Kvinner mindre forsiktig med klokkene?

Medlem
22. april 2008
Så etter noen brukte dameklokker (rolex datejust) tidligere til den bedre halvpart. Ser at de fleste har en god del hairlines og strekk. Tenkte så da at damene er kanskje litt mindre forsiktig med klokkene sine enn klokkegale menn. Enig? Hm. Trodde damene er mer forsiktig med ting enn oss hardhendte vesener. Kanskje derfor det selges og kjøpes få dameur og fleste foretrekker ny?

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Kanskje kvinnene faktisk bruker klokkene sine. :) Da blir det jo noen hairlines og merker over litt tid. Og de fleste kvinner bytter jo ikke i en stall med 10 klokker hvor utbyttingsfrekvensen er en ny klokke inn (og en ut) hver 6. uke :D

(/humor av)

Hairlines, ja (grøss).

Gold-Bracelets.jpg

Tipper det har en stor sammenheng med at veldig få kvinner er interessert i klokker, på samme måte som mange menn er. Dermed sammenligner man kanskje to ganske forskjellige kjøpergrupper.

Sammenligner du derimot disse dameklokkene med herreklokker som har blitt brukt av mannlige kjøpere som bare er på utkikk etter et accessorie/smykke, så tipper jeg standen er temmelig lik... Eller kanskje noe dårligere for dameklokkene, da det vel er ganske mange flere damer som bruker klokken sammen med andre ting (armbånds etc.) enn det er menn som gjør det samme.

"Vanlige" menn med "det ene bruksuret" som er med på hagearbeid og det som verre er kommer jo få ur som ser herpa ut med, genusforskjellen mellom ikke-interesserte menn og ikke-interesserte damer er vel heller at mennen bruker dem til de kastes men fruene går lei og bytter?

Mange gode teorier her, men drømmeselgeren (for kjøper) er naturlig nok en entusiast som tatt godt vare på uret og sjelden brukt det

........
Mange gode teorier her, men drømmeselgeren (for kjøper) er naturlig nok en entusiast som tatt godt vare på uret og sjelden brukt det

Da er jeg drømmeselgeren din;).
Alle mine nykjøpte ur har nesten ingen/meget få hairlines ennå.

Ny er nok safest når det gjelder dameur... selvsagt med unntak.

• Liker
Reaksjoner: Vestante
"Vanlige" menn med "det ene bruksuret" som er med på hagearbeid og det som verre er kommer jo få ur som ser herpa ut med, genusforskjellen mellom ikke-interesserte menn og ikke-interesserte damer er vel heller at mennen bruker dem til de kastes men fruene går lei og bytter?

Er vel heller kona til en avdød entusiast som er den ideelle selger. Mistenker det er en del underrapportering av klokke priser ute og går :D

Hvis man sammenligner en klokkeskrullete mann med en totalt uinteressert dame vil nok dama fremstå som en vandal.;)

Ellers har nok damene generelt en holdning om at klokkene skal brukes fremfor å dulles med frem til neste salg.:)

Tenker det rett og slett handler om interesse. For mange damer er klokke bare tilbehør, som resten av pynten mange får til å gå med o_O Enig med trådstarter.. Dårlig marked på dameklokker for de som er interessert.

TS: Ja.
Har kvinnelige kolleger med alt fra M. Kors til Tag Heuer, Breitling og Rolex. De virker ikke SÅ opptatt av selve merket, mer av utseende og hvordan matcher antrekk etc. Som regel går kronograf-visere konstant, dag/dato er feil osv.

Solgte i fjor et relativt dyrt quartz-ur fra 90-tallet til en kollega. Siden de var mindre på den tiden passer det helt flott til damer i dag. Man kan vel si at gullbezelen nå er MYE mer ripet etter hun har brukt den.. :)

Det minner meg om den gangen kona mi skulle selge en Michael Kors klokke på finn som hun hadde brukt i et par år. Hele klokken var polert, bezel, lenke osv osv. Den så ikke ut i måneskinn, ikke dype hakk osv, men så full av riper at jeg ikke klarer å formidle det engang. Jeg sa til kona at den får du aldri solgt uten en polering først. Dagen etter kom det ei på døra for å kikke på klokka, og synes den så kjempestrøken ut, betalte prisforlangende og dro derfra lykkelig.
Jepp, sånn er tydeligvis kvinnfolk;)

Skal sies at kona mi er meget forsiktig med Rolex sin nå, men det har kostet meg noen timer med bearbeiding og gjennomgang av alle situasjoner som er typisk hairlinesskapende.

For jævli med folk som bruker klokkene sine. Ja med mindre det er en Comex da, da må det jo være merker for man må jo se at den har vært brukt....

Jeg må le litt for det er så trist. Det eneste bruksuret Sub kommer med på bruktmarkedet idag er papirer på MVA