Lance Armstrong: Har ført sykkelfans og kreftpasienter bak lyset - avslørt!

pe2epyre.jpg

Postet med Nokia 5110 via SMS

Som deltager på internasjonale sykkelforum i 10 år, er jeg overhode ikke overrasket. I beskjedehetens var det jeg som tipset VG om hans relasjon til den belgiske legen, etter at sykkelforumets kloke hoder hadde gravd.

Det er ikke få løgner Steffen har fortalt sine nærmeste og det norske folk siste 15 år :(

Den føderale etterforskningen av LA/US Postal, ledet av Jeff Novitzki, har nå frembrakt minimum 3 tidligere lagkamerater av Armstrong, som bekrefter det mange av oss har mistenkt i årevis - at Lance var gjennomdopet både før kreften i 96 -og gjennom alle suksessårene i Tour de France -1999-2005. En stor svindel!

Dette skal ha skjedd gjennom omfattende manipulasjon av dopintester og gjennom korrupsjon i UCI, det internasjonale sykkelforbundet.

Hele "konsernet" Lance Armstrong og Livstrong er bygget på en stor løgn - han dopet seg, løy om det, og har ført verdens sykkelfans og kreftpasienter bak lyset. Håpet han gav folk var ikke annet enn bygget på EPO, veksthormoner, testosteron, kortisoner+++

De av dere som fortsatt går med gule armbånd, ta dem av og kast dem!!

Først var det Floyd Landis som stod frem - LA mente han var uten troverdighet "we like our word"
Så kom Tyler Hamilton - LA mener han og er uten troverdighet, at han ser etter en "bookdeal"
Så Frankie Andreu - han er visst uten troverdighet han og, iflg LA

Men - så ble det kjent at Lances nærmeste buddy i alle de 7 årene han vant TdF - "Big" George Hincapie- også har bekreftet det samme.

Det er også en mengde tiligere ansatte osv som sier det samme.

Report: Hincapie Tells FDA Armstrong Took PEDs | Cyclingnews.com

Nå venter jeg spent på hvilken desinfomasjon som advokatkobbelet til LA skal førsøke seg på...Lett blir det ikke! Jeg ser frem til LAs "perp walk :eek::mad::cool:

Følg med på hans twitterkonto eller desinformasjonssiden Does QuickTrim UK Really Work? Is it for you? Read Reviews.

Et viktig spørsmål i kjøvannet av denne saken, er hvor dette etterlater vår egen sykkelpresident, Steffen Kjærgård, som syklet med Lance på USP i to år. ETter min mening er han helt uten troverdighet når han i fjor benektet at han hadde sett noe som helst..det må også stilles spørsmål om han selv var dopet..her har norsk presse et ansvar for å følge opp!

Det må være lov å sitere seg selv på en dag som dette ;)

Er Kurt Asle Arvesen neste mann ut?

Syklet i mange år for Bjarne Riis, som dopet selv, og som er blitt tungt trukket inn som tilrettelegger for doping på CSC av Tyler Hamilton. Formidlet kontakt til spanske dopleger...bla..

Betegnende er at Kurt, da Riis måtte innrømme egen dopbruk, likestilte doping med å holde 60 kmt i en 50-sone...

Dersom du selv er ren, og du således har tapt plasseringer på andres misbruk, ville man forventet noe sterkere uttrykk :D

Pony up, Kurt!

Er Kurt Asle Arvesen neste mann ut?

Syklet i mange år for Bjarne Riis, som dopet selv, og som er blitt tungt trukket inn som tilrettelegger for doping på CSC av Tyler Hamilton. Formidlet kontakt til spanske dopleger...bla..

Betegnende er at Kurt, da Riis måtte innrømme egen dopbruk, likestilte doping med å holde 60 kmt i en 50-sone...

Dersom du selv er ren, og du således har tapt plasseringer på andres misbruk, ville man forventet noe sterkere uttrykk :D

Pony up, Kurt!

For en gangs skyld håper ikke jeg du har rett. Han har alltid på en måte vært min mann i sykkel. Men ja vært under Riis sin vinge i mange år. Tas man i doping første gang bør en få utestengelse på livstid der og da, det blir aldri seriøst igjen om ikke mener jeg. Stor cred for tipset ditt til VG foresten.

mikkemus23: Så din post på The Clinic, grattis med godt tips ;)

At Kjærgaard kommer ut nå må altså ikke misforstås dithen at han plutselig har fått ryggrad. Han kommer jo ut fordi VG og Procycling.no, takket være mikkemus23 og andre, var klare til å presentere nyhten om at Kjærgaard kunne forbindes med en doplege i Belgia.

Kjærgaard innrømmer heller ikke noe mer enn et absolutt minimum for å redde ansikt og å komme media litt i forkjøpet. Han holder tilbake mye informasjon og lyver ganske åpenbart når han sier at han ikke har sett lagkamerater dope seg.

Svein Gaute Hølestøl fremstår heller ikke som noen moralens vokter når han nå innrømmer at han visste at Kjærgaard dopet da Kjærgaard ble ansatt som hans etterfølger i NCF. Hølestøl har ingen troverdighet igjen, og man kan umulig tro ham når han nå sier at han ikke kjenner til at flere har dopet seg.

Videre sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen at han støtter UCI-president Pat McQuaids arbeid mot doping. McQuaid har avføyd prosessen mot Armstrong helt til USADAs "Reasoned decision" om Armstrong forelå - først da endrer han mening og snur kappen etter vinden. McQuaid har også stilltiende akseptert det dopingregimet som har regjert i lagene. UCI har gjort utrolig lite for å konfrontere problemene i sporten.

Sykkelsporten preges meget sterkt av ledere og ryttere som gjør akkurat det de må for å overleve i nuet. Det skader sporten enormt!

Forøvrig er jeg enig med mikkemus23s antagleser om Arvesen. De svarene han gir i media er dessverre langt ifra overbevisende, og han har en fortid i Asics, Team Fakta og CSC..

Det er grunn til å mistenke det, ja, jf det jeg skriver, men jeg har jo selvsagt ikke noe håndfast. Her må den fjerde statsmakt kjenne sin besøkelsestid...

Ja du påstår ingenting men ser jo selv at det er omstendigheter som kan henlede til de tanker. Synd at sporten måtte bli så ødelagt før ballen begynte å rulle. Helt utrolig at dopere har resirkulert seg inn i systemet igjen som trenere/managere osv. Bare trist.

Dag Otto vant jo en klatreetappe i TdF i 1987... Han var ingen klatrer.

"E hadde go'e bein den da'en."

Jaja ikke at det var noen tvil overhodet, men nattens intervju tja... har ikke sett det selv, men fikk med meg hovedpunktene. Mannen er fortsatt sleip som faen, spiller sitt eget spill og satser på "bot og bedring".

Jeg misliker denne fyren mer og mer.