Konfirmasjonsklokke til poden

Medlem
15. juni 2012
Sted
Bergen
Poden konfirmerer seg til våren og siden søsteren fikk bunad skal han få en litt ordentlig klokke. Tenkte først i retning Seamaster men vurderer mer og mer Tudor Black Bay. Noen som har innspill, må være en klokke som tåler en støyt og som er klassisk med litt historikk.

Innspill mottas med takk!

//TH

Jeg tror at en black bay og Tudor generelt har litt vel "tung" klokkehistorie... Selv valgte jeg TAG Heuer for min datter. En passe lett introduksjon til klokkeverdenen for en som i utgangspunktet liker moteklokker. Høy gje kjennelsesfaktor blant venner har gjort henne mer interessert. En måned siden ba hun f.eks om en rem til den i tillegg til lenke som opprinnelig fulgte med. Samtidig er det giver som bestemmer gave og betydningen av denne. Ser dog selv at jeg (litt forgjeves) prøver å overføre min klokke.-entusiasme over på hvert av mine tre barn uten helt å lykkes. Jeg eide en av de første black bay her på sonen når den kom, bestilte etter lansering i Basel, solgte den dog videre etter få uker. Den er inspirert av en eldre modell. Det er det. Sier ikke at det må være TAG Heuer. Seamaster synes jeg er en meget god idé. Lykke til med konfiranten og din søken etter gave da. :):):)

Tror også en Seamaster passer bra. Kommer litt an på hvor utviklet jr er i armen/håndleddet. Er de tynne kan det ta noen år før en diver sitter bra

Synes Omega Seamaster høres ut som en god ide, uansett om det er den gamle med sverdvisere, skjellethender, eller en av de nye med 8400-verk.

Hva med en Speedmaster?

Seamaster er aldri feil, men du bør også titte på speedmaster. Det er en klokke med mye historie. :)

Støtter Omega, syns både sea- og speedmaster er gode alternativ. Kanskje lurt å velge den mest solide av dem?

Min sønn fikk en Sub fra fødselsåret sitt, med en personlig hilsen gravert på baklokket.
Jeg vurderte andre klokker, men falt hele tiden tilbake på en Sub. Klokken ble kjøpt pent brukt, og ble levert på service før overlevering.
Bildet er fra i vår.

Redigert:
Samme utgangspunkt her med bunad til søster så noe varig måtte til for sønnen også. Det ble en Seamaster Planet Ocean. Dette var for 3 år siden og den blir veldig godt passet på, ligger ikke igjen i gym garderoben og lignende for eksempel. Han har en Seiko Quartz og G-shock i tillegg som alternativ. Dette med å kjøpe en helt ny klokke hos den lokale AD'en vs. en nyere brukt litt finere klokke for samme sum var noe jeg hadde sjekket ut med ham på forhånd. Så det var et bevisst valg vi sammen gjorde hos AD'en som vi i ettertid fra tid til annen er innom for en oppdatering på modellen etc. Finner alltid en unnskyldning til det. Har ikke innfunnet seg noen super klokkeinteresse så langt, men han er nok over gjennomsnittet interessert og ihvertfall informert. Lykke til med konfirmasjonen

Takk for innspill, har selv speedmaster pro og Breitling SOH og fruen har speedmaster reduced. Ønsker nok en diver til jr. pga. at de tåler litt mer. Tag- Heuer synes jeg rett og slett det er for mange som " bare har"! Kjenner jeg tenderer mer og mer mot Seamaster, vi får ta oss en tur å se på litt forskjellig i felleskap.

TH

Takk for innspill, har selv speedmaster pro og Breitling SOH og fruen har speedmaster reduced. Ønsker nok en diver til jr. pga. at de tåler litt mer. Tag- Heuer synes jeg rett og slett det er for mange som " bare har"! Kjenner jeg tenderer mer og mer mot Seamaster, vi får ta oss en tur å se på litt forskjellig i felleskap.

TH

Stemmer i for en blå Seamaster ceramic:) en nydelig klokke som tåler masse juling. Har hatt min Seamaster i over 8 år og den er like fin:)