Kopier/fakes på Finn.no


Er ikke ekspert men det ser ut som en Breitling for Bentley: Disse går ny for rundt 50000…Hvis ekte: Men hvorfor ikke?
Latterlig høy pris når mann tenker at en 2892-2 ETA med module banker inn i det:rolleyes:
Hadde personlig ikke kjøpte den for 35000: Helle deal sitter på navner Breitling og Bentley.
Worst deal på Breitling IMO. Kjøp en B01 model i sted…Seriøs...
 
Er denne kopi/fake? Hva baserer du evt den konklusjonen på?

Aner ikke hvorvidt den er fake, stjålet, kjøpt eller har ramlet ned fra månen, men synes det var en original annonse med tanke på at han ikke gir noen opplysninger overhodet. Kombiner det med den perverst dårlige norskbruken og at han skrev at han ville ha 350 000,- for den, ikke bare en,men to ganger( endret nå, ser jeg). En av de mer suspekte annonsene jeg har sett.
Virker ikke en gang som han selv vet hva slags klokke det er. Håper du ser humoren i det;)
 
Aner ikke hvorvidt den er fake, stjålet, kjøpt eller har ramlet ned fra månen, men synes det var en original annonse med tanke på at han ikke gir noen opplysninger overhodet. Kombiner det med den perverst dårlige norskbruken og at han skrev at han ville ha 350 000,- for den, ikke bare en,men to ganger( endret nå, ser jeg). En av de mer suspekte annonsene jeg har sett.
Virker ikke en gang som han selv vet hva slags klokke det er. Håper du ser humoren i det;)

Det er ganske mange dårlige annonser på både finn.no og her på TS. Annonser som mangler bilder, pris, dårlig tekst, lite eller ingen informasjon... ja lista er lang...

Men jeg synes terskelen for å "henge ut" klokken i en tråd som skal varsle andre brukere om at klokken er falsk eller kopi bør være høyere.

Men ja, jeg er helt enig i at annonsen er dårlig og komisk med dårlig tekst som toppes med prisfeil med en null for mye :)
 
Begynte å gjøre litt research i går pga. en Planet Ocean jeg var gira på. Det er helt sjukt hvor mye energi som blir lagt ned i å lage kopier av disse. Se på det her!?

img_9502.JPG


Denne hadde i alle fall ikke jeg hatt sjangs til å spotte
Urverket er dog en "dead giveaway", men på noens arm? Ikke sjangs i havet.

img_9509.JPG


Edit:
Finnes det en tråd her rundt metoder å spotte falske / verifisere ekte klokker på?
 
Redigert:
Begynte å gjøre litt research i går pga. en Planet Ocean jeg var gira på. Det er helt sjukt hvor mye energi som blir lagt ned i å lage kopier av disse. Se på det her!?

img_9502.JPG


Denne hadde i alle fall ikke jeg hatt sjangs til å spotte
Urverket er dog en "dead giveaway", men på noens arm? Ikke sjangs i havet.

img_9509.JPG

PO har alltid vært en "god" fake pga etterspørselen, vet ikke helt hva man skal se etter på de nye(foruten om urverket såklart) men typisk er HE ventilen er feil plassert, datohjulet stemmer ikke overens med font på ekte datohjul, dårlig lume(påført dårlig), dårlig lume dot på bezel
 
Dette er tydeligvis en helt ny versjon der de fleste tingene du nevner skal være "rettet". Skeiv lume dot virker likevel å forekomme veldig ofte. Jeg finner ingen slike feil på denne i alle fall, er selve triangelet kl12 påført litt skeivt? Det kan likevel være av at bildet ikke er tatt 100% rett på. Uansett, dersom man ser noe av det du nevnte er nok det et klart signal om å styre unna. Slitasje på bezel-insert er også noe man kan se etter siden det er umulig på den nye keramiske bezelen. Likevel, akkurat denne skal ikke ha det problemet heller.. Ligger en lang tråd om denne klokken på et stort forum som jeg ikke vil poste her. Send meg heller en PM den som vil ha.
 
Det er umulig å veksle en 8500 med en modifisert vanlig urverk med fake stygge 8500 rotor som på bildet.
Her spotter man en falsk PO best.
Den på finn var ekte i mine øyne.
 
Fake Tag Heuer Link til salgs på finn.. Skummelt at det er så mange fakes på finn, selv om denne riktignok var priset mistenkelig lavt og annonsen ikke nevner at det er en Tag Heuer overhodet. Selger bekreftet forøvrig også at det var en kopi da jeg forhørte meg om klokken.

13_1011168678.jpg