Lansering av PAM 570 - 300 stk - denne vil jeg ha!

47mm gull blir litt voldsomt da.
Panerai i gull er ikke helt min drøm, stål eller kanskje titan er det som gjelder.

47mm gull blir litt voldsomt da.
Panerai i gull er ikke helt min drøm, stål eller kanskje titan er det som gjelder.

Ikke helt enig. Rosegull har en tendens til å gå litt mer "i ett" med hudfarge. Jeg synes 47mm rosegull blir mindre dominerende enn 47mm stål.

Men uansett, se den baksiden/urverket! :)

Gull, GMT og kassen gjør denne til en klokke jeg ikke vil ha.

Stål, uten GMT og annen kasse = da snakker vi.

Lek med tanken: Du ser ned på din nye PAM - og lokaltid er ti over ti - og GMT-viseren viser; hva?

Hvis jeg jukser og ser på min GMT Master II, så synes GMT-viseren på gullPam'n å peke på 10 over 8.

Pam570_Front-667x1000.jpg

Redigert:
Gull, GMT og kassen gjør denne til en klokke jeg ikke vil ha.

Stål, uten GMT og annen kasse = da snakker vi.

Lek med tanken: Du ser ned på din nye PAM - og lokaltid er ti over ti - og GMT-viseren viser; hva?

Hvis jeg jukser og ser på min GMT Master II, så synes GMT-viseren på gullPam'n å peke på 10 over 8.

Pam570_Front-667x1000.jpg

GMT'en på Panerai er 12 timer og ikke lik 24-timersvisningen som Rolex bruker. Med andre ord er det lett å se at klokken viser ti over fire :)

Faktisk ganske praktisk for da kan den gjemmes under timeviseren når man ikke bruker den.

Ser den, men synes allikevel komplikasjonen virker noe snodig implementert. Men - egentlig så er implementeringen helt OK. Man kan tracke "kun" to tidssoner og ikke tre. Imidlertid; hva skal man egentlig tracke tre tidssoner for (ref. Rolex).

At man kan justere GMT-viseren under timeviseren for å skjule den, er imidlertid et pluss (hvis bredden på GMT-pila er de facto lik / smalere enn timeviseren). :)