornøyd med mitt. Men egentlig kanskje et litt dumt valg av første linse, jeg har siden lært at man kan "gjøre om" vanlige linser til macro ved hjelp av extension-tubes osv. Resultatet blir jo at man mister litt lys i forlengningen av linsen, så det blir vel ikke like bra, men sikkert skikkelig brukbart. Men men, som sagt er jeg såpass fornøyd med linsen at den blir værende. Det kan være greit å ha en dedikert macro-linse tenker jeg, spesielt for fremtiden når linsesamlingen blir større.

Ellers er nok en vidvinkel det neste tenker jeg. Og en 50mm, og da er jo denne en no-brainer. :)

Her skjer det mye nytt på kamerafronten. Har tenkt og tenkt på at jeg vil innenfor fullformat verdenen, og når idéen først er sådd så er det vanskelig å slå den fra seg. For et par dager siden bestemte jeg meg. Tok en telefon til Stavangerfoto og spurte om de kunne ta imot D7000 og macrolinsen som delfinansiering av et nytt kamera, og det kunne de! Utrolig god butikk å gjøre handel med - jeg fikk en såpass gunstig pris at det lille ekstra jeg kunne fått ved å solgt på bruktmarkedet selv ikke ville være verdt slitet, etter min mening.

Så, mot et mellomlegg i tillegg selvfølgelig, fikk jeg et flunkende nytt eksemplar av Nikon's nye fullformatmodell D600! Jeg er utrolig fornøyd, forskjellen er virkelig merkbar. For ikke å snakke om at 50mm linsen nå faktisk er 50mm, og ikke 75,5mm eller hva det nå blir med crop-format. Bildekvaliteten er latterlig bra. Det er denne linsen bildene tas med nå. Svært fornøyd med den også, utrolig mye kvalitet for pengene. Anbefales.

Fikk eksperimentert litt med klokkefoto i går, og det ble noen stilige bilder. Her er resultatet:

Dette ble tatt med lang lukkertid i mørket, hvor jeg "malte" på lyset med en lommelykt. Tok noen forsøk å finne ut hvilken vinkler som virket best, og hvor mye lys som skulle til uten at klokken ble overeksponert. Spesielt skiven ble fort for hvit, så måtte "spraye" på lys fra sidene for å unngå det.

10 sekunder lukkertid. :p

DSC_1957-1-1.jpg

God helg alle sammen!

Redigert:
Ble inspirert til å knipse et par nye bilder av explorerparet etter bildeoppdateringen til Tore i går. Disse to sitter mye på armen nå som vinteren nærmer seg med stormskritt, og det virkelig begynner å bli kaldt i luften. :D

DSC_2271-1.jpg

DSC_2240-1-1-1-1.jpg

Redigert: