KONKURRANSE! **Avsluttet**

Medlem
8. april 2008
Innlegg
1.468
Sted
Kirkenes
Klokkeidioter og urtosser!

Tenkte det var på tide med en uhøytidelig kappestrid i all vennskapelighet, før førjulsstresset tar overhånd.

Vi kjører herved fotokonkurranse - hvem tar det beste klokkerelaterte "actionfotoet"?

Reglene er ikke mange, men som følger:

- bildet må være tatt av deg (en selvkomponert collage av bilder fra nettet vil f.eks. bli underkjent)
- et armbåndsur må være synlig på bildet (ikke nødvendigvis i makrofokus)
- bildet må være tatt utendørs (stilleben av klokkesamlingen i vitrineskapet/safen er altså sjanseløse)
Tillegg (takk til Hopalong): 1 bilde per deltager

Forøvrig er tolkningsrommet fritt - photoshopping på alle nivå er også uproblematisk så lenge utgangspunktet er ditt eget verk. En original idé kan dog veie opp for manglende fototekniske ferdigheter, så ingen grunn til å la mobilkameraet ligge.

Premiebordet inneholder følgende:


1. Boka "Vintage Rolex Sports Models" av Martin Skeet og Nick Urul (hardcover, 3. utg., 264 sider)

Pent brukt bibel for den som interesserer seg for udødelige antikvariske skramlekasser. Inneholder en tilnærmet komplett oversikt over gamle sportsmodeller, i tillegg en seksjon med meget underholdende auksjonsresultater fra de siste 10 åra (en Milsub ble f.eks. solgt for 3450$ i 1999). Jeg blir syk av å lese sånt og orker ikke mer.

IMG_3554.jpg


2. Et slags smykke/armbånd med Audemars Piguet-logo i sølv - originalt promoprodukt fra AP-lanseringen på Bjerke. Vant den i et Tidssonen-lotteri i min spede ungdom, men var allerede da for gammel og udandy til å iføre meg slikt, ifølge fruen. Altså ubrukt.
Muligens et framtidig samleobjekt, kan også fungere som et mer stylish alternativ til den røde Ap-rosa for unge fremadstormende sosialdemokrater (dersom slike eksisterer på forumet :D ).

IMG_3552.jpg


IMG_1565.jpg



Vinneren velger fritt, sølvmedaljøren tar det som blir igjen. Blir det færre enn tre deltakere er du med andre ord sikret gevinst. Bidrag kan postes i denne tråden fram til fredag 27. november kl. 2000.

Skulle det bli bare en håndfull bilder, tar jeg en sjefsavgjørelse - strømmer det på får vi heller ta en avstemning.

Lykke til! :D

JoLu
 
Re: KONKURRANSE!

Strålende tiltak! Bare en presisering - er antall bilder pr deltaker begrenset?
 
Re: KONKURRANSE!

Ah, takk, det glemte jeg. Grovutvelgelsen må foretas av fotografen. 1 - ett - bilde per deltager.
 
Re: KONKURRANSE!

Strålende tiltak, dette må jeg nok være med på!
 
Re: KONKURRANSE!

Holdt på å glemme dette....

Her er mitt bidrag, en Seiko nettopp kommet opp fra sitt rette element!
P6280047.jpg
 
Re: KONKURRANSE!

Rett før mørket la seg over Osloby fikk jeg med meg litt av lyset, og mest av min nyeste klokke, Omega Ploprof. :)


DSC03860.jpg
 
Re: KONKURRANSE!

Litt action med Alfa Romeo Bertone og Breitling Aviastar 8)
IMG_1603.jpg
 
Re: KONKURRANSE!

Ikke helt nytt, ikke makro, men VELDIG action.
Bildet er tatt ca en time etter at datteren min ble født i mai i år.
På armen er en 1965 Jaeger LeCoultre Memovox.

15143_209988770732_663175732_4575732_1562714_n.jpg
 
Re: KONKURRANSE!

shamal skrev:
Ikke helt nytt, ikke makro, men VELDIG action.
Bildet er tatt ca en time etter at datteren min ble født i mai i år.
På armen er en 1965 Jaeger LeCoultre Memovox.

15143_209988770732_663175732_4575732_1562714_n.jpg

Regner med du ikke trenger alarmen på Memovoxen mer :D Uansett kjempefint bilde!

Vegard
 
Re: KONKURRANSE!

Ganske riktig. Her hjemme kjører jeg nå GMT som viser både min og min datters tidssone. Differerer med ca tre timer hver natt...

Til konkurransen varjeg usikker på hvilket bilde jeg skulle benytte, og selv om jeg vet det kun er lov med ett bilde må jeg bare legge ut dette actionbildet fra mitt eget bryllup. Faktisk på vei ut av kirken, ektefolk i ca ti minutter. Jeg er han som er mest opptatt av å flashe Omega Constellation for fotografen (opptatt av the importat stuff...!).

15143_210405810732_663175732_4579137_4041513_n.jpg
 
Re: KONKURRANSE!

Knallmorsom kommentar Vegard :D . Jeg heier på Shamal så langt siden jeg venter en liten selv om bare noen få uker :D . Har ingen bilder å bidra med her, men følger spent med.