Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Her burde vel "urmakeren" betale for rep av krone og en evt utskiftning av urverk?
Sorry, men jeg tror fortsatt dette er en spøk...(ang limet altså)
 
Det spørs hvor lurt det er å involvere denne "urmakeren" i saken. Om han skulle forlange (mene?) at han skulle gjøre skaden god igjen eller slikt....? Jeg vet ikke hvordan slike ville reagere på å måtte bli presentert en stor regning...

8
 
Noen burde vel informere "urmakeren" om at liming av krone ikke er den beste løsningen?
Kjekt at det ikke skjer igjen:)

@Grendel
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Lim er helt ok. Brukes av de aller fleste produsenter til diverse formål, som f.eks. festing av krone til velle.

Foreslår at du beiser sjarken, ellers synker'n.

(Kjøp G-shock til kona, hos en skikkelig urmaker) ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Da har jeg fått tilbake klokka fra Omega. De har konkludert med at kasse er ripete, baklokk er ripete, bezel er ripete eller slitt, urskive må skiftes, viserne er ødelagt, kronen er ødelagt, reim må skiftes. Jeg har utsatt reparasjon, men indeks er festet på igjen, og da fungerer klokka helt topp, så jeg er strålende fornøyd.
 
Da har jeg fått tilbake klokka fra Omega. De har konkludert med at kasse er ripete, baklokk er ripete, bezel er ripete eller slitt, urskive må skiftes, viserne er ødelagt, kronen er ødelagt, reim må skiftes. Jeg har utsatt reparasjon, men indeks er festet på igjen, og da fungerer klokka helt topp, så jeg er strålende fornøyd.
Hvis det du beskriver her hadde vært en Rolex ville den nå hatt en verdi på 100 tusen pluss... Livet er urettferdig..
 
Helt ærlig så hadde eg smurt drit over hele Internett om eg hadde kjøpt en arbeidsklokke til 50k og den ikkje hadde tålt "hverdagsbruk" og at kvaliteten er vesentlig dårligere en prisen burde tilsei og/eller kundeservice er håpløs. Sånn det høres ut så bruker den er damen klokka omtrent som 90% av landets befolkning bruker en klokke ; Hele tiden og til alle aktiviteter, og dette bør en kunne forvente at en arbeidsklokke som en betaler premium pris for skal tåle og at produsent ordner opp opp for seg om det skulle være problemer med kvalitet uten at kunden skal måtte betale for dette.
 
Helt ærlig så hadde eg smurt drit over hele Internett om eg hadde kjøpt en arbeidsklokke til 50k og den ikkje hadde tålt "hverdagsbruk" og at kvaliteten er vesentlig dårligere en prisen burde tilsei og/eller kundeservice er håpløs. Sånn det høres ut så bruker den er damen klokka omtrent som 90% av landets befolkning bruker en klokke ; Hele tiden og til alle aktiviteter, og dette bør en kunne forvente at en arbeidsklokke som en betaler premium pris for skal tåle og at produsent ordner opp opp for seg om det skulle være problemer med kvalitet uten at kunden skal måtte betale for dette.
Står lenger opp at "Klokka slenger rundt her" så muligens ikke så rart at ting skjer?
 
  • Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Står lenger opp at "Klokka slenger rundt her" så muligens ikke så rart at ting skjer?
Joda, den slenger litt rundt, det vil si av og til ligger den på vasken på badet, nattbordet, kjøkkenbenken osv. Jeg er helt enig med @Blodstrupmoen, når jeg betalte så mye for en klokke som skal tåle trykk til 600 meters dybde, så hadde jeg forventet at den tålte normal bruk, det har den definitivt ikke gjort...
 
Normalt er et definisjons spørsmål :)
Men om klokken tåler mindre enn det du mener er forventet kan sette klages til leverandør/forhandler evt. ta saken i forliksrådet :)
 
. Første som gikk galt var at krona falt ut. Klokka ble levert til forhandler, de limte den på plass. Da gikk det ikke an å trekke den opp lenger. Co-axial, så det er jo ikke et must.

Hvis klokken har ligget en stund og har sluttet å gå kan det være OK å bruke kronen til noe annet enn å bare trekke den opp? Eller tenker jeg feil når du sier limt fast kronen?
 
Tenkte å fortsette denne historien, i og med at vi skulle gå over til sommertid måtte jeg stille klokka for kona, det endte med at krona datt i gulvet, og den er ikke mulig å feste på igjen. Den har ikke gjenger. Omega skal ha 18665 kroner for å fikse dette (de fikser alt eller ingen ting). Vurderer å gi klokka en egen instagram-konto for å advare andre....
 

Vedlegg

  • IMG_1780.JPG
    IMG_1780.JPG
    143,4 KB · Visninger: 0
Syntes jeg stadig leser om PO'er som selges hvor full service er foretatt relativt få år etter kjøp, er det en gjenganger at PO går fort istykker/trenger å skifte masse deler?
 
Ser for meg ut som krona er knekt.
Har du hørt med Lervik ur? De har gjort som de har fått beskjed om de gangene jeg har brukt dem.
 
Tenkte å fortsette denne historien, i og med at vi skulle gå over til sommertid måtte jeg stille klokka for kona, det endte med at krona datt i gulvet, og den er ikke mulig å feste på igjen. Den har ikke gjenger. Omega skal ha 18665 kroner for å fikse dette (de fikser alt eller ingen ting). Vurderer å gi klokka en egen instagram-konto for å advare andre....

Ville tatt den med til en uavhengig urmaker (ikke AD, de bare videreformidler ofte, har ikke urmaker on premise) for en second opinion. Det der hørtes rart ut og lukter shipping til et sentralt service-senter som kjører full service, og priser deretter. Kompetansen hos AD-er er veldig varierende når det kommer til slike ting. Vet ikke hvor du bor, men f.eks. Erik Sutterud på Bjølsen i Oslo er et alternativ for en slik vurdering.

Må få legge til her at hvis dette er noe en uavhengig urmaker her i Norge kan gjøre for deg, så antar jeg at dette vil være ganske så billig å få fikset. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Klokka er kjøpt av meg i butikk i Norge. Forhandler har mista Omega etter de nye reglene deres. Jeg må vurdere om jeg skal legge ut. Redd jeg mister muligheten til reparasjon. Ikke sikker på om jeg vil reparere. Omega skal ha 27.000 for full reparsjon. Varer vel ikke lenge til den er ødelagt igjen. Kanskje fitbit er et bedre alternativ som nevnt lenger oppe, de tåler nok mer...

Tenkte å fortsette denne historien, i og med at vi skulle gå over til sommertid måtte jeg stille klokka for kona, det endte med at krona datt i gulvet, og den er ikke mulig å feste på igjen. Den har ikke gjenger. Omega skal ha 18665 kroner for å fikse dette (de fikser alt eller ingen ting). Vurderer å gi klokka en egen instagram-konto for å advare andre....

Billigere en sist da:)
Men det er kanskje ikke så rart krona datt ut, ble ikke denne limt på:rolleyes:
 
Syntes jeg stadig leser om PO'er som selges hvor full service er foretatt relativt få år etter kjøp, er det en gjenganger at PO går fort istykker/trenger å skifte masse deler?

Min PO fra Desember '08 fikk sin første service November '15. Dette fordi den av og til stoppet/hengte seg opp. Altså ca. 7 år før første service, men dette var 1. generasjons PO med 2500C verket.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Min kone har en Seiko skx-013 som er brukt daglig i tre år. Hjemme, slenger den rundt på vasken og detter innimellom ned på flisegulvet når 4-åringen leter etter underbukser. Krona sitter fint (crownguard), bezel er like hel (aluminium) og uret går utmerket (Seiko)