Lærreim til Datejust II

westmouth

Støttemedlem
Medlem
19. sep. 2012
Innlegg
1.624
Sted
Sørlandet
Noen som bruker Datejust II på lærreim? Mulig jeg tar feil men har skjønt at det ennå ikke er noen som lager end links til Datejust II, hvordan ser det da ut med reim på den? Serienr og modell nr synlig mellom lugsene er vel kanskje ikke det peneste, selv med en ellers flott reim? Noen som har prøvd med curved end reim?
 
Vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg satte datejusten på lærnato tidligere i dag. (Classic vintage brown)

ZerFNCt.jpg


xucx7Qk.jpg

Ser for meg at lærreim rett på barettene kan bli litt vanskelig å få plass til pga mellomrommet mellom kasse og baretter.
(målte mellomrommet, og det er på 1,2mm)

VJXcGK5.jpg


9bda2g2.jpg

Man kan selfølgelig se modellnummeret, men ikke så mye at det bryr meg. Tror ikke det er mulig å skaffe endlinks som går under bezelen slik som er mulig på Daytona. Som sagt tror, vet ikke. :)

Edit: Burde nok finne meg en litt bredere reim. :)
 
Hele, var ikke spesifikt degjeg tenkte på nei. Men så flott at noen har prøvd. 1,2mm var ikke mye plass nei. Har sjekket litt rundt ang. End links og på konkret forespørsel så var det ingen som lagde dem til Datejust II, ennå.
Kanskje like greit å avvente til det kommer tilpassede end links. Klokken min er med hvitgull fluted bezel, og fremtrer vel noe mer "pyntet" og mindre sportslig/casual enn din, så vil gjerne at den forblir like pyntet, om ikke mer, med en flott skinnreim.
 
Hele, var ikke spesifikt degjeg tenkte på nei. Men så flott at noen har prøvd. 1,2mm var ikke mye plass nei. Har sjekket litt rundt ang. End links og på konkret forespørsel så var det ingen som lagde dem til Datejust II, ennå.
Kanskje like greit å avvente til det kommer tilpassede end links. Klokken min er med hvitgull fluted bezel, og fremtrer vel noe mer "pyntet" og mindre sportslig/casual enn din, så vil gjerne at den forblir like pyntet, om ikke mer, med en flott skinnreim.


Hadde sett virkelig flott ut med skikkelig alligator eller lignende ja, men er det mulig å ha en festeløsning til dette?
På Daytonaen festes jo endlinen under bezelen, men såvidt med bekjent finnes ikke denne løsningen på Datejust.

BezelEndLinksOff.jpg


DJ2 kom jo ut i 2009, og hvis noen skulle kommet ut med en løsning/disse endeleddene vil jeg vel tro at det allerede har skjedd.

Men dette er bare litt løse tanker fra min side. :)
 
Har hørt om enkelte som har kjøpt baretter som er et hakk for store og bøyd dem for å få bedre plass (slik at kurven på baretten følger kurven til kassen). Har aldri prøvd det selv, men ser for meg at det kan være en løsning. Det er selvfølgelig en mulighet for å ødelegge barettene og for at barettene kan bli svakere.

Edit: ser også at det er mulig å kjøpe ferdigbøyde baretter
 
Redigert:
Datejust

116515 løsningen er rå lekker! Skulle gjerne hatt sånn løsning på min Datejust... Ser at Day Date linjen som ble presentert på Basel 2013 har noe lignende. Rolex Rock BaselWorld
Veit noen om dette ville fysisk passet rett inn på en 116233?

Edit: Ser på bildet at kassen er annerledes...
 
Redigert:
Har hørt om enkelte som har kjøpt baretter som er et hakk for store og bøyd dem for å få bedre plass (slik at kurven på baretten følger kurven til kassen). Har aldri prøvd det selv, men ser for meg at det kan være en løsning. Det er selvfølgelig en mulighet for å ødelegge barettene og for at barettene kan bli svakere.

Edit: ser også at det er mulig å kjøpe ferdigbøyde baretter

Hei igjen

Hvor finner du barettene du snakker om?
 
Hei igjen

Hvor finner du barettene du snakker om?
Hei @Ourze!
Dersom du søker på curved spring bars på ebay (eller google) finner du det :)
Vet som sagt ikke om d vil fungere, men kan jo være verdt et forsøk

Edit: Det forutsetter jo såklart at skinnremen er såppas myk at du klarer å forme den etter barettene. Post gjerne bilder dersom du prøver og det fungerer :)
 
Redigert av en moderator: