Kopier/fakes på Finn.no

Blir provosert av at dette går gjennom kontrollen til finn... Sendte en skikkelig grinete mail til de nå :p

Ja, blir grinete på slikt selv. Prøvde å få sendt mld til vedkommende, for å ytre mitt standpunkt rundt å omsette slike lugubre varer... men meldingstjenesten funket ikke av en eller annen grunn.

B
 
Ja, blir grinete på slikt selv. Prøvde å få sendt mld til vedkommende, for å ytre mitt standpunkt rundt å omsette slike lugubre varer... men meldingstjenesten funket ikke av en eller annen grunn.

B
Jeg sendte mail om min oppfattning av slikt.. Dette var svaret..

"Er nok langt skarpere enn deg selv om du velger å framtre som ekstrovert via mail.. Sett deg inn i kjøpsloven før du nedvurderer intelligensen til andre. Er fullt klar over kjøps og salgsvilkårene til finn. Men J... kan ikke jeg og du treffes ansikt til ansikt. Føler det blir enklere å kommunisere med slike som deg da. PS. Klokka er allerede solgt."
 
Jeg sendte mail om min oppfattning av slikt.. Dette var svaret..

"Er nok langt skarpere enn deg selv om du velger å framtre som ekstrovert via mail.. Sett deg inn i kjøpsloven før du nedvurderer intelligensen til andre. Er fullt klar over kjøps og salgsvilkårene til finn. Men J... kan ikke jeg og du treffes ansikt til ansikt. Føler det blir enklere å kommunisere med slike som deg da. PS. Klokka er allerede solgt."

En amerikansk kompis sa til meg en gang :

"Never argue with an idiot because he is gonn'a drag you down to HIS level and then beat you by experience".
 
"Never argue with an idiot because he is gonn'a drag you down to HIS level and then beat you by experience".

Sabla godt sagt:) Kompromisser og svelging av de riktige mothårskamelene er som oftest den beste langsiktige strategien i konfilkter.


---

Omega Seamaster Planet Ocean (Replica) selges. Denne er lovlig importert til Norge etter mye juridiske om og men.
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46681101

Er nysgjerrig på hva det mye juridiske om og men-et var:
- slet Atle med å få tillatelse fra Omega for å kjøpe/handle en replica? Kan, hvis jeg legger godsiden til, skjønne at Omega ville kjempe lenge for sine rettigheter i en slik sak.
- slet Atle med å argumentere for tollmyndighetene at han ville fortolle en vare med pris under 6´?
- eller kanskje Atle bare hadde vært utenlands i 23 timer og slet med å dokumentere reisen for tollmyndighetene?
- det kan jo også vært et problem for Atle at hans svartmarkedskvittering ikke ble godkjent av tollmyndighetene?
- var ikke Atles relasjon til Siv så god at det ikke var så enkelt som Atle trodde å endre å endre finans.deps toll-regler alliakvel?

Vanskelig å vite, men hvis du leser dette Atle kan du kanskje opplyse meg hva de juridiske om og mennene var?

:p
 
Redigert:
Fikk denne mailen fra Atle via finn systemet anngående Omega Seamaster Planet Ocean nemt ovenfor:

Beklager alle klokkevenner. Ordet replica (kopi) ble misforstått og feil. Jeg burde opplyst bedre. Jeg kjøpte denne Omegaen orginal. Etter en tid havarerte Coaxialverket og Omega ville ikke dekke dette. En gammel urmakervenn i Oslo gjorde en god jobb og satte inne et nytt ETA- VERK 2892. Dermed er klokka og reima genuin/ekte. Verket er ikke originalt så da du brukte jeg et feilaktig ord (Replica). Beklager nok en gang. Driver hverken med svindel eller annet lureri. Fint om dere som har sendt meg advarselmailer svarer på denne mailen. Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Vennlig hilsen Atle. Sendt fra min iPhone
 
Fikk denne mailen fra Atle via finn systemet anngående Omega Seamaster Planet Ocean nemt ovenfor:

Beklager alle klokkevenner. Ordet replica (kopi) ble misforstått og feil. Jeg burde opplyst bedre. Jeg kjøpte denne Omegaen orginal. Etter en tid havarerte Coaxialverket og Omega ville ikke dekke dette. En gammel urmakervenn i Oslo gjorde en god jobb og satte inne et nytt ETA- VERK 2892. Dermed er klokka og reima genuin/ekte. Verket er ikke originalt så da du brukte jeg et feilaktig ord (Replica). Beklager nok en gang. Driver hverken med svindel eller annet lureri. Fint om dere som har sendt meg advarselmailer svarer på denne mailen. Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Vennlig hilsen Atle. Sendt fra min iPhone

Hvis dette er sant, så er det over på det filosofiske; Når blir en ekte Omega en "Franken"/kopi? Hvis dette er en ekte PO, så var 1500 en utrolig god pris for en Omega-kasse og ETA2892. Kanskje Atle bare er veldig snill og selger rimelig?

Suspekt!

:cool:
 
Hvis dette er sant, så er det over på det filosofiske; Når blir en ekte Omega en "Franken"/kopi? Hvis dette er en ekte PO, så var 1500 en utrolig god pris for en Omega-kasse og ETA2892. Kanskje Atle bare er veldig snill og selger rimelig?

Suspekt!

:cool:

Utrolig billig hvis dette er tilfelle! Et 2500 verk koster vel ikke all verdens....
 
Er vel i bestefall en salig miks her. Dial er re-paintet, og lenken er mildt sagt hverken tidsriktig eller ekte. Men urværket ser jo greit ut da:D Kan godt være at kasse, dial, visere og glass (altså hele head`en) er kosher, men og da hadde vel en sånn ca 35 lapper vært greit, men når den fremstilles som om det er helt på stell, ja da hadde jeg styrt unna.
Rolex Submariner 1680 Vintage - FINN Torget