Kundebehandling...

Trist sak. Håper denne saken snarlig får en "lykkelig" avslutning.

Selv kan jeg som mange andre ikke si et vondt ord om AL, uten at det gjør din sak bedre.

Det var oppfatningen jeg hadde også og noe av grunnen til at jeg valgte å forhåndsbetale uten å ha sett klokken.

Ikke misforstå, TomB. Dine forklaringer taler "din vei" og stoler på deg, som flere andre medlemmer her. Hvis ikke hadde nok ikke denne tråden hatt så mange visninger/svar.

Men igjen, internett har ikke alltid rett så jeg personlig hadde ikke styrt unna sjappa p.g.a. dette. Min personlige mening, generelt når det gjelder de fleste saker med to sider.
Jeg har aldri vært innom denne butikken og bor langt unna, så dette har ingenting å si for meg, men der må ha vært noen slitsomme mnd for deg.
Muligens det gjelder kun 1 person og ikke firmaet, i så fall ville jeg sendt klage eller link til eier av Alf Lie!

Trist sak!

Hei.

Først må jeg bare få si at dette er en trist sak, for alle.

For Alf Lie er det umulig og forsvare dette her inne, vi kan bare konstantere at de har eksistert i xx år og har et utmerket rykte blant medlemmene her inne.

Noen ganger vil man kun godt og da er det ekstra surt når det går så galt som dette.

Når det er sagt kan det også være litt med måten du har "angrepet" dette på. Dine innlegg (selv etter gjentatte redigeringer) fremstår som en tordentale - spør du meg.

Hvis du snakker på samme måte, uavbrutt og uten pauser så har de kanskje ikke klart å kommunisere med deg? Ikke at det skal være en unnskyldning altså. En pause, eller avsnitt er alltid bra.

Med tanke på den tiden du allerede har brukt på dette ville jeg anbefalt deg og bedt en 3. part om bistand som kan se på det med friske øyne. Siden det dessverre ser ut som om dere ikke finner utav det på egenhånd.

Jeg håper virkelig at det løser seg for dere.

Men som sagt, dette er en utrolig trist sak med kun en ting: tapere, dessverre.

Disclaimer: Dette er et forum uten stavekontroll, mitt språk er bedre i det daglige (med Word ;)). Jeg er ikke tilknytter Alf Lie.

Den 15. mars betalte jeg en klokke fra en velrenomert urmaker på Østlandet og avtalte at den skulle sendes neste dag. Neste dag hørte jeg ingenting og tok derfor kontakt med selger pr sms lørdag 17. Syv timer senere fikk jeg svar om at pga noen uheldige omstendigheter var den ikke blitt ferdig og sendt, men at dette skulle gjøres mandag 19. Mandagen kom og på ettermiddagen fikk jeg telefon om at de hadde vært uheldig og knust glasset. Nytt var bestilt med ekspress levering og det skulle ta en ukes tid. Påfølgende lørdag ruslet jeg innom urmakeren for å høre hvordan det lå an. Innehaveren hadde ikke helt kontroll og skulle derfor sende en melding senere på dagen. Den kom aldri… Jeg ringte derfor tilbake på mandag. Lovnaden ble da at jeg skulle få tilbakemelding neste dag. Jeg hørte aldri noe… En uke senere begynner jeg å bli irritert og skriver en mail og etterlyser en tilbakemelding. Noen dager senere mottar jeg en telefon hvor det nok en gang blir sagt at det er underveis. Så lar jeg det gå nok en uke før jeg ringer og etterlyser på nytt. Dette var en fredag og jeg ble lovet en tilbakemelding på mandag. Mandagen kommer og jeg hører ingenting. Det går ennå en uke og mandag ringer jeg nok en gang. Lovnaden var at jeg skulle få en endelig bekreftelse onsdag. Garantert! I dag er det torsdag og jeg har ingenting hørt… Uhell kan selvfølgelig skje, men litt kundebehandling må det jo være mulig å lære seg. Etter all denne irritasjonen begynner jeg å nesten å miste lysten på klokka. Mulig jeg er for utålmodig, men nå har jeg i hvert fall fått utløp for dagens frustrasjon.

Oppdatering 2. Mai:

Den 27. April ble urmakeren gjort oppmerksom på min frustrasjon her og forsøkte å ringe meg to ganger på ettermiddagen. Jeg kunne ikke ta telefonen, men ringte tilbake tre ganger rett etter uten å få svar. Lørdag hørte jeg ingenting. Mandag ringte jeg selv tilbake og var en anelse irritert. Urmakeren skulle sjekke samme dag, forsøke en annen leverandør og ringe tilbake i løpet av dagen. Ringe tilbake ja... Skjedde ikke denne gangen heller. I dag ringte jeg opp på nytt en halv time før stengetid da jeg skjønte at ingen hadde noen intensjon om å ringe meg. Jeg fikk på nytt servert en mengde forklaringer om at han ikke hadde fått noe svar selv og derfor ikke hadde ringt tilbake. Det er visst ikke mulig å overholde en avtale. Poenget her er mere brutte avtaler og manglende informasjon enn at det har tatt mere tid enn lovet! Innehaveren skulle også ringe meg i dag. Har jeg hørt fra ham? Nei. Er jeg noe klokere nå enn for en uke siden? Nei, kan ikke si det heller.

Oppdatering 10. Mai

Etter forrige oppdatering ventet jeg to dager før jeg tok kontakt, altså fredag 4. mai. Denne gangen direkte med innehaveren. Tålmodigheten min er tøyd ganske langt og jeg sa vennlig men bestemt fra om hva jeg mente. Han lovte å sjekke opp hva som hadde skjedd og gi meg tilbakemelding. Han ringte faktisk tilbake den dagen, det same gjorde hans urmaker som har ansvaret for kloka. Problemet er at det nå skal ta fire til seks uker… Som følge av dette ble vi enig om en deal med en klokke som skulle komme inn over helga. Han lovte dyrt og hellig å ringe meg mandag eller tirsdag. Nok en gang endte det med løftene. Jeg ringte derfor butikken og fikk bekreftet at de hadde mottatt en forsendelse, men at de ikke var sikker på om den jeg ventet på hadde kommet. Dog hadde de fått en variant som var veldig lik. Jeg sendte derfor en sms til innehaveren og minnet ham på vår avtale om å ringe meg. Fikk svar om at eksakt modell ikke var mottatt og at han håpet på svar om levering dagen etter. I og med at jeg hadde relativt lite tro på at han kom tl å ta kontakt igjen sendte jeg en ny sms og sa at han kunne sende den klokken han allerede hadde fått inn da jeg synes den dekker mitt behov like godt. Fikk ikke svar. I går ettermiddag ringte jeg butiken. Vedkommende der kjente ikke saken og ville derfor ikke sende noen klokke, noe jeg ovehodet ikke har problemer med å forstå. Han lovte likevel å ringe innehaver og sjekke saken og ringe meg tilbake senere på kvelden. Det var i går kveld. Jeg har fremdeles ikke hørt noe som helst.

Fremdrift 11. Mai
Fantastisk nok får jeg en melding fra innehaveren og han sender etter litt om og men den andre klokken vi hadde snakket om etter at jeg sendte en skriftlig bekreftelse til ham om at jeg ikke skulle skade klokken på noen måte. Klokken ble mottatt som avtalt noen dager etter. -Det er da noe hvertfall.

Oppdatering 15. Juli
Jeg ringte etter fire uker. Intet nytt.Ingen klokke.
Etter fem uker var jeg i Oslo og gikk innom butikken. Fremdeles kunne ingen fortelle noe om klokken, men jeg ble lovet en telefon tidlig dagen etter. Den kom selvfølgelig ikke uten at jeg purret et styke ut på dagen. Nå skulle den være ferdig innen to uker... helt sikkert. Etter to uker hørte jeg ikke noe som helst. En uke senere ringer jeg innehaveren på nytt. Altså åtte uker etter at det skulle ta fire til seks uker. Og nesten fire måneder etter at jeg betalte. Han skulle sjekke det opp med det samme og ringe meg tilbake. Det gjorde han selvfølgelig ikke.
Jeg ventet en uke og sendte ham en smshvor jeg minnet ham på at han ikke hadde ringt meg tilbake som vanlig og at jeg regnet med at disse gjentatte brutte løftene medførte at jeg fikk halv pris på den andre klokken jeg kan tenke meg. Om han svarte? Nei, ikke en lyd.
Nå på lørdag ringte jeg butikken igjen. Vedkommende på jobb skulle få noen til å ringe meg i morgen... Jaja, det er lov å håpe...

Ikke misforstå, TomB. Dine forklaringer taler "din vei" og stoler på deg, som flere andre medlemmer her. Hvis ikke hadde nok ikke denne tråden hatt så mange visninger/svar.

Men igjen, internett har ikke alltid rett så jeg personlig hadde ikke styrt unna sjappa p.g.a. dette. Min personlige mening, generelt når det gjelder de fleste saker med to sider.
Jeg har aldri vært innom denne butikken og bor langt unna, så dette har ingenting å si for meg, men der må ha vært noen slitsomme mnd for deg.

Misforstår ikke. Tror heller jeg forstår deg og deler din skepsis til ensidige fremstillinger;). Følte bare det var på sin plass å presisere at jeg ikke synes det er noe behagelig å måtte henge ut en forhandler. Det er absolutt noe jeg skulle vært uten:(

insinuerer du at Alf Lie og dets ansatte behandler trådstarter dårlig fordi han kanskje har vært litt uheldig i sin kommunikasjon?

insinuerer du at Alf Lie og dets ansatte behandler trådstarter dårlig fordi han kanskje har vært litt uheldig i sin kommunikasjon?

Regner med at den var ment til meg.

Nei, på ingen måte.

Kommuniksjon er vanskelig og siden trådstarter har vært tålmodig lenge og engasjert seg stort i saken tror jeg at det kan være klokt at en 3. part ser på saken med friske øyne. Kanskje noen her inne vil "megle".

Forstår jeg det rett i at du har fått låne en klokke av Alf Lie mens du venter på den andre?

Forstår jeg det rett at du har fått låne en klokke av Alf Lie mens du venter på den andre?

Nei, ikke låne da det for meg betyr at den kan brukes.
Den er sendt meg for prøving, men vi har ikke diskutert noen mulig pris. Det er forøvrig en meget hyggelig gest som sier at de ikke prøver å lure meg på noen måte, og en grunn til at det er enda mindre artig å henge dem ut. Jeg måtte også sende melding med bekreftelse på at jeg tar ansvaret for at den kommer uskadet tilbake om vi ikke skulle bli enig om en handel. All kreditt til AL for fleksibiliteten i forbindelse med et mulig salg.

Hei.

Først må jeg bare få si at dette er en trist sak, for alle.

For Alf Lie er det umulig og forsvare dette her inne, vi kan bare konstantere at de har eksistert i xx år og har et utmerket rykte blant medlemmene her inne.

Noen ganger vil man kun godt og da er det ekstra surt når det går så galt som dette.

Når det er sagt kan det også være litt med måten du har "angrepet" dette på. Dine innlegg (selv etter gjentatte redigeringer) fremstår som en tordentale - spør du meg.

Hvis du snakker på samme måte, uavbrutt og uten pauser så har de kanskje ikke klart å kommunisere med deg? Ikke at det skal være en unnskyldning altså. En pause, eller avsnitt er alltid bra.

Med tanke på den tiden du allerede har brukt på dette ville jeg anbefalt deg og bedt en 3. part om bistand som kan se på det med friske øyne. Siden det dessverre ser ut som om dere ikke finner utav det på egenhånd.

Jeg håper virkelig at det løser seg for dere.

Men som sagt, dette er en utrolig trist sak med kun en ting: tapere, dessverre.

Disclaimer: Dette er et forum uten stavekontroll, mitt språk er bedre i det daglige (med Word ;)). Jeg er ikke tilknytter Alf Lie.

Takk for gode råd.

Flott at du deler din opplevelse av denne forhandleren. Ja, en sak har alltid to sider, men din side av saken som kunde og TS-medlem er mer interessant for meg enn forhandleren sin. Hvorfor i alle dager skulle du beskytte en forhandler ved ikke å navngi den når du har fått en slik dårlig behandling. Jeg synes det er en berikelse for forumet at slike erfaringer kommer frem. Håper du blir fornøyd til slutt. Lykke til!

AD

Har gjennom over 30 år hatt kjøp / service både hos Bjerke og Alf Lie. Vanligvis har jeg fått utmerket service hos begge men det har forekommet enkelt episoder hos begge som ikke har holdt mine forventninger. Nå er jeg svært kravstor og glemmer ofte at jeg ikke er deres eneste kunde. Stikker jeg fingeren i jorden og ikke andre steder-- må jeg bare innrømme at jeg har fått glimrende service fra både Bjerke og Alf Lie. Kommer fortsatt til å bruke deres kompetanse.
Mvh Tom

Bjerke har jeg ingenting å utsette på. Prøvde å kjøpe en klokke der en gang og ble tatt godt i mot. De ringte riktig nok aldri som avtalt når den kom inn på lager, ei heller etter at jeg ringte og etterlyste et eksemplar. Det henger nok sammen med etterspørselen og tilstrekkelig salg, men de var alltid høflige,imøtekommende og proffe der og da.

Det er likevel laaaaaaaangt unna servicen hos feks Lervik, Rob Engstrøm i Stockholm eller Henrik Werner i København. Alle disse leverer glimrende service og kan anbefales.