Lange & Söhne

Jeg har ikke, men jeg hadde besøk av en på søndag som hadde... (hvis det hjelper :) )

Jeg drømmer...
Noen ganger lurer jeg på å selge hele samlingen for en Lange.... :mrgreen:

Jeg har også begynt sånn noen ganger, Frodo. "Jeg selger alt og kjøper meg en Lange!" (Eller Patek eller hva som nå er et kult ur i øvre klasse.) Men så må jeg jo ihvertfall ha ett sportsur som tåler litt juling, og det blir vel en Rolex Sub. Og så er det vanskelig å ikke ha en vintage chrono. Og så ... Og så ...

Og dermed er jeg tilbake til samlingen jeg har nå (samt ønskelisten), og ingen penger til en Lange.

Strengt tatt burde det jo være helt tilstrekkelig med ett fabelaktig dressur og ett sportsur. Jeg har til og med hørt om folk som klarer seg med kun ett ur til alt slags bruk, men det virker så usannsynlig at jeg mistenker det for kun å være en myte ;)

Anders skrev:
Strengt tatt burde det jo være helt tilstrekkelig med ett fabelaktig dressur og ett sportsur. Jeg har til og med hørt om folk som klarer seg med kun ett ur til alt slags bruk, men det virker så usannsynlig at jeg mistenker det for kun å være en myte ;)
Jeg drømmer om det, men klarer det aldri... Det verste, Anders, er at jeg ALDRI klarer å kvitte meg med ur.
Faktisk bytter jeg ur på armen TO TIL TRE ganger HVER DAG!
Da sier det seg selv at denne avhengigheten aldri vil kunne la seg kombinere med ett eller to ur... :mrgreen: :mrgreen:

Frodo skrev:
Jeg drømmer om det, men klarer det aldri... Det verste, Anders, er at jeg ALDRI klarer å kvitte meg med ur.

Kjenner meg igjen. Det er ikke ett eneste salg jeg har gjort som jeg ikke tidevis angrer på, selv de urene jeg solgte for andre (men som jeg jo godt kunne ha kjøpt selv) :roll: Sukk. :mrgreen:

Vel, har nettopp prøvd den nye L&S 1815 modellen i hvitt gull/blå visere, ref. 233.026

Den nye 1815 modellen på 40mm kan anbefales!!
Den er faktisk folkelig priset for Lange å være, og er en nydelig og perfekt sak, om enn aldri så enkel.
Personlig skulle jeg gjerne hatt den i "jønn" - altså stål :) men slik er det jo ikke med Lange.

Caliber L051.1. Man ser ikke all verdens på baksiden, stort sett bare balanse/swan neck men alt er SÅ perfekt.

Var 0,1mm fra å gjøre en deal, men noe annet ble bestillt, så det blir ikke Lange denne gangen heller...
Det som oftest stopper meg i siste sekund ved slike ur, er at fornuften, i den grad man kan kalle det fornuft, tar overhånd og jeg velger noe som er litt mer
praktisk - noe som kan brukes oftere og til hverdags, og slik blir det nå også.

Vel, next time... :D

BT