Her skjer det mye nytt på kamerafronten. Har tenkt og tenkt på at jeg vil innenfor fullformat verdenen, og når idéen først er sådd så er det vanskelig å slå den fra seg. For et par dager siden bestemte jeg meg. Tok en telefon til Stavangerfoto og spurte om de kunne ta imot D7000 og macrolinsen som delfinansiering av et nytt kamera, og det kunne de! Utrolig god butikk å gjøre handel med - jeg fikk en såpass gunstig pris at det lille ekstra jeg kunne fått ved å solgt på bruktmarkedet selv ikke ville være verdt slitet, etter min mening.
Så, mot et mellomlegg i tillegg selvfølgelig, fikk jeg et flunkende nytt eksemplar av Nikon's nye fullformatmodell D600! Jeg er utrolig fornøyd, forskjellen er virkelig merkbar. For ikke å snakke om at 50mm linsen nå faktisk
er 50mm, og ikke 75,5mm eller hva det nå blir med crop-format. Bildekvaliteten er latterlig bra. Det er
denne linsen bildene tas med nå. Svært fornøyd med den også, utrolig mye kvalitet for pengene. Anbefales.
Fikk eksperimentert litt med klokkefoto i går, og det ble noen stilige bilder. Her er resultatet:
Dette ble tatt med lang lukkertid i mørket, hvor jeg "malte" på lyset med en lommelykt. Tok noen forsøk å finne ut hvilken vinkler som virket best, og hvor mye lys som skulle til uten at klokken ble overeksponert. Spesielt skiven ble fort for hvit, så måtte "spraye" på lys fra sidene for å unngå det.
10 sekunder lukkertid.
God helg alle sammen!