Koneklokke

Medlem
8. juli 2011
Sted
Norge
Her kommer nok en "hva skal jeg gi til kona" tråd:

Hun har et par enkle krav som er som følger:
Lærrem
Ikke rolex

Vi har prøvd følgede herreklokker som hun fint kan bære med sine tjukke lanker (ikke si at jeg sa det!):
IWC Portofino + Portofino Chrono
Omega Speedmaster
Jaeger Reverso

Av disse så likte hun den klassiske enkle portofinoene best, deretter Speedmasteren som stod på en enkel, smal brun lærrem, så Reversoen. Denne siste utgår nok pga firkantet kasse som hun ikke liker (hvorfor??? den er jo nydelig!)

Likevel, så er ikke jeg helt fornøyd med valgmulighetene jeg står med, jeg ønsker å overraske henne. Er det noen som har andre tips i samme prisklasse? Hun kan godt få en pent brukt klokke også i priskategorien (20-40.000).

Her er det kun et riktig svar og det er Glashütten som @Bluebear har ute for salg. Hadde kjøpt den selv for lenge siden om jeg hadde midlene. Kvinnfolket synes det var nydelig.

Redigert av en moderator:
Hadde samme utfordringa i fjor. Kona har frå før Speedmaster reduced (stål lenke) og TH Aquaracer (også stål).
Drog henne med på klokkeprøving i fjor haust, og ho likte veldig godt Portofino - i rødt gull...
Landa på ein Galshütte Original Lady Serenade som overraskelse ifm fødsel i slutten av november.
Denne er ho veldig fornøyd med, men det er Speedmaster Reduced som er i daglig bruk.

Ser det ligg eit flott eksemplar på KS. GO Serenade kan trygt anbefales:)

GO Lady Serenade er jo et uvanlig pent ur, men hvordan bæres de 36mm? Kona har mannehåndledd ;), så er litt usikker på størrelsen bare. Har faktisk vært innom tanken på å kontakte @Bluebear om den han har til salg for å få prøvd den på.

Jeg legger ved noen WS av kona, som dere ser er det stor forskjell på YM på 29 mm og GO sine 36. Riktignok er det to helt forskjellige type klokker men det gir kanskje en liten indikasjon.
@Ralph og @benbjo :)

DSC00782.jpg

YMx2.jpg

Min bedre halvdel sikler på en Cartier Ballon Bleu:

1422929d1307593328-couturequeens-collection-bb2.jpg

(Illustrasjonsbilde)

Den kommer i både 36 mm og 42 mm

Går du for 42 mm kan du jo tyvlåne den :)

BallonBleuWrist.jpg

Redigert:
@Bluebear: Takker for bilder, ser at den GO ligger pent. Den er herved med i vurderingen.

@Talisker: Du har skjønt tegningen, det er nettopp derfor jeg gjerne vil kjøpe en herreklokke til henne. Tyvlåning ftw!

Slår også et slag for Glashütten, men om hun ønsker litt røffere anbefaler jeg Omega PO som jeg selv har. Den er riktignok 37,5 men er en rimelig kraftig klokke. Ellers så har man jo dameutgaven av speedmaster på 38mm. :)
Med chrono
DSC_1161.jpg

Uten chrono

omega--232.33.38.20.01.002_MED.jpg

omega-speedmaster-324.33.38.40.06.001_MED.jpg

Det riktige valget

Det eneste og riktige valget om madammen nekter å bruke lenke er Audemars Piguet Royal Oak Ladies:

77321or.zz.d010ca.01_main.jpg

Se så nydelig! Fåes både med og uten automatikk, avhengig av hvilken du velger :)

Og forresten scorer AP'en også på det andre damer bryr seg om: Diamanter! Det er valgt veldig gode diamanter som gir skikkelig 'sparkle', i hvert fall på de urene jeg har sett på.

Kim!

• Liker
Reaksjoner: Mitah
Tenker du den kommer inn i budsjett @KimS ? Har vurdert AP til henne, men kommet frem til at det nok blir litt kostbart.

Tenker du den kommer inn i budsjett @KimS ? Har vurdert AP til henne, men kommet frem til at det nok blir litt kostbart.

I gull er den dyr, men ca 90 for stål med lenke, og da sikkert rimeligere med stål og rem :)

Nå husker jeg ikke budsjettet ditt, men jeg håper dette er innafor!

Hvis ikke må du til utlandet, der begynner de vel på 10 000 USD eller så... også blir det et spørsmål om MVA.. ;)

Kim!

Klokke er kjøpt inn, og det ble en IWC 391001. Var både på Tidemans og Bjerke og prøvde et par forskjellige på labben til kona, og denne falt best i smak hos henne. WS og unboxing følger når den blir overrakt.

Kult! Kona de har flaks, som har en så snill mann:) Nå har dama mi startet jakten på en hvit, liten Panerai. Dette blir moro - WIS-Bitch :)