Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Dette må være kødd, hvis ikke fruen desarmerer bomber på fritiden. Med hendene. Har brukt Omega som bilmekaniker over lang tid og det har gått helt fint. Vi snakker hammerslag og muttertrekker timesvis om dagen. Nekter å tro en i helsevesenet kan kverke en dykkerklokke ved vanlig bruk på 3 år...
 
Det høres ut som om sakens kjerne er den limingen.

Omega PO er jo en robust toolwatch laget for å tåle mye bank, men til og med de beste urene kan ha feil som en krone som løsner i sjeldne tilfeller. Har kronen vært utsatt for harde støt? For meg høres det ut som om PO'en hadde fortsatt vært i live hvis urmakeren ikke hadde brukt lim.

Angående kvaliteten på Rolex opplever jeg at de holder mål og vel så det. Er selv i helsevesenet, og min GMT II 116710LN har jeg ingenting å utsette på. Den tar riper og harde tak som en helt. Min far jobbet først som yrkesoffiser og deretter som serviceingeniør for Rolls Royce i alle verdens kanter med en gammel two-tone Datejust 36mm på lanken i en mannsalder. Ingen service, oppripet som bare det, men fortsatt etter 25 år med harde tak ble den med enten det var snakk om dekkskifte på bilen eller svømmetur i sjøen.

Jeg har bare gode erfaringer med Rolex. De er etter det jeg har erfart virkelig laget for å vare en mannsalder eller fire.

Need toolwatch
Buy Rolex
???
Profit
 
Redigert:
Bruker tkerrmd på TRF har en 116619LB som ser ut som et minefelt etter at kona hans har brukt den. Just saying. Søk tkerrmd på TRF og du vil se en 116619LB som ser ut som søppel.
 
En klokke er ikke søppel, selv om den synes godt brukt. En klokke til 300K + som er brukt godt brukt kan være søppel for noen, mens eier har en helt annen oppfatning.

Herlig, ville noen sagt ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Her er den, ikke all verdens bilde, men slik ser den ut. Hvit aligator har jeg liggende to sett, det tredje står på klokka nå...
IMG_0032.PNG
 
Triste greier. Kanskje like greit å kjøpe g-shock neste gang, da kvinnfolk spiser klokker til frokost.
 
Jeg foreslår bilder før noen uttaler seg noe som helst mer. Uten bilder blir det egentlig bare tull å fortsette.
Omega, Rolex og det som verre er, tåler å brukes, det vet "alle".
Hadde en klassekamerat som hadde Explorer 2, den drev han å kasta rundt. Husker han sendte den 40 meter over et gymsalgulv og rett i betongveggen. Han brukte å legge den foran bilhjul og mente den skulle tåle en trailer. Den klokka så fortsatt ikke dårlig ut.Usikker på om min PO ville tåle noe slikt. Jeg ville neppe prøvd...
 
Etter bare 3 års bruk og markøren av.
Dårlig kvalitet eller heftige slag.

Tror fitbit er bedre valg før hun lærer seg klokkenerdens kunst til å ta vare på klokker.
 
Redigert:
Etter bare 3 års bruk og markøren av.
Dårlig kvalitet eller heftige slag.

Tror fitbit er bedre valg før hun lærer seg klokkenerdens kunst til å ta være på klokker.
Ja, hva regner man som heftige slag? Den har nok falt fra bordet hjemme, for den slenger jo rundt her, og vi har små barn i huset. Men du sier jo at det er en klokkenerds kunst å ta vare på klokker, hun har jo null interesse, så det blir jo ikke. Hun har en Ladymatic, den bruker hun nesten ikke, men er ivrig på å bruke nå når den andre har tatt kvelden. Den vurderer jeg å selge før det er for sent...
 
Ja, hva regner man som heftige slag? Den har nok falt fra bordet hjemme, for den slenger jo rundt her, og vi har små barn i huset. Men du sier jo at det er en klokkenerds kunst å ta vare på klokker, hun har jo null interesse, så det blir jo ikke. Hun har en Ladymatic, den bruker hun nesten ikke, men er ivrig på å bruke nå når den andre har tatt kvelden. Den vurderer jeg å selge før det er for sent...
Falt fra bord og slenger overalt er nok heftig nok for noen klokker. Men viste ikke at dame-Omega tåler så lite. Personlig legges klokken til et trygt sted langt fra barn, hund etc med myk klut under eller rundt når den tas av. Hvis null interesse, er nok gshock og fitbit bedre valg. Blir de ødelagt, er det bare å kjøpe en ny en. Er selv litt imot bruk og kast - men for noen passer bruk og kast kanskje bedre.
 
At en keramisk bezel har røket etter noen turer i gulvet, finner jeg ikke akkurat oppsiktsvekkende, spes hvis gulvet den traff var av den steinete sorten. Oksidkeramer er jo, til tross for at de er stive og harde, ikke akkurat kjent for å være utpreget duktile. Ikke noe som tilsier at en Rolexbezel skulle tålt slik bruk noe nevneverdig bedre skulle jeg tro.