Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Fruen har den samme klokken. Klokken får hard bruk og har sjelden vært av armen på de tre årene hun har hatt den.
Den har selvfølgelig fått noen riper i stålet, men er etter min mening fortsatt en strøken klokke. Men det virker som det er en urmaker her som burde finne seg noe annet å gjøre. Jeg har også en PO selv som er like strøken etter 3 år, men denne brukes i større rotasjon med andre klokker.
 
Fall er vel noe de fleste klokker ikke er spesielt glad i, dette er neppe spesielt for denne Omegaen.

Barn spiser klokker til frokost, så legg de gjerne utenfor rekkevidde inntil de er stor nok til å holde klåfingrene unna:

20160426_192127_zpscceyabgj.jpg
 
Hmmm, utrolig hva noen klarer å ødelegge, har selv en 1985 Rolex Submariner som jeg bruker stort sett hver dag, men som jeg som regel tar av når jeg skrur bil, snekrer, driver med aktiviteter som bading, hagearbeid etc, men som er med på alt annet. Klokka ser faktisk nesten ny ut etter 31 år, pusser plastglasset med Displex når det kommer riper, ingen riper på bezel, kun mikro riper på lenke/kasse.

Ville også anbefalt G-Shock til en person som klarer å herpe en så fin klokke etter bare 3 år, hva er vitsen med å gi en 50k klokke til en person som hverken har interesse eller respekt for klokka? Men ikke overraskende at noen behandler klokker slik, man ser jo det hver dag ute i trafikken, folk som kjører kostbare biler til 500k og som ser ut som vrak etter bare noen få år.

Som å servere 30 år gammel single malt til en person som er mer enn fornøyd med Upper Ten...
 
Redigert:
Høres veldig rart ut at en urmaker ville brukt lim til krona.
Har hun vurdert Victorinox som daglig klokke i stedet? Hakket penere enn g-shock i min mening, og de tåler en trøkk.
 
Her tror jeg nok det hele koker ned til i overkant uforsiktig bruk, som ingen vanlig mekanisk klokke ville tålt (jada, inkludert Rolex). Pluss en urmaker(?) som har syslet med ting han absolutt ikke burde.

Kanskje også litt urealistiske forventninger i forhold til hva en mekanisk klokke tåler. Keramikk er riperesistant, men veldig sprøtt. Og ingen klokker liker støt (heller ikke "beater watches" eller "tool watches" ;) ).

Men for alt jeg vet har selgeren i butikken feilet totalt i å formidle hva slags bruk som er OK, og hva slags bruk som ikke er OK, når det gjelder mekaniske ur. Det er nok heller ikke første gangen det skjer, dessverre :)

Mulige løsninger:
1. Bytt ut klokken med en G-Shock eller Victorinox INOX. Eller noe rimeligere, som man kan kaste etter noen års bruk.
2. Prøv å behandle klokken litt mer forsiktig. Ta den av før utsatte situasjoner, og legg den på et trygt sted når den ikke er i bruk.
3. Fortsett som før, men vær inneforstått med "driftskostnadene".
 
WTF!?
Jeg har vært mange år i militæret med en kollega som sportet en Sub.
Den fikk gjennomgå en del ruller i gjørma.
Jeg har fått tukle med Seadwellere som har vært brukt til akkurat det de konstruert for.
Nemlig å bli med eierne på jobb på sjøbunnen. Snakker ikke om plaskedybde her.
Har selv vært rigger på dekk med mekanisk klokke på armen uten problemer.
Jobber i helsevesenet og har en aktiv livsstil? LOL.
Tror det skal gå greit altså...
Her er det enten noen som har mishandlet klokka, eller så er dette trolling.
Kombinert med en toskete "urmaker".
Normal aktiv livsstil tar rett og slett ikke knekken på en mekanisk klokke av god kvalitet.
Ærlig talt...:rolleyes:
 
Redigert:
Man skal ikke kimse av de som jobber i helsevesenet, skulle ikke forundre meg om klokkene får gjennomgå minst like hardt som på rigg og i militæret;)
548299_1576384.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Hvis klokken får harde slag i senger som rulles og dørkarmer kan vel slike skader skje. Vel, foruten knukket bezel så ser den penere ut. Men det er viktig å være forsiktig med urmakere som limer.

8
 
Mulig reprasjon blir såpass dyr fordi forhandler bytter skive fremfor og feste markøren? ( noe som ville være rart siden de limte fast krona)
 
Uansett hvor dårlig en urmaker er, så limer han ikke fast en krone. Nekter og tro på det. Er det bare meg, eller ser klokken litt "luguber" ut?
 
Kom f**n ikke å fortell meg at noen har tørket rompa til gamlinger så hardt at bezelen sprakk.
Gimme a break....o_O

Hehe, nei det får vi da inderlig ikke håpe, for de gamle sin skyld. Jeg tenkte kanskje litt mer på en hardhendt "bad nurse":p
(...og regnet vel egentlig med at de fleste tok ironien i min kommentar;))
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Dette er typisk for damer generelt og damer ansatt i helsevesenet spesielt. Klokkemerke er uvesentlig. Kjøpte fruen en Rolex 177210, det gikk ikke en uke før den så 40 år gammel ut og et par timemarkører lå og skrangla innenfor glasset. Hva den utsettes for på gynekologisk avdeling må gudene vite. Sannsynligvis tromles den i lomma blant sakser og nøkler og peanger og svineri det meste av dagen.
 
Uansett hvor dårlig en urmaker er, så limer han ikke fast en krone. Nekter og tro på det. Er det bare meg, eller ser klokken litt "luguber" ut?
Det gjorde de her, og tenkte luguber vil det si fake? Omega har som sagt gitt pris på å fikse den, alt skiftes bortsett fra urverket. De setter vel neppe inn et fake urverk..
 
For en slik pris som var omtalt her så var jeg inne på tanken at de ville bytte urverket også. Det kunne vel vært "lim-skadet". Men tydeligvis har "urmakeren" vært flink med tuben!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: _Outsider