Lervik ur

J

jayeff

Guest
Knut solgte drømmeklokka mi like før jul. Og, nå er det jammen meg kommet i avisen også :)

http://www.h-avis.no/nyheter/den-store-gaveforskjellen-1.6685998

Og, dersom noen lurte, så er det denne det er snakk om

12730633681_2.jpg

Var så heldig og fikk prøve ut denne en liten tur da kunden ikke kom seg over fjorden pga storm. Heldigvis var jeg innom i rett øyeblikk for en prat! For ett nydelig ur! Men det var grassalt tungt :)

Var så heldig og fikk prøve ut denne en liten tur da kunden ikke kom seg over fjorden pga storm. Heldigvis var jeg innom i rett øyeblikk for en prat! For ett nydelig ur! Men det var grassalt tungt :)

Og så tok du ingen bilder? Jeg satt på samme side av fjorden som kunden, så jeg fikk heller ikke kommet meg opp for å titte på den :(

Jeg hadde akkurat vært innom posten for å sende mobilen inn til forsikringsselskapet, kamera ble liggende hjemme da jeg skulle på julebord etterpå :( Jeg skulle egentlig innom for å prøve daytona i rødt gull men endte opp med både rødt gull og platina :D Angrer enda på at det ikke ble tatt noen bilder da :-/

Jeg hadde akkurat vært innom posten for å sende mobilen inn til forsikringsselskapet, kamera ble liggende hjemme da jeg skulle på julebord etterpå :( Jeg skulle egentlig innom for å prøve daytona i rødt gull men endte opp med både rødt gull og platina :D Angrer enda på at det ikke ble tatt noen bilder da :-/

Jaja... Gjort er gjort ;)

Men, ryktene vil ha det til at det skal bestilles nok en platina, også denne gangen av en kunde fra Sør-Rogaland (dessverre ikke meg), så det er nye muligheter for å få tatt seg en titt :)

Drømmeklokken min også. Den er så utrolig mye finere enn de andre variantene i gull, ene og alene på grunn av den glatte bezelen. Den får et mye renere uttrykk. Skulle gjerne sett den i levende live, passe misunnelig på deg Ol. salvesen. Bildet tatt fra annet forum.

128049326990001.jpg

Jammen flott gave til seg selv det der:) Dog usikker på om det er denne jeg hadde valgt å kjøpe for en slik sum;)

Jammen flott gave til seg selv det der:) Dog usikker på om det er denne jeg hadde valgt å kjøpe for en slik sum;)

Er nok litt enig i det, dessverre. Hadde nok ikke kjøpt denne klokka aller først, om jeg hadde hatt pengene til det. Men, kanskje som en god nr. 3 eller 4 :)

Hadde jeg hatt en slik sum på klokkekontoen ville jeg tatt en telefon til Frodo og hørt om han var villig til å selge milsuben. Restsummen kunne jeg sikkert fått på avbetaling over et par-tre år...

Hadde jeg hatt en slik sum på klokkekontoen ville jeg tatt en telefon til Frodo og hørt om han var villig til å selge milsuben. Restsummen kunne jeg sikkert fått på avbetaling over et par-tre år...

Der er jeg fryktelig uenig med deg, men det lar vi ligge :p

Over 400K for en klokke - med romertall !!!

Om fem til ti år er klokken til Frodo verd mer enn det dobbelte av denne som Lervik solgte.
Og tenk så mye mer stas med en milsub på armen.

Ok, nå lar vi det ligge :D

Over 400K for en klokke - med romertall !!!

Om fem til ti år er klokken til Frodo verd mer enn det dobbelte av denne som Lervik solgte.
Og tenk så mye mer stas med en milsub på armen.

Ok, nå lar vi det ligge :D

En gammel stålklokke, som ikke har noen særlig verdi utover det faktum at noen mennesker er litt overemosjonelle? Platina har da i hvert fall en reell verdi i markedet :p

Sånn! Da lar vi det ligge ;)

Day Date i platina er jo heeeelt rått!

Dog hadde jeg sluppet billigere unna, da jeg hadde valgt 36mm versjonen - uten at der er noen relevant "problemstilling" med tanke på prislappen:D

Den prisen oppnår du aldri for den milsuben tror jeg. I såfall en 100% orginal med sertifikat, boks og uforglemmelig patina.. For slike summer er det en Patek eller VC som gjelder desverre!

Nydelig ur, men det er flere ur i den prisklassen jeg heller hadde kjøpt hvis jeg hadde hatt pengene.

Off-Topic:
Milsub nå til dags går vel for over 50-75tusen pund. Det ligger blandt annet en på Ebay nå til £48600 med to dager igjen.

Hadde neppe kjøpt den for den prisen. Hadde også blitt meget skuffet om jeg hadde bestilt klokken for flere månder siden og hadde lest om om at flere hadde prøvd den i butikken før jeg hadde fått den.

Hadde neppe kjøpt den for den prisen. Hadde også blitt meget skuffet om jeg hadde bestilt klokken for flere månder siden og hadde lest om om at flere hadde prøvd den i butikken før jeg hadde fått den.

Enig.
Synes ikke det er veldig seriøst av en butikk og la andre kunder "tukle" med en klokke som er bestilt.....

Enig.
Synes ikke det er veldig seriøst av en butikk og la andre kunder "tukle" med en klokke som er bestilt.....

Helt enig.

Tilbake til klokken så liker jeg ikke bezelen, romertall og den dominerende ukedagsanvisningen. DD er en klokke som jeg aldri har vært fan av.

MEEEEN, denne ser mye bedre ut enn YG versjonen. Fargen på urskiva er helt nydelig. President lenke er jo flott.