I hovedsak tre «generasjoner»:
1. de første fra Sutteruds tid - veldig få av disse, enormt kule! Grunnen til videreutvikling var blant annet behov for kvalitetsheving (plexiviserne funket ikke) og produksjonseffektivtet (kunne ikke saumfare loppemarkedet etter Ludvig-sekker til reimene), med mer
2. LL (long lug) med opptrekk, barrets uten fjær og plexiglass, de første klokkene som kom etter at Sjur fikk skikk på sjappa - full av sjarm = eks: ikke 100 % jevn lume, problemer med de første plexi-glassene. Jeg har en slik, se bildene i denne tråden. Sveitsisk urverk, alukasse som jeg ikke klarer å lage ding eller riper i. Altså, sjarm og kvalitet
3. SL (short lug) med safirglass, automatic og sekundviser. Pene. Kule. Mye høyere finish på skive (IMHO) = kvalitet (men ikke like mye sjarm)
Sånn ca sånn
Kjøp ivei! Veldig mye klokkeglede for pengene - men de er kanskje fremdeles ikke en klokke nr 1 - fremdeles en entusiastklokke.
Raskt design (ekstremt lettlest). Her sammen med raske briller og raskt pannebånd på Kikut i dag. Min faste turklokke.
Vis vedlegg 322320