- Medlem
- 20. okt. 2014
Til salgs er en ny Lange 1 (ref 191.039), kjøpt av meg hos Urmakermester Tidemann den 5. juli i år. Klokken er helt ubrukt, og har fortsatt plasten på.
Den kommer så komplett og strøken det er mulig å få den.
Kort fortalt er den i hvitt gull, 38,5 mm og har det manuelle kaliberet L 121.1 med 72 timer gangreserve. Ser ingen grunn til å lage en avhandling om klokken da alt kan søkes opp. Her er link til produsentens side for denne referansen
Denne klokken er den eneste av denne referansen som er solgt i Norge.
Klokken leveres i original tilstand, dvs med sort krokodillerem med c-spenne. Legger ved noen bilder av andre remmer for å vise hvor anvendelig den hvite skiven er. For å unngå mulige riper har jeg ikke tatt av den originale remmen, kun lagt remmene oppå denne.
Veiledende pris for klokken er kr 329.000.
Minstepris i auksjonen er (relativt sett) beskjedne kr 190.000, og auksjonen avsluttes mandag 29. juli kl 14.00.
Klokken befinner seg på Østlandet.
Den kommer så komplett og strøken det er mulig å få den.
Kort fortalt er den i hvitt gull, 38,5 mm og har det manuelle kaliberet L 121.1 med 72 timer gangreserve. Ser ingen grunn til å lage en avhandling om klokken da alt kan søkes opp. Her er link til produsentens side for denne referansen
LANGE 1 - 191.039 | A. Lange & Söhne
With its inimitable dial design and its outsize date, the LANGE 1 inspired the entire watch industry with fresh impetus. The model version in white gold features an argenté-coloured dial crafted from solid silver.
www.alange-soehne.com
Denne klokken er den eneste av denne referansen som er solgt i Norge.
Klokken leveres i original tilstand, dvs med sort krokodillerem med c-spenne. Legger ved noen bilder av andre remmer for å vise hvor anvendelig den hvite skiven er. For å unngå mulige riper har jeg ikke tatt av den originale remmen, kun lagt remmene oppå denne.
Veiledende pris for klokken er kr 329.000.
Minstepris i auksjonen er (relativt sett) beskjedne kr 190.000, og auksjonen avsluttes mandag 29. juli kl 14.00.
Klokken befinner seg på Østlandet.
Redigert av en moderator: