Kohe321's bildetråd!

En liten bildeoppdatering fra min side igjen, synes jo det er kjekt å få samlet de bedre fotoøyeblikkene. :)


Wristshot og macrobilde av JLCen. :)

8738957506_95596c75be_b.jpg



8737839077_cb11281d9b_b.jpg



Explorerne i årets sommerbekledning - blå perlon fra Eulit. :)

8743831785_60f90b816e_b.jpg



8756906501_080f3e8623_b.jpg



God helg! :)
 
Redigert:
Nydelige bilder, igjen. Har du skrevet noen ord om JLC'n et sted, kanskje oppdatere førstesiden i såfall?
 
For en fantastisk flott trio du har her, @Kohe321! :) Du har jo noe for enhver anledning.

Du fortjener også skryt for bildene dine. De er i en egen klasse! :D
 
Redigert av en moderator:
Tusen takk for hyggelige ord! :)

Er helt enig i at explorerene kler perlonrem veldig godt. Jeg ble helt solgt på komboen første gang jeg så den i @JoLu sin bildetråd. Det er utrolig behagelig på armen da det er lett og puster, og med explorer 1 som nesten ikke veier noenting i utgangspunktet så blir det en drøm å ha på armen. Et casual tool-aktig utrykk, men også veldig stilig og pent. Perfekt til sommeren. Overraskende solide er de også, selv om de kan virke veldig spinkle i spennen. Ofret en rem og testet den til bristepunktet ved å feste den til en pull-up bar og trakk ned med større og større kraft. Trakk etterhvert ned med sikkert 50-60kg vekt, og alt som skjedde var at et par vevinger i festet revnet og pinnen ble litt bøyd, men remmen hadde enda holdt klokken på armen.

@flyback har ikke fått skrevet noe lengre om deep seaen enda, men om det er interesse for det så kan jeg godt lage et lite review med noen bilder og tanker nå i starten av juni. Legger det da inn som en post i tråden her tenker jeg. :)
 
Redigert av en moderator:
Herlige bilder og perlon er rått! Elsker designet på Explorer I, men for min del følte jeg den ble litt for liten, men det er kanskje bare en vanesak? Prøvde Jaegeren på Bjerke sist og den var magisk, gjennomført god feeling, har du prøvd den på nato?
 
Når jeg ser bilder som dette, må selv jeg erkjenne jeg føler på en eller annen merkelig "soft spot" bak en streng fasade og oppfatning om at kvalitetsur og billig tøystump ikke har noe som helst å gjøre sammen.

Flotte bilder!:cool:
 
Herlige bilder og perlon er rått! Elsker designet på Explorer I, men for min del følte jeg den ble litt for liten, men det er kanskje bare en vanesak? Prøvde Jaegeren på Bjerke sist og den var magisk, gjennomført god feeling, har du prøvd den på nato?

Takk skal du ha @Guybrush Threepwood! :D

Hmm, ja det er nok noe du blir vandt med etter en stund tror jeg. Når det er sagt så passet den nær sagt perfekt for min del fra første stund av, men så ble den jo kjøpt midt i fasen hvor jeg syntes at alt over 40mm ble fort stort. Heldigvis er den over nå... :)

Det er jo selvfølgelig også mulig at 36mm ikke er helt din greie heller. For øyeblikket ihvertfall. Skulle dette forandres og kjøpelysten komme snikende for en explorer 1 igjen en gang, så har du ihvertfall en fantastisk samling den ville passet svært godt inn i. :)

Når jeg ser bilder som dette, må selv jeg erkjenne jeg føler på en eller annen merkelig "soft spot" bak en streng fasade og oppfatning om at kvalitetsur og billig tøystump ikke har noe som helst å gjøre sammen.

Flotte bilder!:cool:

Hehe, tusen takk @Moore! :eek:

Tøy er gøy!
Takker for, nok noen, fabelaktige bilder

Tusen takk. :)
 
Redigert av en moderator:
@runes De blå perlonene er kjøpt fra Yelly's, og heter "Kristall Blau Schnalle chrom". Litt tricky å bestille fra siden, så anbefaler deg heller å sende en mail med hva du vil ha, så får du kjapt svar med paypal informasjon. :)
 
Redigert av en moderator:
@runes De blå perlonene er kjøpt fra Yelly's, og heter "Kristall Blau Schnalle chrom". Litt tricky å bestille fra siden, så anbefaler deg heller å sende en mail med hva du vil ha, så får du kjapt svar med paypal informasjon. :)

@Kohe321: har du en e-post adresse til dem?
Jeg får bare feilmelding når jeg prøver å sende via det skjema....
 
Redigert av en moderator:
Tenkte det var på tide med en liten oppdatering i tråden, det har nemlig vært litt forandringer i boksen siden sist, og snart blir det enda litt mer bevegelse... :)

En Tudor Pelagos fra Lervik kom inn en gang i slutten av juli, og jeg bestemte meg på samme tid for å selge deep seaen. Grunnen var at jeg rett og slett følte at det ble litt for mye penger å ha bundet opp i klokker for en på min alder og inntekt, og da begge explorerene er 100% keepers for meg, så måtte JLCen vike plassen. Følte nok at den ble litt for dyr til å ikke bli brukt mer enn den ville bli i rotasjon med 3 andre klokker.

Pelagos er en råkul klokke jeg virkelig liker godt, og har egentlig ingenting å utsette på den, det er rett og slett bare en utrolig flott klokke. Men samtidig, etter et par uker med den på armen begynte jeg å føle mer og mer på savnet etter submarineren jeg solgte for noen måneder siden. Tankene ble hele tiden dratt i retning av submariner, og jeg begynte også å få øynene veldig opp for de nye subene, og da spesielt "hulken". Så jeg kontaktet Lervik og spurte om det var mulig å bytte inn pelagosen som delbetaling for en ny submariner, noe de absolutt kunne ordne. De foreslo en veldig hyggelig deal hvor de tar den inn for omtrent nypris og bare trenger 30k imellom, og bestillingen av hulken ble lagt inn. De hadde ikke flere igjen og neste forsendelse fra Rolex kom i midten av september, så da blir det nok en tur til Haugesund for å hente. Lervik fortsetter forøvrig å være fullstendig konge i kundeoppfølging og godtone. :D



Så før pelagosen går ut og en ny submariner kommer inn, så synes jeg den bør dokumenteres i tråden her med et par bilder først. Synes disse to ble ganske stilige da det nesten ser ut som om den kommer opp fra dypet... :p


9434710949_f3465378a4_b.jpg


9437489328_26c156c3e3_b.jpg




Fortsettelse følger... :)
 
Redigert: