Zenith'en min har vært på service siden tidlig februar i år. Det er ~8 måneder!
Uret ble levert Lervik ur i Haugesund. I begynnelsen var dialogen meget bra og vi ble enig om at bezel skulle skiftes i tillegg til full service. Jeg har forstått det slik at AD fremdeles venter på leverandør og dermed at situasjonen faller utenfor deres kontroll.
Uret: Zenith elite Port Royale 37mm ref: 02.0451.680/02.m451
Historikk:
Februar 2011
Uret ble sendt. Kommunikasjon med AD. Enighet om hva som skulle gjøres, antatt tid (3uker) og pris
April 2011
Jeg tar kontakt med AD per telefon for å høre hva som skjer. Får svar tilbake at AD fremdeles venter på bezel
Juli 2011
Jeg tar kontakt med AD per mail da jeg begynner å bli engestelig. Får svar at AD har ventet lenge på deler, men at de nå skal være kommet og at uret har hengt til kontroll en stund. Ad skal ta det videre med annen ansatt og gi tilbakemelding med en gang etterpå.
ingen tilbakemelding
August 2011
AD tar kontakt og sier at uret er ferdig, og går perfekt, men at AD fremdeles venter på noe enkelt som en glasspakning (uret går ikke gjennom trykktest). AD sier de har purret flere ganger på denne delen allerede.
Som det fremkommer i historikken kan ikke AD belastes i særlig grad for den lange ventetiden. Dog synes jeg kunde-dialogen kunne vårt mer frekvent og pålitelig. Jeg anser Lervik ur som en av de mer seriøse aktørene på det norske markedet og bærer ikke noe nevneverdig nag mot de. De synes nok heller ikke at denne ventetiden er særlig morsom
Dog synes jeg at ventetid på 8 måneder (and still counting) er horribelt. Jeg har hørt skrekkhistorier på TS om 6 måneder ventetid og i hva våre medlemmer synes om det. Hvor svikter det? Er det leverandør i form av Nortime eller Zenith selv som ikke makter å frembringe deler til en nylig utgått modell? Hvor er korken?
Det er noen forhold her som gjør meg skeptisk til å anskaffe en ny zenith i framtiden:
1. Kan bruke uret 4 av 5 år
2. Verditap av uret i forhold til urets alder. (den aldrer 20% raskere enn brukstiden..)
3. Eventuelle reperasjoner, hvis bezel og glasspakning tar min.8mnd, hvor lang tid tar mer komplekse deler? 3år?
Hva er forumets generelle mening om dette? Kan jeg som kunde forvente/gjøre i en slik situasjon?
Mvh
Erik
Uret ble levert Lervik ur i Haugesund. I begynnelsen var dialogen meget bra og vi ble enig om at bezel skulle skiftes i tillegg til full service. Jeg har forstått det slik at AD fremdeles venter på leverandør og dermed at situasjonen faller utenfor deres kontroll.
Uret: Zenith elite Port Royale 37mm ref: 02.0451.680/02.m451
Historikk:
Februar 2011
Uret ble sendt. Kommunikasjon med AD. Enighet om hva som skulle gjøres, antatt tid (3uker) og pris
April 2011
Jeg tar kontakt med AD per telefon for å høre hva som skjer. Får svar tilbake at AD fremdeles venter på bezel
Juli 2011
Jeg tar kontakt med AD per mail da jeg begynner å bli engestelig. Får svar at AD har ventet lenge på deler, men at de nå skal være kommet og at uret har hengt til kontroll en stund. Ad skal ta det videre med annen ansatt og gi tilbakemelding med en gang etterpå.
ingen tilbakemelding
August 2011
AD tar kontakt og sier at uret er ferdig, og går perfekt, men at AD fremdeles venter på noe enkelt som en glasspakning (uret går ikke gjennom trykktest). AD sier de har purret flere ganger på denne delen allerede.
Som det fremkommer i historikken kan ikke AD belastes i særlig grad for den lange ventetiden. Dog synes jeg kunde-dialogen kunne vårt mer frekvent og pålitelig. Jeg anser Lervik ur som en av de mer seriøse aktørene på det norske markedet og bærer ikke noe nevneverdig nag mot de. De synes nok heller ikke at denne ventetiden er særlig morsom
Dog synes jeg at ventetid på 8 måneder (and still counting) er horribelt. Jeg har hørt skrekkhistorier på TS om 6 måneder ventetid og i hva våre medlemmer synes om det. Hvor svikter det? Er det leverandør i form av Nortime eller Zenith selv som ikke makter å frembringe deler til en nylig utgått modell? Hvor er korken?
Det er noen forhold her som gjør meg skeptisk til å anskaffe en ny zenith i framtiden:
1. Kan bruke uret 4 av 5 år
2. Verditap av uret i forhold til urets alder. (den aldrer 20% raskere enn brukstiden..)
3. Eventuelle reperasjoner, hvis bezel og glasspakning tar min.8mnd, hvor lang tid tar mer komplekse deler? 3år?
Hva er forumets generelle mening om dette? Kan jeg som kunde forvente/gjøre i en slik situasjon?
Mvh
Erik