Kopier/fakes på Finn.no

Så du mener at alt som er billig er stjålet eller fake? Hvor går i så fall "prisgrensen" mellom tyvegods/fake og ærlige varer?

Jeg har ikke snakket med denne selgeren, så jeg vet lite om akkurat denne klokka. Jeg vet bare av erfaring at innimellom selger folk ting råbillig for å få inn noen raske penger. Det trenger ikke være tyvegods eller fake selv om ting selges billlig.

"Råbillig" for en slik klokke ville ha vært 40k. Da hadde han fått solgt den i løpet av et par timer, kanskje mindre. Til 27k er det åpenbart en scam, eller tyvegods...
 
Så du mener at alt som er billig er stjålet eller fake? Hvor går i så fall "prisgrensen" mellom tyvegods/fake og ærlige varer?

Jeg har ikke snakket med denne selgeren, så jeg vet lite om akkurat denne klokka. Jeg vet bare av erfaring at innimellom selger folk ting råbillig for å få inn noen raske penger. Det trenger ikke være tyvegods eller fake selv om ting selges billlig.

Jeg sier at det lukter, ikke at det ER. Les hva som står før du kverulerer..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Jeg ventet på at dette svaret skulle komme faktisk.


Det kan så være at samme historie går igjen 98 av 100 ganger, men døm nå ikke de 2 uheldige personene nedenom og hjem som har vært uheldige og blitt "lurt" opp i stry. Du vet vel også at det finnes kopier som er så gode at selv AD har problemer med og avsløre de? Hvordan i alle dager skal da menigmann kunne være 100% sikker på hva de selger?



La oss snu denne flisa litt. Prøver du og fortelle at du ikke kjøper en rasende billig klokke som noen f.eks har arvet, fordi selger ikke vet hvor mye den er verdt? (ja, det hender faktisk at klokker er "underpriset" også) Selger har vel samme plikt til og vite ektheten og hvor mye den "eksklusive" klokken er verdt hvis den faktisk er ekte også?
Du sender sikkert en epost og forteller at du ikke kan kjøpe klokken "billig", fordi du vet at den er verdt tre ganger så mye som annonsert. :D:D:D:D

Poenget mitt er relativt enkelt og forstå. Kommenter gjerne kopiklokker, men ikke insinuer at det alltid er kjeltringer som selger klokkene.

Du slår virkelig et slag for alle "useriøse" selgerene på finn.no Manx, kanskje du skulle ta på deg ansvar for å moderere denne tråden?
 
Så du mener at alt som er billig er stjålet eller fake? Hvor går i så fall "prisgrensen" mellom tyvegods/fake og ærlige varer?

Jeg har ikke snakket med denne selgeren, så jeg vet lite om akkurat denne klokka. Jeg vet bare av erfaring at innimellom selger folk ting råbillig for å få inn noen raske penger. Det trenger ikke være tyvegods eller fake selv om ting selges billlig.

Diskuterte for så vidt dette aspektet med en kollega om akkurat denne annonsen i dag og uansett hvordan du vrir og vender på det er 27k alt, alt for billig. Trenger du KJAPPE penger og har en Daytona som er legit kan du, som andre har sagt over her, legge den ut på finn.no for ~40k.

Selv det er "skummelt" billig synes jeg.

En daytona til 27k er derimot PERFEKT for den klassiske drittsekk scammen;

Du får folk uten korrekt utstyrte antenner til å ta kontakt med deg; du ber om forhåndsbetaling og får inn 1-2-3-4 x 27k på kontoen til en fyllik du har alliert deg med, tar ut alt i morgen før noen rekker å lukte lunta, gir fylliken en tusenlapp og ler godt av alle idiotene der ute.

Om du tror at dette ikke skjer, bortimot daglig, er du dessverre fryktelig naiv.

27k for en daytona er scam. Det er enten en fake, tyvegods eller noe ala det jeg beskrev over.

Om noen her inne kan dokumentere at de fikk kjøpt denne for 27k og at den er ekte og at den ikke er tyvegods skal jeg spise mine ord og være lykkelig på deres veiene, men det kommer dessverre ikke til å skje.
 
annonse
Dette er jo ikke helt fake, da, da de bruker ett navn Flent. Jeg kjøpte to slike klokker på ebay for noen år siden. Den ene holdt en måned (rekord), og den andre ble ødelagt glasset til da jeg mistet den 50 cm over gulvet og ned.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32420442

Ingen høy pris eller fine ord, men i henhold til norsk kjøpslov er vel dette noe som vil slå tilbake på selger (tenker da på urenes varighet).
 
Får ikke helt gofølelsen av dette uret. Prisen er helt på jordet. Ingen papirer/boks. Selger har skjult nummer og gir ikke ut noen opplysninger.
Hadde han bare skaffet et ekthetsbevis(omega urmaker i Elverum 3 mil unna), kunne han jo solgt denne for 15K.
Jeg sendte inn en advarsel til finn.no

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32725456

Bra at du sier ifra til finn.no La også merke til denne i dag, og den bare skriker "scam". Nå skal jeg ikke dømme noen, men det lukter noe uggent her...

På toppen av alt du allerede har nevnt så bruker han også kun katalogbilder av uret ...