Lenke fremfor Nato og andre reimer?

Lenke eller reim?

• Helst lenke

Stemmer: 29 51,8%
  • Helst Nato / lærreim, etc

Stemmer: 5 8,9%
  • Bytter jevnt mellom begge

Stemmer: 22 39,3%

• Antall stemmer
    56
  • Avstemningen stengte .
Medlem
6. des. 2013
I starten så likte jeg å ta bort lenka og benytte Natoreimer og andre reimer på klokkene - men i det siste så har jeg nesten gått bort fra dette selv etter at jeg har bestilt nye reimer. :confused:

Det kan variere selvsagt ut i fra klokkemodell. En Submariner på Nato kan gå innimellom. Liker egentlig originallenkene aller best. :) Er det andre som føler det slik?

Redigert:
Helt enig der.
Hvertfall på Sub. Klarer ikke mer enn èn dag, før jeg kryper tilbake til lenke!

Varierer veldig mye, Everestband, nato, lenke og et par deilige Nessunoreimer. Men liker best å bruke nato på klokker med lug- holes, da hullene som springbarene sitter i er dypere. På klokker uten lugholes sitter ikke springbaren med mer enn ca. 1.5 mm inn i kassen.

Selv om lenken er slarkete, lett, "billig", og gammel blir det sjelden mer enn en dag før Snowflaken må tilbake på den:

DDF6E7D2-F8FD-4915-AD1A-97CE62BF7E36.jpg

De fleste av mine klokker har bodd på NATO hele sommeren, mens noen kommer nok aldri til å forlate lenken. Så kommer an på klokka for min del :)

Alt til sin tid og bruk.

Er jeg i skog og mark og/eller driver en aktivitet i vann, er NATO å foretrekke. Ryker en barrett, har jeg fortsatt klokken i behold.
Ellers er det gjerne skinnremmer som er tingen,- for meg!

:cool:

Jeg tørr rett og slett ikke ha suben på nato, eller hvertfall ikke før jeg blir overbevist om at kvaliteten er bra nok.
Kjedelig å miste en sub-C.

Jeg tørr rett og slett ikke ha suben på nato, eller hvertfall ikke før jeg blir overbevist om at kvaliteten er bra nok.
Kjedelig å miste en sub-C.

Jeg holder meg naturlighvis til lenke/gummi jeg også. Gud hvor tøft det ser ut med riktig nato, meeeeennn.... :mrgreen:

Jeg klarer ikke lenker hvor mye jeg enn prøver. Liker det på andre armer, men synet av lenke på egen arm gir meg gåsehud, og ikke på en god måte. Lenker har i mine øyne noe macho-aktig over seg, noe jeg ikke klarer å identifisere meg med og bli fortrolig med. Jeg har ikke gitt helt opp, for jeg synes det er teit at det skal være sånn, men foreløpig går det utelukkende i meningsmålingens mindretallsvalg i øyeblikket: Nato og lær.

Kun reimer for min del - uansett klokke, i ulike materialer (skinn, gummi, web, cordura) og varianter. Alt unntatt Nato, for uansett hvordan jeg snur og vender på det så får jeg meg ikke til å like Nato:eek:

For meg avhenger det helt av klokken. Jeg må ha original lenke på Rolex. På PAM er det fritt fram. På Seiko (billig divere) er nato konge.

Det kommer an på uret, men kan fastslå såpass:

- Rolex, liker å variere, men ingenting slår en gammel skranglelenke, ikke SEL ;) Ser bra ut og er superkomfy.

- Elegante, dressy ur, da er det skinn som gjelder.

Alt til sin tid. Når jeg først "går NATO", holder jeg meg til det en lang periode, både for å unngå for mye barrettpirking, men mest for å få den variasjonen jeg setter sånn pris på (matche NATO til dagsform og/eller antrekk). Det samme med lenke - når den først går på, blir den sittende en stund. Nå går det mot høst og vinter, og lune lærreimer skal inn i rotasjonen igjen :) Med flere klokker, har jeg da muligheten til å "kjøre" NATO på noen, lær på noen og lenke på noen. Hurra for mangfoldet!

NATO bruker jeg kun på beateren (Sinn 656). Har sikkert 50 forskjellige 20 mm NATO-remmer, og det er alltid artig å leke med farger.

Har en gummirem til Suben på vei inn, samt at jeg var med på Everests Kickstarterfinansiering nylig, og får et par skinnremmer til GMT Masteren derfra etterhvert.

Egentlig føler jeg at Rolex alltid ser best ut på lenke, men for variasjonen, og for å spare lenkene vil jeg prøve å veksle.

Liker i grunn alt. Men det er vanskelig å slå en tilpasset stram orginal kvalitetslenke.

I tillegg tåler jeg ikke nato eller reim på de av klokkene mine som er relativt høye. Blir for mye synlig klokkekasse når ikke reim er tilpasset med end-links.

Ja takk begge deler! Som flere påpeker er det avhengig av dagsform og humør. NATO på rolex er like behagelig som lenke, og er like kult. Alt avhenger av dagsformen:)

Kan jeg stille spm ved tidssonens nato remmer ang kvalitet? (tviler egentlig ikke på de men)

Er alltid et men.
Er de sikre nok til å ha suben min på en?
Skulle jo tro nato er bare men en kjetting er aldri sterkere enn sitt svakeste ledd, og på nato blir det vel spennen.
Har to springbars og ryker begge samtidig burde man spilt lotto den dagen. Men spenne er det bare en av.
Har så lyst til å tørre.