DEL 2
* No it is not, you lying bast…bunch of creative advertising workers! :evil:
Mine dypeste unnskyldninger for den trege oppdateringen. Mr. Eriksen svarte ”lightning fast”, jeg har bare nølt med å følge opp…
Et hyggelig skriv fra Utah dukket opp et par uker etter at innlegget ble postet, Stein takket pent for bildekopiene og lurte på om det var greit om han fikk beholde dem. Det var det selvsagt.
Han kunne ikke huske eksakt i hvilken sammenheng bildet ble tatt – antagelig var det vel et eksisterende fotografi som Rolex fant passende, og ikke et som ble tatt spesielt til den aktuelle annonsen. Det lar seg dog gjøre å sted- og tidfeste fotografiet sånn noenlunde. Det har seg nemlig slik, ifølge den gamle alpinhelt, at han på bildet har på seg uniformen som han brukte som skiskoleinstruktør i Aspen mellom 1965-1969, før han flyttet til Park City. Den har han ikke brukt i bakken hverken andre steder eller til andre tider.
Derimot var han helt sikker på én ting – han har aldri fått noen Rolex Explorer for bruken av bildet, ei heller fått tilbud om å kjøpe en til passende kjentfolkrabatt. Han lurte sågar på om jeg tok oppdraget med å rette opp dette historiske falsumet…
Stein, hvis du skulle slumpe til å lese dette, jeg kan ikke love annet enn at jeg skal gjøre mitt beste.
Det var altså, ikke helt uventet, reinheklet markedsføringssvada. Annonsen er fortsatt bra, men…tja.
Gi nå mannen en Explorer, for svingende!