Kopier/fakes på Finn.no

Ok, da har jeg misforstått :)

Så Aqua Master er produsenten, mens Joe Rodeo er designeren?

Samme klokken på Ebay som på Finn:

http://cgi.ebay.com/Aqua-Master-Mechanical-Skeleton-Diamond-Watch-Joe-Rodeo-/170419980791

AquaMaster er et eget merke,grunnen til at alle aquamaster,technomaster etc står med "joe rodeo" i teksten er at det er 10ganger mere kjent en alle småmerkene.
Merkene har ikke noe med hverandre og gjøre (Eller de blir produsert på samme fabrikk i kina men av forskjellige oppdragsgivere)
Joe Rodeo er designeren bak joe rodeo,jojino,supertechno.
 
En klokke som tilhører eliten...

Denne var jo litt morsom da...:D
Ååååh, jeg skulle ønske jeg var konsulent, forretningsmann, eller rett og slett tilhørte det øvrige(?) sjiktet.:p

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25388053

puke.gif
 
Ser at flere har svart på dette etter meg

Synes den ser grei ut jeg. Hva er det du reagerer på?

jeg blir litt skeptisk når noen selger et eksklusivt ur og setter navnet i hermetegn, var egentlig en magefølelse, men ser i senere post at det bekreftes av flere som har mer peiling på modellen enn meg. Ren oppramsing av spesifikasjoner, uten å "selge" det flotte uret det er (eller ville vært hvis det var ekte) var kanskje det jeg reagerte på.

Ellers så vil jeg oppfordre alle som poster og leser denne linken til å bombardere finn med mails når det er avklart at det som tilbys er piratkopier. Har lite greie på akkurat denne siden av norsk lovgivning, men skulle vært morsomt å sett hva som ville blitt gjort hvis selgere av piratkopier faktisk ble rettsforfulgt. Har en jobb hvor jeg burde kunne få tak i relevant informasjon i forhold til dette, og skal poste resultatet av denne research når jeg finner ut av det. Jeg er veldig "fake watches are for fake people" mann - Er ikke så hevngjerrig mot gateselgeren i Thailand som står der og tilbyr dritt, men når kopiene er så gode som jeg ofte ser på finn, og som tilbys for tusenvis av kroner i stedet for 29.90 så reagerer jeg. Har fortsatt en tag hauer til 4.000 i samlingen (ikke i kofferten akkurat, men på loftet) som bringer frem vonde minner. Men batteriet har holdt riktig lenge, særlig med tanke på at det skulle være en automat.
 
Denne var jo litt morsom da...:D
Ååååh, jeg skulle ønske jeg var konsulent, forretningsmann, eller rett og slett tilhørte det øvrige(?) sjiktet.:p

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25388053
Den der er regelrett svindel!

Nøyaktig samme klokke kan skaffes fra utlandet for ca 2000,- kroner (inkl. frakt, tollgebyr og moms). 2000 for den er forøvrig også for mye :D

Calvaneo er et av mange luremerker som kun eksisterer på nettet. De kjører urealistisk høye veil. priser (10 ganger over hva de normalt selges for). Selgeren på Finn.no skriver også at Calvaneo er sveitsisk håndverk på sitt beste. Noe som bare er bullshit.

I beste fall puttes det kinesiske urverket inn i klokken i Tyskland.
 
jepp de markedsfører seg på plasser som Qxl hvor jeg har sett dem smelle opp hva som for meg ser ut som et photoshoppet bilde av en ekslusiv butikk som ikke eksisterer
eller som bare er humbugg
er ganske sikker på at forøvrig flere stakkarer går fem på og brenner flere tusen på dritten deres (for det er hva det er)
er helt enig med deg Joha at dette ikke er noe annet enn ren og skjær svindel
 
Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så kritiske til denne flotte klokken. 7 990 må jo være et røverkjøp for et ur med galant utseende, med rem i ekte skinn attpåtil. Det er tydelig at det er mange på dette forumet som ikke tilhører det øvrige sjiktet. ;)
 
Den der er regelrett svindel!

Nøyaktig samme klokke kan skaffes fra utlandet for ca 2000,- kroner (inkl. frakt, tollgebyr og moms). 2000 for den er forøvrig også for mye :D

Calvaneo er et av mange luremerker som kun eksisterer på nettet. De kjører urealistisk høye veil. priser (10 ganger over hva de normalt selges for). Selgeren på Finn.no skriver også at Calvaneo er sveitsisk håndverk på sitt beste. Noe som bare er bullshit.

I beste fall puttes det kinesiske urverket inn i klokken i Tyskland.


Det er vel ikke svindel å kjøpe ei klokke billig i utlandet, for å selge den dyrt her hjemme.
En "calvaneo" er ikke fake/kopi av noe annet merke...
De fleste jeans koster vel bare noen hundrelapper inn i butikk, men gjerne noen tusenlapper ut til kunde, uten at noen skriker svindel.
 
Det er vel ikke svindel å kjøpe ei klokke billig i utlandet, for å selge den dyrt her hjemme.
En "calvaneo" er ikke fake/kopi av noe annet merke...
De fleste jeans koster vel bare noen hundrelapper inn i butikk, men gjerne noen tusenlapper ut til kunde, uten at noen skriker svindel.

Det som er svindel er vel markedsføringen, som får dette til å fremstå som et ekslusivt sveitsisk ur, når uret neppe noensinne har vært i Sveits. Det er som Joha skriver, ordentlig ræl lagd for å fremstå som et luksuriøst ur.

I tillegg opererer disse "mushroom"-merkene gjerne med en nettside som ikke bare lirer av seg piss som skal få det til å se ut som om merket har en ærverdig historie, men har lister med veiledende priser. Disse prisene er gjerne 2-3 ganger høyere enn det selger opererer med, og poenget er at en potensiell kunde skal google merkenavnet, finne nettsiden og den "veiledende" prisen, for så å konkludere med at dette må være et røverkjøp.
 
Det er vel ikke svindel å kjøpe ei klokke billig i utlandet, for å selge den dyrt her hjemme.
En "calvaneo" er ikke fake/kopi av noe annet merke...
De fleste jeans koster vel bare noen hundrelapper inn i butikk, men gjerne noen tusenlapper ut til kunde, uten at noen skriker svindel.

Mulig jeg var litt krass, men følgende har denne selgeren gjort:

1. Kjøpt en klokke som koster ca kr. 1.600,- i utlandet.
2. Prøvd å selge den på Finn.no for 8.000,- kroner.
3. Skriver at nyprisen er over 10.000,- kroner, noe som er feil.

Kanskje ikke direkte svindel, men likevel langt over grensen for hva som er ok.

Hva ville man sagt om noen prøvde å selge en Seiko SKX007 på Finn.no for 5.000,- kroner og samtidig skrev at nyprisen var kr. 7.000,-?
 
Det jeg egentlig vil frem til er vel at "vi" som sitter her inne aldri i verden ville kjøpt noe slikt, men å kalle dårlig kjøp for svindel er å ta litt vel hardt i.
Bare fakta vil vise om klokka er laget i Sveits eller noe annet sted.
Det er fremdeles mange nordmenn som kjøper Audi også, og syns det er jævlig gromt.
Tommy
 
Det jeg egentlig vil frem til er vel at "vi" som sitter her inne aldri i verden ville kjøpt noe slikt, men å kalle dårlig kjøp for svindel er å ta litt vel hardt i.
Bare fakta vil vise om klokka er laget i Sveits eller noe annet sted.
Det er fremdeles mange nordmenn som kjøper Audi også, og syns det er jævlig gromt.
Tommy

:p