Kronerulling for Haiti

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Jeg er vel neppe den eneste som blir berørt av bildene fra Haiti om dagen. Inspirert av tilsvarende innsats på TimeToTalk vil jeg gjerne sette igang en liten kronerulling til inntekt for jordskjeldofrene på Haiti. Gi det beløpet du selv vil, og post her på tråden når du har gjort det. Jeg synes vi holder summene for oss selv, gi det du vil eller kan.

1. februar trekker jeg en av deltagerne i tråden som får en liten klokke-relatert oppmerksomhet i posten som symbolsk takk for innsatsen.

Jeg foreslår at man gir til Røde Kors eller Leger uten grenser. Men kom gjerne med forslag om dere har alternative mottagere.

Jeg har akkurat gitt til Røde Kors (men er selvsagt ikke med i trekningen).

Håper også noen av dere som vanligvis ikke poster vil benytte anledningen til å starte deres karriere på Tidssonen nettopp i denne tråden :D

Veldig bra idé, jeg satt just og leste på kjøpsforumet til TTT, og så alle som ga bort saker og ting til inntekt for Haiti-ofrene. Håper mange har anledning til å delta med litt støtte, selv har jeg nettopp støttet Røde Kors' hjelpearbeid på linken til Anders.

Haiti

Dette var et godt initiativ.
Ga i går både privat og jobben!

Kjempefint tiltak!

Har gitt min støtte til Røde Kors. Håper alle forumets medlemmer/lesere gjør det samme!

Ha en fin kveld

Administrasjon sluker innsamlede midler i Røde Kors.

Forstemmende lesning. Ikke at det er en overraskelse at mange organisasjoner bruker for mye av de innsamlede midlene, men jeg hadde faktisk trodd at RK var av de bedre. Mulig det bør påvirke hvor dere gir penger til Haiti, vet ikke.

Bildet er kanskje noget mer nyansert enn denne artikkelen gir utrykk for. Artikkelen i Kapital var mer detaljert.

Ut fra tallene er det ganske klart at ingen bruker mer enn Røde Kors på administrasjon. Dette har jo selvfølgelig sammenheng med at det er en stor organisasjon, ikke bare frivillige som jobber der i påvente av himmelsk frelse.

Samtidig får Røde Kors en ganske formidable statsstøtte som dekker administrasjonen og vel så det (husker ikke tallene). Poenget var vel at når det gjelder innsamlede midler, og kanskje spesielt i sammenheng med store humanitære katastrofer som dette, vil det aller meste gå til formålet fordi du allerede (enten du vil eller ikke;)) har betalt administrasjonen til kemneren...

Godt poeng, Mogens!

Noen andre jeg kan inspirere til å yte en slant, som ikke har skrevet seg på trekningslisten ennå? :D

Donasjon er selvfølgelig gitt til RK.

Foreslår at alle gir tilsvarende 10% av siste klokkekjøp;)

Da er det 1. februar og jeg har akkurat trukket hvem som får en liten klokke-relatert oppmerksomhet i posten.

*drumroll*

hphagen, gratulerer! Send meg en PM med navn og adresse :D

Takk til alle som gav, det er fortsatt viktig å gi. La oss håpe at innbyggerne på Haiti får både akutt hjelp og framtidsrettet hjelp til selvhjelp.