Kundebehandling...

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Sted
Trondheim
Den 15. mars betalte jeg en klokke fra en velrenomert urmaker på Østlandet og avtalte at den skulle sendes neste dag. Neste dag hørte jeg ingenting og tok derfor kontakt med selger pr sms lørdag 17. Syv timer senere fikk jeg svar om at pga noen uheldige omstendigheter var den ikke blitt ferdig og sendt, men at dette skulle gjøres mandag 19. Mandagen kom og på ettermiddagen fikk jeg telefon om at de hadde vært uheldig og knust glasset. Nytt var bestilt med ekspress levering og det skulle ta en ukes tid. Påfølgende lørdag ruslet jeg innom urmakeren for å høre hvordan det lå an. Innehaveren hadde ikke helt kontroll og skulle derfor sende en melding senere på dagen. Den kom aldri… Jeg ringte derfor tilbake på mandag. Lovnaden ble da at jeg skulle få tilbakemelding neste dag. Jeg hørte aldri noe… En uke senere begynner jeg å bli irritert og skriver en mail og etterlyser en tilbakemelding. Noen dager senere mottar jeg en telefon hvor det nok en gang blir sagt at det er underveis. Så lar jeg det gå nok en uke før jeg ringer og etterlyser på nytt. Dette var en fredag og jeg ble lovet en tilbakemelding på mandag. Mandagen kommer og jeg hører ingenting. Det går ennå en uke og mandag ringer jeg nok en gang. Lovnaden var at jeg skulle få en endelig bekreftelse onsdag. Garantert! I dag er det torsdag og jeg har ingenting hørt… Uhell kan selvfølgelig skje, men litt kundebehandling må det jo være mulig å lære seg. Etter all denne irritasjonen begynner jeg å nesten å miste lysten på klokka. Mulig jeg er for utålmodig, men nå har jeg i hvert fall fått utløp for dagens frustrasjon.

Oppdatering 2. Mai:

Den 27. April ble urmakeren gjort oppmerksom på min frustrasjon her og forsøkte å ringe meg to ganger på ettermiddagen. Jeg kunne ikke ta telefonen, men ringte tilbake tre ganger rett etter uten å få svar. Lørdag hørte jeg ingenting. Mandag ringte jeg selv tilbake og var en anelse irritert. Urmakeren skulle sjekke samme dag, forsøke en annen leverandør og ringe tilbake i løpet av dagen. Ringe tilbake ja... Skjedde ikke denne gangen heller. I dag ringte jeg opp på nytt en halv time før stengetid da jeg skjønte at ingen hadde noen intensjon om å ringe meg. Jeg fikk på nytt servert en mengde forklaringer om at han ikke hadde fått noe svar selv og derfor ikke hadde ringt tilbake. Det er visst ikke mulig å overholde en avtale. Poenget her er mere brutte avtaler og manglende informasjon enn at det har tatt mere tid enn lovet! Innehaveren skulle også ringe meg i dag. Har jeg hørt fra ham? Nei. Er jeg noe klokere nå enn for en uke siden? Nei, kan ikke si det heller.

Oppdatering 10. Mai

Etter forrige oppdatering ventet jeg to dager før jeg tok kontakt, altså fredag 4. mai. Denne gangen direkte med innehaveren. Tålmodigheten min er tøyd ganske langt og jeg sa vennlig men bestemt fra om hva jeg mente. Han lovte å sjekke opp hva som hadde skjedd og gi meg tilbakemelding. Han ringte faktisk tilbake den dagen, det same gjorde hans urmaker som har ansvaret for kloka. Problemet er at det nå skal ta fire til seks uker… Som følge av dette ble vi enig om en deal med en klokke som skulle komme inn over helga. Han lovte dyrt og hellig å ringe meg mandag eller tirsdag. Nok en gang endte det med løftene. Jeg ringte derfor butikken og fikk bekreftet at de hadde mottatt en forsendelse, men at de ikke var sikker på om den jeg ventet på hadde kommet. Dog hadde de fått en variant som var veldig lik. Jeg sendte derfor en sms til innehaveren og minnet ham på vår avtale om å ringe meg. Fikk svar om at eksakt modell ikke var mottatt og at han håpet på svar om levering dagen etter. I og med at jeg hadde relativt lite tro på at han kom tl å ta kontakt igjen sendte jeg en ny sms og sa at han kunne sende den klokken han allerede hadde fått inn da jeg synes den dekker mitt behov like godt. Fikk ikke svar. I går ettermiddag ringte jeg butiken. Vedkommende der kjente ikke saken og ville derfor ikke sende noen klokke, noe jeg ovehodet ikke har problemer med å forstå. Han lovte likevel å ringe innehaver og sjekke saken og ringe meg tilbake senere på kvelden. Det var i går kveld. Jeg har fremdeles ikke hørt noe som helst.

Fremdrift 11. Mai
Fantastisk nok får jeg en melding fra innehaveren og han sender etter litt om og men den andre klokken vi hadde snakket om etter at jeg sendte en skriftlig bekreftelse til ham om at jeg ikke skulle skade klokken på noen måte. Klokken ble mottatt som avtalt noen dager etter. -Det er da noe hvertfall.

Oppdatering 15. Juli
Jeg ringte etter fire uker. Intet nytt.Ingen klokke.
Etter fem uker var jeg i Oslo og gikk innom butikken. Fremdeles kunne ingen fortelle noe om klokken, men jeg ble lovet en telefon tidlig dagen etter. Den kom selvfølgelig ikke uten at jeg purret et styke ut på dagen. Nå skulle den være ferdig innen to uker... helt sikkert. Etter to uker hørte jeg ikke noe som helst. En uke senere ringer jeg innehaveren på nytt. Altså åtte uker etter at det skulle ta fire til seks uker. Og nesten fire måneder etter at jeg betalte. Han skulle sjekke det opp med det samme og ringe meg tilbake. Det gjorde han selvfølgelig ikke.
Jeg ventet en uke og sendte ham en smshvor jeg minnet ham på at han ikke hadde ringt meg tilbake som vanlig og at jeg regnet med at disse gjentatte brutte løftene medførte at jeg fikk halv pris på den andre klokken jeg kan tenke meg. Om han svarte? Nei, ikke en lyd.
Nå på lørdag ringte jeg butikken igjen. Vedkommende på jobb skulle få noen til å ringe meg i morgen... Jaja, det er lov å håpe...

Utålmodig? Nei ikke i det hele tatt. Dette høres jo fullstendig bak mål ut fra deres side, snakk om elendig service og kundebehandling - du har jo betalt til og med.

Jeg ville sagt at de får beholde klokka og tatt pengene mine å kjøpt den et annet sted. Tror ikke det skulle være noe problem lovlig sett å gjøre heller, den er jo ikke blitt brukt i det hele tatt. Den opprinnelige avtalen er jo blitt brutt flere ganger fra deres side.

Lykke til, håper det ordner seg.

Dette høres jo helt hinsides ut, og du har utvist en tålmodighet langt utover det en selger kan forvente av kundene sine. Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal oute butikken her. Bare ved å vise at kunder snakker sammen, og at dårlig service får konsekvenser,

Du store allverden for en behandling du har blitt utsatt for.
Jeg hadde aldri i verden akseptert dette. Heller ikke at en ny klokke skal leveres med nytt glass som følge av skade - iallefall ikke uten et skikkelig avslag i prisen. Om glasset er knust har klokken blitt utsatt for en uvanlig hard påkjenning. Neppe bra for urverket. Antar at dette ikke er en Casio G-shock.

Nei, her må du kjøre på med alt du har. Det minste de bør gjøre er å gi den en eller annen form for kompensasjon.

Føler med deg og håper at historien ender godt - tilslutt.

Du store allverden for en behandling du har blitt utsatt for.
Jeg hadde aldri i verden akseptert dette. Heller ikke at en ny klokke skal leveres med nytt glass som følge av skade - iallefall ikke uten et skikkelig avslag i prisen.

.....

Veldig godt poeng, lett å glemme i farten.

Om glasset er knust har klokken blitt utsatt for en uvanlig hard påkjenning. Neppe bra for urverket.

For ikke å snakke om risikoen for at mikroskopiske glassbiter har satt seg i urverket.
Her må de jo ta en rens av hele urverket.:evil:

Takker for støtten, men må nok oppklare noe her.
Klokken er brukt og skulle poleres før levering. I den forbindelse ble glasset knust når det skulle monteres.
Grunnen til min tålmodighet er at klokken ikke dukker opp for ofte på markedet, så du har rett MM. Det er ingen Casio :)

Noen som er mere tålmodige enn meg ihvertfall:) Stå på ditt og krev noe kompensasjon e.l
Mulig det er en JLC Master Compressor? :)

tipper det er en hublot!

Fra spøk til alvor så håper jeg det ordner seg for deg. Du er i en vanskelig situasjon! Som du sier så er du ikke i en posisjon der du kan være kravstor og kranglete da dette er en sjeldnere sak.

Det du kan gjøre er å stikke innom uanmeldt flere ganger i uka. Du bare dukker opp og lurer tilfeldigvis på hvordan saken ligger an. Selv om du opptrer høflig og proper så vil innehaveren av sjappa bli såpass lei til slutt og ha enda et incentiv til å få orden.

Du skal værtfall ikke betale en krone for eventule servise og polering..

Du bør kreve en låne klokke og skriftlig beklagelse fra daglig leder i butikken..

Det er helt hinsidiges og helt forferdelig..

Hvem, og hva er det disse driver med dem kunne jo ha skadet klokken og muligens ødelagt urverket.. :twisted:

Dette var leit å høre på flere måter! Uhell kan jo skje, men da bør jo selger strekke seg langt for å yte deg god tilbakemelding hele veien, og kanskje komme med en kompensasjon av et eller annet slag! Kundebehandlingen du her opplever er meget dårlig, spesielt i forhold til tilbakemeldinger. Håper dette ordner seg for deg:)

Når du får klokka ville jeg prøve å få med historikken med knust glass på en eller annen kvittering. Da har du litt ammo om klokken får senskader..

Slik jeg har forstått det var ikke glasset på klokka når det knuste, -heldigvis.
Urmakeren har i alle fall en ansatt som er her inne, så det er kanskje lov til å håpe at han ser denne tråden og hjelper til. :D

Når du får klokka ville jeg prøve å få med historikken med knust glass på en eller annen kvittering. Da har du litt ammo om klokken får senskader..

Veldig enig.. Det kan være greit og få en skriftelig rede gjørelse på hva som har skjedd og hva som har blitt gjort.
Hvis noe skulle dukke opp... I etter tid....

Jeg tror jeg hadde blitt veldig fustrert og oppgitt over den saken.. I slike tilfeller burde dem fulgt opp saken og deg, mye bedere en det som blir illustrert i din beskrivelse..

:D :D

Mest sannsynelig blir du fornøyd til slutt...

Selv om denne saken dreier seg om et tilvirkningskjøp, forutsatt at historien din stemmer, er det en god stund siden du kunne kreve pengene tilbakebetalt :)

Men det er kanskje ikke målet ditt?

Selv om denne saken dreier seg om et tilvirkningskjøp, forutsatt at historien din stemmer, er det en god stund siden du kunne kreve pengene tilbakebetalt :)

Men det er kanskje ikke målet ditt?

Jeg kunne nok krevet pengene på et tidligere tidspunkt, men som du sier er det nok ikke målet. Jeg tørstet nok mer etter ny klokke enn penger.