Lærstøvler. Røff og hyppig bruk. Hva finnes i god kvalitet?

Jeg har ikke forsøkt disse selv enda, men synes de ser lovende ut og de er fra en solid, norsk skomaker. Hvorvidt vannbestandigheten motstår jevnlige besøk i myra gjenstår å se.

Selv har jeg Red Wing Iron Ranger som fungerer til det aller meste nesten hele året, men jeg kommer ikke til å bruke dem i våt skog eller myr.

1638527266115.png

https://dundasfootwear.com/collections/type-01-in-stock/products/type-01-high-leg

• Liker
Reaksjoner: Makken og bragemann
Om du skal ha et sett grove støvler kan jeg også anbefale Lundhags Syncro High. Mine er gått med over 10000 km (hovedsaklig på jobb i Oslo) og er fortsatt i god stand. God å gå i, men krever litt tilvenning om du skal gå mye.

Jeg har hatt et par Vikingstøvler i skinn/Goretex med høyt skaft i omtrent 15 år- og har byttet en sånn hurtigsurresak til lissene. M77 har jeg fortsatt etter 1.gangstjenesten- og et par fra HV. Felles er vel at jeg pusser relativt ofte- da jeg ikke liker å bli våt og kald. Nå kjøpte jeg nettopp et par Red Wings fra skomakeren på Gjøvik- som var snill å svarte på Mail ang. Størrelser- en lørdagskveld! Tenkte jeg kanskje kunne bruke disse til det samme som jeg gjør med de andre støvlene- men også gå på butikken i blant.
PS: bruken min er samme som Trådstarters. Surrer rundt på gården i søle og hydraulikkolje.