Har i det siste merket at jeg googler mindre og mindre klokker, og mer og mer diverse obskure nettsider som har customdeler til Triumph ...Har varlset fruen om at nok en altoppslukendehobby er på vei inn (som jeg sa til henne, hadde ikke het 40-årskrise om du hadde syntes at det var "helt topp!" ) Ble ikke møtt med applaus for snappy comeback på noe som helst vis.
Har nå kommet meg såppas godt ned i materien, at jeg står mellom enten å gå for en Triumph Truxton eller en Bonneville T100, og starte modde-hæl#$% derfra (les: morroa
). Alt avhenger av hvilken av de to utgangspunktene jeg føler jeg sitter mest komfortablet på (tidligere vurdert Scrambler også, da det er mer likt det jeg til slutt vil at den skal ende opp som (kanskje). Men det er et par ting som ikke helt klaffer med den modellen kan det se ut som, og da heller gå mot mer street-cafe racer looken) Er og verdt å neven at noe av det jeg gleder meg ALLER mest til ...er å drive endeløse nettsøk etter "den neste delen jeg skal montere vinter, før sesongen starter igjen" Alltid likt å skru, og det har jeg forstått er en dyd av nødvendighet her.
Alt dette, vel og merke sagt av en som enda ikke har MC lappen, og ikke har kjørt stort på to hjul siden 90-tallet ...men det stopper meg jo selvsagt ikke fra å ha drømmer, dog og noe urealistiske (som at fruen skal juble enda mer når jeg planlegger å parkere/mekke/vinterlagre sykkelen der hun nå har laget en eller annen `utstilling av shabby chick møbler og diverse isenkrams (som er "gammelt og pent") på plattingen under tak. MC-lappen taes til høsten, er planen. (dvs inngått avtale med fruen er at jeg skal bli ferdig med et altoppslukene studie jeg tar ved siden av jobb ...FØR jeg begynner med noe som i det hele tatt lukter bensin ...vi får se
)
Gått såppas langt i prosessen her, at jeg har innfunnet meg med at det må selges et par klokker (bare ikke helt tatt det vanskelige valget enda ...besluttningsvegring kan man kalle det)
Og så må lappen jo taes (og da før jeg i det hele tatt får testet hvilken sykkel som er "for meg". Fordelen med dette, er at jeg, når jeg først skal finne ut av hva jeg skal gå for, kommer til å være på godt wis-nivå på sykkelfronten.
Har begynt så smått med å bestille meg en Bell Bulllit
(litt som å kjøpe skistativ uten å ha bil, men dog)
Og her er hva som gir meg salige smil om munnen ...tidvis og litt sikling må påregnes