Kvalitet på såkalte "luksusklokker"

Her i huset har vi to stk PO, fruen har en maken som trådstarter og jeg har en titan 45mm, begge er litt over 2 år og brukes til alt som et sports ur bør kunne brukes til, vi har aldri hatt noe tull med noen av dem :)
Men det finnes nok "mandags ur" slik som min Breitling med B01 verk, den har vært inne hos Breitling fire ganger på under tre år :eek:
 
Jeg tipper det hjelper med normal bruk.
Min 16613 fikk service i oktober 2010. Hyppig brukt siden, i rotasjon med andre. Ingen problemer! (bank i bordet). Her er det også det anerkjente verket 3135 som rocker....

8
 
"Slenge rundt" kan jo være så mangt. Ingenting mekanske klokker overlever et møte med f.eks flisgulv. Iallfall ikke uten en stor porsjon flaks. Mvh han som har sett en limited edition JLC perpetual calendar gå i flisene.
 
Urmaker Bjerke kan nok skrive under på at det ikke er så lurt å slippe klokker i flisene. Denne kermaiske Omegaen fikk hard medfart. Må likevel si at jeg er skeptisk til starten på den tråden her. Min erfaring har vært at Omega tåler en trøkk. Akkurat som Rolex og de Paneraiene jeg har hatt.

Bildet har vært publisert på IG kontoen min, så noen kjenner det sikkert igjen.
17587532_406590749704090_1092009861803147264_n.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis klokken får harde slag i senger som rulles og dørkarmer kan vel slike skader skje. Vel, foruten knukket bezel så ser den penere ut. Men det er viktig å være forsiktig med urmakere som limer.

8
Bra innlegg :D Tror helsevesenet har gått bort fra jernsenger da vi befinner oss i år 2017
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er selvfølgelig ingenting galt med klokka. Jeg mener at trådstarter bør tenke nøye gjennom hva han har gjort som har fått kona til å bli så sint. På meg lukter dette noe som er gjort med vilje.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Mange mistenksomme her i tråden ser jeg, klokka har blitt lagt bort etter at vi gikk over til sommertid. Da datt krona av. Omega vil ikke fikse den uten at det blir utført full service, som vil koste ca 18.000. Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.
 
Mange mistenksomme her i tråden ser jeg, klokka har blitt lagt bort etter at vi gikk over til sommertid. Da datt krona av. Omega vil ikke fikse den uten at det blir utført full service, som vil koste ca 18.000. Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.
Det kan da ikke stemme?!
 
Mange mistenksomme her i tråden ser jeg, klokka har blitt lagt bort etter at vi gikk over til sommertid. Da datt krona av. Omega vil ikke fikse den uten at det blir utført full service, som vil koste ca 18.000. Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.

Hårreisende! Begge deler...
For et nederlag å surre et eple rundt håndleddet!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hun har gått over til Apple watch til daglig bruk, ser fortsatt helt strøken ut.

Hadde hun uttrykt et ønske om Apple Watch før hun fikk Omegaen? Å knuse et kvalitetsur med vilje fordi man heller ville ha noe annet er ikke på topp-ti-lista over de særeste-ting-kvinnfolk-gjør.
 
Nei, jeg kjøpte Apple watch til henne fordi hun begynte å bruke Ladymatic til daglig. Den ville neppe vart lenge vil jeg tro.....
 
Når du nevner at hun allerede hadde en Ladymatic, så kan det hende at hun har tatt uttrykket "beater" litt for bokstavelig.

Men som sagt, jeg ville tatt meg en prat.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Var mye rar her. Med den "normale" bruken hennes av PO'en så klarer jheg ikke se hvordan Apple Watch skal overleve i 6mnd.

Både jeg og dama har en Omega Aqua Terra hennes er quartz, min er mekanisk. Hun har hatt sin i ca 7 år, jeg har hatt min i ca 6år. Hun jobber som sykepleier og bruker sin klokke ca 300 dager i året og den er like fin.
De siste 4 årene har jeg brukt min hver dag og glasset har truffet skarp skapkant flere ganger uten å skje noe. Vil si bruken til begge er ganske normal og er vi på jobb så er det ikke sånn at vi tar det av når vi skal gjøre noe spesielt.

Til syvende og sist så tror jeg ikke det er noe feil med klokken unntatt at "urmakern" har limt kronen, men mer bruken hennes som har gjort klokken sånn. Om den har blitt mistet i gulvet flere ganger samt generelt uvøren bruk så vil jo ting generelt bli ødelagt.

Hvor lenge holder f.eks mobilen hennes?
 
Nå som sommeren er i anmarsj kunne kanskje solur ute i hagen være tingen. Synd om et ur skulle skape splid i familien og rokke ved familie idyllen.