Lei en Patek

Hvorfor leie når man kan eie? Jeg vil ikke anbefale noen å lånefinansiere klokkekjøp, men leie til 11k i per måned er fulllstendig galskap, noe regnestykket over viser.

Å leie til 11k/måned er noe man kan gjøre hvis man er en av dem jeg tror @Hammerfjord skriver om i noen av sine tidligere innlegg i denne tråden: Kanskje man skal på jobbintervju i en eller annen tvilsom bransje, ønsker å forføre noen som først og fremst tiltrekkes av penger, eller av annen grunn trenger å gi et tidsbegrenset falskt inntrykk av velstand :)

Redigert av en moderator:
Å leie til 11k/måned er noe man kan gjøre hvis man er en av dem jeg tror @Hammerfjord skriver om i noen av sine tidligere innlegg i denne tråden: Kanskje man skal på jobbintervju i en eller annen tvilsom bransje, ønsker å forføre noen som først og fremst tiltrekkes av penger, eller av annen grunn trenger å gi et tidsbegrenset falskt inntrykk av velstand :)

Bingo. Takk.

OK - til den prisen så er det bare dumt.

Jeg likte den meldingen der @Hammerfjord skrev om han som kom hjem til en pisstinkende oppgang etter å ha parkert leie-Ferrarien, og levert inn leieuret.

Du vet at uret ikke er ditt, det kan ikke gi noen godfølelse. I hvert fall ikke for meg. Så kunne man jo si at det kunne brukes som en billett til å kunne bære et grail-ur en måneds tid. Men kr 11 000 - per måned? Det blir en kostbar smak på det søte liv.

Vi lever i en (stort sett) fri verden, folk må gjøre som de har lyst, men det der er ikke noe for meg.

For noen flippere ville nok det å leie faktisk vært billigere enn å eie, nå snakker jeg ikke om noen her på sonen. Men jeg kjenner folk her i Norge som kjøper nye klokker i 200-300 kroners klassen for så å ville flippe etter 2 -3 måneder. Når det gjerne er snakk om digre Hubloter å Breitlinger så er tapet tilstede for å si det "Milft"

Med forbrukslån! i DNB kan man låne over 170k betale 11000 i mnd og ha nedbetalt klokka på 1,5 år.... Ingen av alternativene er økonomisk, for andre enn utleier.

For noen flippere ville nok det å leie faktisk vært billigere enn å eie, nå snakker jeg ikke om noen her på sonen. Men jeg kjenner folk her i Norge som kjøper nye klokker i 200-300 kroners klassen for så å ville flippe etter 2 -3 måneder. Når det gjerne er snakk om digre Hubloter å Breitlinger så er tapet tilstede for å si det "Milft"

Ikke alle har smaken til å kjøpe seg en Breitling som er "verdt pengene" : For mye stor bling på noen utgaver men ikke alle er sånn heldigvis.
In-house Breitling med "vintage" duft er det man burde satse på hvis man ønsker seg noe som representerer varemerket som fortjent.
Hublot på sin side er alt for ung for å ha noen "heritage" i området.

Fordi de insisterer på å kjøpe klokker som faller så mye i verdi på kort tid?

Har de mer penger enn vett? De får heller fråtse i PP'er og VC'er, så får de mer igjen i annenhåndsmarkedet. Eller tar jeg feil der?

Denne typen utleieideer dukker opp fra tid til annen. Det som går igjen er at det er fake klokker som leies ut. Ikke uvanlig å betale mer i uken enn det klokken kostet ny...

HVIS det så skulle være tanke om ekte, så har jo en (ekte) en god annenhåndsverdi. Dermed er det ikke så vanskelig å prøve å eie. Når det er sagt så er jeg i tvil om at ekte Patek etc leies ut til en ukespris jeg ville betalt.

:cool:

Ur til leie!

Er vel bare å kaste seg ut i det :p

Det er jo utrolig viktig å få testet et ur man vurderer skikkelig før man kjøper det...så...

Noen som vil leie en Rolex Daytona 116515LN eller en AP 15300OR for 15.000 per mnd?

Mulig med årskontrakt også, da med 10% rabatt.

Begge ur kommer med garanterte misunnelige blikk.

(spent på responsen her gitt... ;))

Kim!

Er vel bare å kaste seg ut i det :p

Det er jo utrolig viktig å få testet et ur man vurderer skikkelig før man kjøper det...så...

Noen som vil leie en Rolex Daytona 116515LN eller en AP 15300OR for 15.000 per mnd?

Mulig med årskontrakt også, da med 10% rabatt.

Begge ur kommer med garanterte misunnelige blikk.

(spent på responsen her gitt... ;))

Kim!

Jeg er interessert @KimS - dersom det følger med en yacht på 60 fot og en 250 kvadrat hytte på Hafjell Panorama