G
Guest571
Guest
Heisann.
Har planer om å kjøpe meg ny Mac snart da jeg er lei min MacBook Pro. Ettersom jeg nesten aldri tar den med ut av huset kunne jeg tenke meg å kjøpe en iMac 27".
Sitter nå og titter på konfigurasjonene man kan velge mellom.
Har ikke gjort store forandringen fra standaroppsettet til den dyreste varianten.
Det eneste jeg har endret her nå er prosessoren opp fra
RAM kjøper jeg løst og betaler 700 kr for 8 GB til. Totalt blir da 16 GB RAM.
Det jeg er litt usikker på er om Fusion Drive 1 TB er verdt nesten 2000 kr. Sitter nå på en 4 år gammel MacBook Pro med 250 GB snurredisk og synes den lugger litt når jeg skal åpne store filer. Jeg kommer til å dele disken og kjøre Windows 7 på den ene partisjonen så jeg kan jobbe i Inventor og andre Autodesk programmer som ikke kommer til Mac.
Med studentrabatt havner gildet på 17700 kr.
Noen som har noen innvendiger på konfigurasjonen?
Har planer om å kjøpe meg ny Mac snart da jeg er lei min MacBook Pro. Ettersom jeg nesten aldri tar den med ut av huset kunne jeg tenke meg å kjøpe en iMac 27".
Sitter nå og titter på konfigurasjonene man kan velge mellom.
Har ikke gjort store forandringen fra standaroppsettet til den dyreste varianten.
3,4 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,9 GHz
8 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 4 GB
1 TB Serial ATA-harddisk med 7200 o/min
NVIDIA GeForce GTX 675MX 1GB GDDR5
Apple Magic Mouse
Apple Keyboard med talltastatur (norsk) og brukerhåndbok (norsk)
Det eneste jeg har endret her nå er prosessoren opp fra
3,2 GHz firekjerners Intel Core i5, Turbo Boost opptil 3,6 GHz
RAM kjøper jeg løst og betaler 700 kr for 8 GB til. Totalt blir da 16 GB RAM.
Det jeg er litt usikker på er om Fusion Drive 1 TB er verdt nesten 2000 kr. Sitter nå på en 4 år gammel MacBook Pro med 250 GB snurredisk og synes den lugger litt når jeg skal åpne store filer. Jeg kommer til å dele disken og kjøre Windows 7 på den ene partisjonen så jeg kan jobbe i Inventor og andre Autodesk programmer som ikke kommer til Mac.
Med studentrabatt havner gildet på 17700 kr.
Noen som har noen innvendiger på konfigurasjonen?