Lauritz.con

Har handlet på Lauritz en gang (stoler) selve handelen gikk smertefritt, det eneste var at de måtte hentes innen 7 dager
i Danmark..
Jeg et godt inntrykk av dem.

Jeg har endel erfaring med lauritz.com det er helt greit og trygt og handle der. Alle klokker der blir taksert av kyndige personer så du får ikke fake der. Bakdelen er at du ikke har mulighet til å se på klokken hvis du kjøper fra andre auksjonshus enn det i Oslo. Men å den andre siden har du 30 dager åpent kjøp dvs at hvis varen ikke er ihht forventningene kan du levere den tilbake og få pengene igjen. Jeg har både kjøpt og solgt klokker der med god erfaring. NB vær klar over moms påslag hvis du kjøper klokker utenfor Norge,men det kan du ordne med å hente det i Svergie (Poste Restante) og selv frakte den over grensen). Jeg har selv gjort dette flere ganger, og det går smertefritt. Lykke til har du flere spørsmål ang dette kan du sende meg en PM.
:D larhat

larhat skrev:
Jeg har endel erfaring med lauritz.com det er helt greit og trygt og handle der. Alle klokker der blir taksert av kyndige personer så du får ikke fake der. Bakdelen er at du ikke har mulighet til å se på klokken hvis du kjøper fra andre auksjonshus enn det i Oslo. Men å den andre siden har du 30 dager åpent kjøp dvs at hvis varen ikke er ihht forventningene kan du levere den tilbake og få pengene igjen. Jeg har både kjøpt og solgt klokker der med god erfaring. NB vær klar over moms påslag hvis du kjøper klokker utenfor Norge,men det kan du ordne med å hente det i Svergie (Poste Restante) og selv frakte den over grensen). Jeg har selv gjort dette flere ganger, og det går smertefritt. Lykke til har du flere spørsmål ang dette kan du sende meg en PM.
:D larhat
Himmel jo - vist kan du få fakes der. Kyndige personer findes, men masser af ting slipper igennem uden at være som beskrevet.
søg Lauritz på urforum.dk og se masser af eksempler. Det betyder ikke at det er svindlere, bare at der slipper ting igennem, og så kan man glæde sig over at der er returret og at Lauritz helt respekterer loven

vh

Jeg har handlet endel klokker på div auksjoner, og hvis man har noe greie på klokker så vil jeg påstå at laurits ikke er verre enn andre auksjonshus. Gikk inn og så på urforum og så som du sa etter å ha sett igjennom kritikken fikk jeg inntrykk av at mye av problemene var at de var priset for høyt eller lavt, og det er ikke unikt for lauritz. dette er et auksjonsfirma og som alle andre steder hvor man driver nettauksjoner blomqvist, kaplan etc er man opptatt av å selge for mest mulig. Nå tar jeg forbehold om at laurits også selger endel klokker som er nye av ymse merker. Men hvis man holder seg til kjente merker så har i hvert fall ikke jeg opptaget noe slik. Endel av kritikken gikk også på noen vintage klokker hvor innmaten var skiftet (spesielt omega ), og det kan nok forekomme over alt hvor man kjøper klokker. Jeg har vel opp gjennom tiden kjøpt 20 klokker der alle har vært ekte, da disse har blitt sjekket hos min lokale urmaker. Hvor høyt man vil gå i Pris er jo noe man må bestemme seg for på forhånd, da det jo er lett å la seg rive med. Men som sagt mine erfaringer er ikke dårlige. Derimot har jeg hatt etpar dårlige kjøp på lånekontoret i Oslo som også driver auksjoner hvor det selges endel klokker, og der vet jeg at alle klokkene blir gjennomgått av urmaker, og der er det ikke 30 dqagers retur. jeg har slitt såpass mye med å få disse i retur at jeg ikke handler der noe mer.
:eek: larhat

larhat skrev:
Derimot har jeg hatt etpar dårlige kjøp på lånekontoret i Oslo som også driver auksjoner hvor det selges endel klokker, og der vet jeg at alle klokkene blir gjennomgått av urmaker, og der er det ikke 30 dqagers retur. jeg har slitt såpass mye med å få disse i retur at jeg ikke handler der noe mer.
:eek: larhat

Lånekontoret er jo norges desidert største heler! Det værste er jo at det de driver med er "lovlig" .... :twisted:

larhat skrev:
Jeg har handlet endel klokker på div auksjoner, og hvis man har noe greie på klokker så vil jeg påstå at laurits ikke er verre enn andre auksjonshus.
De er som ikke værre end mange andre. Den slags auktionshuse med masser af forskellige varer, har ikke vurderingseksperter til at fange alt, og netop ex Omega hvor værk og kasse ikke har med hindanden at gøre som du beskrev, er en ret typisk fejl. Jeg er enig i at de ikke er værre end andre af samme type - og for mig at se bedre end QXL - og de er helt ok med returretten hvis man opdager at noget ikke var som beskrevet - så ved man nok er risikoen meget begrænset
vh