Lenkelås som plutselig ble slapp i fisken

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Lenkelåsen på fruens 79090 sub er blitt slapp i fisken, lenken med dive extention "entrer" på en måte ikke ordentlig inne i selve låsen mer og det det blir en unaturlig stor glippe på motsatt side av den lille sikkerhets "bøyle". Jeg kan ikke se noe feil men fruen mente at hun hadde "hengt" seg fast i noe på London tur. (kansje hun mente noe helt annet ?).
Noen tips fra ekspertene (vedrørende lenkelåsen selvfølgelig og ikke konas Londontur). Noen som evt har en lås tilsalgs evt. pris på ny ?

Passer evt. lås fra fetteren Rolex Sub 16800 ?

Oppsiden med disse gamle låsene er at du i 99 av 100 tilfeller kan klare å bøye dem tilbake til god tilstand for hånd. Se på alle deler og sjekk bøyer og vikler opp mot en som virker. Vil tro du klarer å få den 99% god som ny med litt arbeid for hånd :)

Hei

Jeg hadde for litt siden en Tudor 75090 sub som hadde det samme problemet. men som i svaret i forrige tråd så var det bare å bøye dette forsiktig tilbake i stilling evnt. bruke en lett berøing med en tang.

Lenkelåsen på fruens 79090 sub er blitt slapp i fisken, lenken med dive extention "entrer" på en måte ikke ordentlig inne i selve låsen mer og det det blir en unaturlig stor glippe på motsatt side av den lille sikkerhets "bøyle". Jeg kan ikke se noe feil men fruen mente at hun hadde "hengt" seg fast i noe på London tur. (kansje hun mente noe helt annet ?).
Noen tips fra ekspertene (vedrørende lenkelåsen selvfølgelig og ikke konas Londontur). Noen som evt har en lås tilsalgs evt. pris på ny ?
Kansje dette kan hjelpe: http://www.google.com/url?sa=t&rct=...K1rlXeC8yIzV9xpchfoIKGQ&bvm=bv.56146854,d.bGE

Kansje dette kan hjelpe: http://www.google.com/url?sa=t&rct=...K1rlXeC8yIzV9xpchfoIKGQ&bvm=bv.56146854,d.bGE

Takker, fulgte 'bruksanvisningen' varsomt og den er tight igjen !