Konkurranse: Kan du klokken?

Medlem
16. des. 2014
Innlegg
450
Sted
Oslo
Da prøver vi å gjennomføre dette :)

Konkurransen:
Konkurransen går ut på at jeg starter med å poste et bilde av en klokke, og dere skal gjette hvilket merke og modell det er. Den som gjetter riktig poster neste bilde, og dermed er konkurransen i bevegelse. Bildene som postes må ikke være tatt selv, men jeg synes dette er å foretrekke for personlig touch på bildene. Hvis man velger å bruke et bilde fra internett, pass på å bruke en bildedelingstjeneste som mellomtjener slik at man ikke enkelt kan finne frem til svar via bildenettadresse.

Vinner av en runde (heretter GK) bestemmer selv hva han/hun er ute etter i et svar, men det må innebære enten merke eller modellnr/modellnavn, eller en kombinasjon av dem. Håper vi unngår å benytte oss av modellnr på de vanskeligste oppgavene, slik at konkurransen kan bevege seg fremover på en rimelig måte.

Når noen har svar rett, er det GK sitt ansvar å formidle dette for resten av deltakerne og videreføre GK til rett person.

Ettersom konkurransen beveger seg fremover, vil jeg edite poeng inn i post #1, slik at alle enkelt kan følge stillingen. For å gi noe varighet på konkurransen ser jeg for meg førstemann til 10 poeng vinner.

Regler:
- Riktig svar belønnes med 1 poeng uavhengig av vanskelighetsgrad
- Det er ikke lov å poste samme merke to runder på rad
- Ikke lov å poste to ganger etter hverandre
- Vil du endre ditt svar i en post, rediger med timestamp
- Går det 48t uten at GK kommenterer på svar som er avgitt, vil en annen GK bli utnevnt
- GK kan videreføres om man vet at man ikke vil klare å følge med dagen/dagen fremover
- Det er ingen begrensing på hvor enkel en oppgave kan være
- Bilder må ikke være av skiven, de kan også vise kun kasse eller lenke, men svarets nøyaktighet bør reduseres i fornuftig grad da ikke alle er like gode på modellnr ut ifra et lenkebilde (f. eks Rolex Submariner fremfor 116610LN)
- GK har rett til å bruke så mange hint som trengs
- Så lenge man ikke er GK, kan alle gjette på oppgaven
- Ny oppgave skal være på plass innen 24 timer fra rett svar er godkjent, hvis ikke kommer jeg med ny oppgave og poeng trekkes.
- Er man ute etter modellnr MÅ dette spesifiseres

Gir meg selv rett til å edite inn nye regler ettersom dette skulle være nødvendig.

OBS! Husk at folk kan f. eks gå gjennom alle bildene dine på photobucket, og dermed finne andre bilder av modellen, så vær forsiktig når dere publiserer bildene.

Poenglisten:

10 poeng
@akr VINNER

9 poeng
@lobergen

8 poeng

7 poeng
@TubaTom

6 poeng

5 poeng
@Wangensten

4 poeng

3 poeng
@Kenny1000

2 poeng
@Hugo Cabret
@Torjus
@Skovdahl

1 poeng
@Longhairdontcare
@RemiWM
@Koffen
@bnohre
@Willy Wonka
@Danvoll
@PepsiMax
@MINUTE_REPEATER
@Hopalong
 
Redigert av en moderator:
Oppgave #1

Vi starter med denne modellen som bør være relativt grei. Her vil jeg ha merke og modellnr på klokken da dette skal være greit å lete seg frem til. Man må ha begge deler for å få rett. Når riktig svar er avgitt legger jeg også ved et bedre bilde av klokken :)

OBS! Remmen som er på klokken er ikke orginal



Om nødvendig vil det komme et hint ca. klokken 20:30
 
Seiko Sportura GMT Kinetic SUN015

sportura015.jpg
 
Pokker, var sikker på den skulle bli tøffere å knekke. Men det var helt korrekt svar @Longhairdontcare

Eller ligger andre bilder synlig? Takker for en heads up på det i tilfellet.
 
Redigert av en moderator:
Pokker, var sikker på den skulle bli tøffere å knekke. Men det var helt korrekt svar @Longhairdontcare

Eller ligger andre bilder synlig? Takker for en heads up på det i tilfellet.

Siklet på den etter en unboxing her på sonen :)

-------------

Denne er kanskje ikke så vanskelig, men ikke mange bilder av den på sonen. Jeg ønsker hele navnet;

 
Redigert av en moderator:
Jeg er ute etter merke og modell. Kan du oppgi riktig modellkode også, så imponerer du :)

43925D85-F5CD-4DB2-895C-F4638F6A46A3_zpsbsci5y74.jpg