Kopier/fakes på Finn.no

Men, selv den mest dyslektiske skoleungdom må da kunne forstå ordene "falsk", "replica", etc?

Ja, og nettopp det er jo litt av poenget. At ikke alle på "kontrollsenteret" har kunnskap om alt skjønner man jo. Men at ikke de kan ha et system som highlighter ord som falsk, fake, replica etc er jo rimelig uforståelig...

Oi oi Ivar, virker som du tråkket noen på tærene;) Virker som han står
100% inne for de flotte high-end klokkene han selger....

"f eks, hvor mange klokker finner du med 30 jewels i innmaten?" Denne Waltham`n
har 100(!) Det må jo være en av de beste klokkene som er laget?

walthamnkikai2.jpg

Artig type.. Har sendt svar der jeg påpeker manglende evner til å summere, bristende staving og bruk av stor bokstav i ny setning. Kanskje han regelrett eksploderer ;)

Artig type.. Har sendt svar der jeg påpeker manglende evner til å summere, bristende staving og bruk av stor bokstav i ny setning. Kanskje han regelrett eksploderer ;)

La oss virkelig håpe det, finn hadde vært et bedre sted uten han og juggelet han prøver å selge.

Jeg må først få si at jeg ikke kjenner fyren, ikke ville hatt klokka om han kastet den etter meg, og det skjærer meg i hjertet å se slik radbrekking av det norske språk... :D

Men jeg forstår egentlig ikke hvorfor du henger ut denne fyren. Ut fra det jeg klarer å se i annonsen fremgår det ikke her at dette er en replica av et kjent merke, og jeg kan ikke se at han kommer med villedende uttalelser. Dette er en vanlig annonse med subjektivt skryt. At klokka er verdt mer enn tre laken har jeg ingen tro på, men hvis markedet er villig til å betale mer enn tre laken, så er den faktisk verdt det.

Ingen skal komme og fortelle meg at denne er verdt 74 tusen, med annen begrunnelse enn at det er et marked som er villig til å betale så mye... ;)

Poenget mitt er at dersom vi ikke har indikasjoner på at klokka faktisk er elendig, eller at selger f.eks. er en skurk som ikke sender varen, kan jeg ikke forstå at dette er så mye verre enn mye annet man finner av annonser på FINN for klokker og andre varer.

Men jeg forstår egentlig ikke hvorfor du henger ut denne fyren. Ut fra det jeg klarer å se i annonsen fremgår det ikke her at dette er en replica av et kjent merke, og jeg kan ikke se at han kommer med villedende uttalelser. Dette er en vanlig annonse med subjektivt skryt.
Tja, jeg sendte nå bare en mail der jeg ba om henvisning til en fysisk butikk som faktisk selger klokka til oppgitt pris samt henviste til mine ur som ikke er i nærheten av "atomnøyaktige".
Har forøvrig fått et humoristisk svar på min siste mail så det er neppe noen "hard feelings" mellom Kjartan og meg ;)

...og jeg har tatt bort svaret fra "K"

Ingen skal komme og fortelle meg at denne er verdt 74 tusen, med annen begrunnelse enn at det er et marked som er villig til å betale så mye... ;)

Forsåvidt enig, dette er jo ikke kopier per se, men samtidig er de såkalte veiledende prisene på tullemerker som Calvaneo, Louis Bollé, Estana Bolero, etc. bare oppspinn. De presenteres som ur i flere tusen dollars-klassen på hjemmesidene, men omsettes for en hundrelapp på Ebay. Skrap, med andre ord. Selgere som skryter klokkene opp i skyene og hausser opp "MRSP" er vel, hva skal man si...svindlere light?

Hadde forresten aldri hørt om Parmigiani. Topp 10 i Sveits? Nuvel.

Hadde forresten aldri hørt om Parmigiani. Topp 10 i Sveits? Nuvel.

Da må du bruke litt mer tid på nettet, Jolu:)

http://www.zeitgefuehl.de/
Riktignok ikke topp 10, men nr 22 av de sveitsiske i følge denne "kåringen".
Ryktene skal ha det til at Patek leverer urverkene de ikke lager selv...

Jeg har selv sett disse hos Swisstime noen ganger, og selv om det ikke er helt min stil er det virkelig flotte klokker med en helt rå finish! At dette er et av toppmerkene er det ingen tvil om. De "straffes" nok litt på målingen av å ikke ha vært i business så lenge..

Jeg må først få si at jeg ikke kjenner fyren, ikke ville hatt klokka om han kastet den etter meg, og det skjærer meg i hjertet å se slik radbrekking av det norske språk... :D

Men jeg forstår egentlig ikke hvorfor du henger ut denne fyren. Ut fra det jeg klarer å se i annonsen fremgår det ikke her at dette er en replica av et kjent merke, og jeg kan ikke se at han kommer med villedende uttalelser. Dette er en vanlig annonse med subjektivt skryt. At klokka er verdt mer enn tre laken har jeg ingen tro på, men hvis markedet er villig til å betale mer enn tre laken, så er den faktisk verdt det.

Poenget mitt er at dersom vi ikke har indikasjoner på at klokka faktisk er elendig, eller at selger f.eks. er en skurk som ikke sender varen, kan jeg ikke forstå at dette er så mye verre enn mye annet man finner av annonser på FINN for klokker og andre varer.

Vel, jeg har hatt gleden av og plukke på et par Parmagianier. Dette er faktisk ganske
"råe" klokker med meget høy finish og in-house verk av ypperste klasse.....

Haha, kult. Nå har hun endret annonsen, før stod det at den var ifra eksen hennes, nå står det at den ble presentert til hun som ekte. Kul type:p