Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Medlem
8. jan. 2013
Innlegg
22
Tenkte å høre litt om noen her som har eksklusive klokker som brukes som bruksklokker. Jeg kjøpte en Omega Planet Ocean til min kone. Det er typen med 8520 urverk. Kona likte klokka godt, men er ikke forsiktig med den. Hun jobber i helsevesen, liker å trene og har en aktiv livsstil. Nå er klokken så ødelagt at den har null verdi. Den går ikke lenger, og har mange skader. Alt etter normal bruk dersom det ville vært en billigklokke. Er det andre som har klart å bruke opp en klokke på 3 år. Detter er altså en klokke til ca. 50.000 kroner, og den varte ikke i mer enn 3 år.
 
Dette er min tanke også, jeg har bare kjøpt Omega, men har sett veien det går dersom man ikke tar hensyn. Er inne på tanken å selge alle klokkene jeg har, gi blaffen i hele samlemanien, og kjøpe to Rolex pg håpe disse vil kunne tåle daglig bruk. Alle andre klokkene jeg har fungerer jo fint, men jeg er jo svært forsiktig med dem. De kunne jo vært laget av hva som helst, jeg har jo fått en vane å ikke ha håndleddet i bordet når jeg har på meg klokke... Erfaringsmessig, er Rolex så mye bedre? Og gjelder det alt av Rolex?
 
Damer er litt mindre forsiktig med klokker av en eller annen grunn. Gå for rolex eller x antall fitbit.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skaler
Har man sans for delikate urverk fra AP - og dyre servicekostnader - så er jo AP et alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skaler
Har hatt mange klokker, men har tilgode og "bruke opp" noen av de både mekanisk og quartz. Tar sjeldent av meg klokka på jobb og privat, samme hva jeg driver med. Blir selvfølgelig noen battlescars men vrak har jeg tilgode;)
 
Ja, @Mysil må si jeg får lyst å legge ut masse bilder. Men er usikker på hvor langt jeg skal gå, blir jo sverting av Omega. Første som gikk galt var at krona falt ut. Klokka ble levert til forhandler, de limte den på plass. Da gikk det ikke an å trekke den opp lenger. Co-axial, så det er jo ikke et must. Når jeg viste det til en annen urmaker, mente han det måtte fikses, han mente at jeg måtte ha limt den inn selv, for ingen urmakere ville gjort det. Urverket var fullt av lim, men de fiksa så bra de kunne. Nå i det siste har klokka variert mellom å gå noen lunde presist til flere minutter feil på et døgn. Etter hvert oppdaget jeg at bezelen har begynt å smuldre opp der den har brukket. Og det siste var at klokka stoppa da et indeks løsna og festet seg mellom viserne...
 
Hehe, skulle nesten tro det. Glemte forresten å nevne kvaliteten på hvit alligator, de varer maks et par måneder så vil jeg kalle dem oppbrukt. Hun har hatt 3 sett av dem
 
Rolex tåler mye, i allfall min 1016 i fra 1974.....overlevde særs uvøren bruk ute på Storhogget under den kalde krigen. Dog finnes det andre merker som håndterer mye juling foruten planlagt drap på et ur..... @Skaler, de skadene du nevner er vel av kosmetisk art, eller......
 
  • Liker
Reaksjoner: Skaler
En urmaker som limer fast en krone høres jo helt absurd ut(hilken urmaker hadde vært kjekt og vite), det samme gjelder bezel som går i oppløsning++
 
  • Liker
Reaksjoner: Skaler
g1324776744185915217.jpg
 
Legg ut noen bilder, er du snill?
Kjøpte du ny eller brukt?
Klokka er kjøpt av meg i butikk i Norge. Forhandler har mista Omega etter de nye reglene deres. Jeg må vurdere om jeg skal legge ut. Redd jeg mister muligheten til reparasjon. Ikke sikker på om jeg vil reparere. Omega skal ha 27.000 for full reparsjon. Varer vel ikke lenge til den er ødelagt igjen. Kanskje fitbit er et bedre alternativ som nevnt lenger oppe, de tåler nok mer...
 
Klokka er kjøpt av meg i butikk i Norge. Forhandler har mista Omega etter de nye reglene deres. Jeg må vurdere om jeg skal legge ut. Redd jeg mister muligheten til reparasjon. Ikke sikker på om jeg vil reparere. Omega skal ha 27.000 for full reparsjon. Varer vel ikke lenge til den er ødelagt igjen. Kanskje fitbit er et bedre alternativ som nevnt lenger oppe, de tåler nok mer...
1) Bilder er på sin plass
2) 27K er spesifikt, så da er jo 1) enkelt

:)

---

3) Hvis ikke 1) eller 2) - så er dette "ltrlo" for meg.

tj7gukeidrt8giwgivpl.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71