Komfortabel NATO?

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Er på utkikk etter en komfortabel NATO til min Steinhart Ocean Vintage.

NATOen jeg har nå er laget av polyester eller noe annet plastaktig. Fram til nå har jeg kun brukt klokken innimellom, så da har det ikke vært noe problem at den er litt stiv og hard i kantene. Nå er den blitt dagligklokken min, så jeg er på utkikk etter en NATO som er litt mykere, slik at ikke kantene "graver" seg inn i huden min.

Har søkt på forumet, og har funnet mange tråder om NATO, men ingen om komfortable NATO. Det er ikke så viktig at den oppfyller MODs krav, men den må være solid og behagelig. Noen som har noen tips?

Nato-remmene fra Maratac er litt tykkere enn MOD-standard, dermed synes jeg de blir litt mer behagelige.

Aner ikke helt om hvaslags jeg har opprinnelig, men jeg har hatt min mye i saltvann (sjøsprøyt, bading) og den er hvertfall veldig myk nå. Opplever ikke at den er ubehagelig. Kansje jeg ikke har den like stramt på som deg?

Ser at det er flere webshopper som selger dem. Er det noen du har brukt, og kan anbefale?

Jeg kjøpte vel fra Westcoastime. Har hørt at mange har hatt problemer med dem, men ikke jeg. Knapt noen anbefaling, dog ;)

Jeg bruker nesten utelukkende nato fra Gnomon, og har aldri opplevd det problemet du nevner :)

De jeg har er fra Steinhart, og med tanke på samarbeidet mellom Gnomon og Steinhart kan det tenkes at det er de samme. Men de har jo et stort utvalg, og prisene er ganske lave, så det er mulig jeg tar sjansen på å bestille derfra likevel.

Jeg synes at de, dessverre, er ganske stive og ubehagelige :(

+1 (Selv om jeg kun har én - norgesnatoen).

Uansett, sleng remmen du sliter med i en bukselomme og hiv oppi litt tøymykner og sleng hele greia i vaskemaskinen. Evt. inn i en sokk og kjør den gjennom noen runder maskin pluss tørketrommel.

Da skal det meste mykne opp :).

Er på utkikk etter en komfortabel NATO til min Steinhart Ocean Vintage.

Litt off topic, men er det ocean 1 vintage du har, eller ocean vintage gmt? Jeg har kikket litt på gmt'en, og vil gjerne høre evt. erfaringer..

Sleng gjerne med noen bilder også!