Leter etter ny klokke

Medlem
17. des. 2013
Innlegg
14
Hei!

Er paa leting etter en ny klokke som skal erstatte en Emporio armani AR0547 jeg fikk for 4 aar siden. Naa blir dette foorste gang jeg kjooper klokke selv saa jeg blir litt overvelmet med alle alternativene saa hadde vaert greit med litt hjelp fra folk som alerede har litt erfaring.

Lyst til aa bruke saann ca. 2000Kr, men kan lett gaa over det hvis det trengs. Tror nok oovre grense blir rundt 4000Kr.

Saa langt har jeg funnet meg fram til Orient Mako, Seiko SKX007K2 og SSA041J. De virket alle veldig fine, men sliter veldig med aa velge.. Noen andre alternativer hadde ogsaa vaert fint. Er ogsaa viktig for meg at det er en solid klokke som kan vare en stund!

SSA041J_MED.jpg

SKX007K2_MED.jpg

EM65001BV_MED.jpg
 
Beklager, ser ut som jeg har lagt denne i feil kategori, mulig aa flytte den til startgropen?
 
Her er det vel først å fremst viktig å finne ut hvilken stil du liker, skal det være f.eks. dykkerklokke, sportslig, kronograf, flieger eller dressklokke. Dernest står du ovenfor valget mellom lenke eller rem.

Som en eneste allrounder hadde jeg titte etter noe sportslig (som ikke er dykkerklokke) som kan fungere både med lenke og rem.

Seiko SARB021 eller -033 (alternativt -023 eller -035 om du vil ha lys skive) er flotte klokker som passer til denne beskrivelsen og er min anbefaling.

SARB033_LRG.jpg
 
Redigert:
Her er det vel først å fremst viktig å finne ut hvilken stil du liker, skal det være f.eks. dykkerklokke, sportslig, kronograf, flieger eller dressklokke. Dernest står du ovenfor valget mellom lenke eller rem.

Som en eneste allrounder hadde jeg titte etter noe sportslig (som ikke er dykkerklokke) som kan fungere både med lenke og rem.

Seiko SARB021 eller -033 (alternativt -023 eller -035 om du vil ha lys skive) er flotte klokker som passer til denne beskrivelsen og er min anbefaling.

SARB033_LRG.jpg


Fin klokke men jeg fikk ikke en stor nok "wow" foolelse til at jeg kan bruke saa mye penger. Har ganske stramt budsjett, saa hvis jeg skal gaa til 2000-4000 maa jeg virkelig like klokken!
Kan vel ogsaa legge til at jeg har ett ganske tynt haandlett (ca 15-16cm omkrets), saa det begrenser ogsaa hva slags klokker jeg faktisk kan kjoope.

1zy7tx0.jpg
 
Hva med en Armida i messing? Godt innenfor budsjett for a7 eller a8, fikk førstnevnte selv i dag, og den virker uovertruffen kvalitetsmessig, og blir lagt merke til. Alternativt kan du jo kjøpe både Seiko Orange Monster og en pen Hamilton fra Creation innenfor budajett... :)
 
En generell observasjon når det gjelder Seiko er at lenkene i stor grad reflekterer (den lave) prisen.
Hvis du finner tilsvarende på rem ville jeg valgt det, og spart de kronene lenka koster.
En fin rem kan du kjøpe senere når den originale er utslitt.

Ellers virker det som om 4Rxx verket som sitter i denne er mer pålitelig enn 7S26-verket.
 
Denne her var ogsaa ganske fin da.. Hamilton Automatic H32515135 Jazzmaster Viewmatic Men's Watch ca 4200 med MVA, saa hvis jeg skal kjoope denne maa det absolutt vaere en bra klokke.

Hadde aldri trodd at jeg skulle brukt saa mye tid paa aa finne meg klokke! sittet i nesten 20 timer totalt naa tror jeg.

Hamilton er bra saker. Gå for den.:)

Hvis du henger lenge nok her på TS vil du merke at tiden du bruker på å velge klokker reduseres omvendt proposjonalt med kronene du kommer til å bruke på dem.:p
 
Hamilton er bra saker. Gå for den.:)

Hvis du henger lenge nok her på TS vil du merke at tiden du bruker på å velge klokker reduseres omvendt proposjonalt med kronene du kommer til å bruke på dem.:p


Tror nok jeg kommer til aa gaa for den ja, faar bare spise litt mer vassgraut saa gaar det vel fint :p

Eneste problemet er vel at jeg kommer til aa gaa ganske naervoost rundt i gatene siden jeg har hoort det er ganske mye ran som foregaar her i toonsberg, har selvfoolgelig reiseforsikring men er vel fortsatt ikke noe saerlig morro aa bli frastjelt en klokke.
 
damn.. saa akuratt laasmekanismen
item-hm-h32515135-07.jpg

Har ganske daarlig erfaring med den type laas fra Armani klokken min... :(
 
Ikke vondt ment, men nå er det Armani du sammenligner med da.... Tror nok det går helt fint!

Uff ja jeg faar vel slutte og overtenke det og bare kjoope klokken :) hadde foretrukket en "clasp" mekanisme, men denne funker nok sikkert fint med tanke paa at det er hamilton.
 
Tror du vil fort finne ut at 2000-4000 ikke er så altfor mye for en klokke. Kanskje for deg nå, men etter hvert vil interessen vokse og da begynner du å skikke i prissjiktet rundt en brukt Omega, og kanskje også Rolex :D
 
Hvis du liker action diveren burde du prøve den på hånden. Størrelse på papir og hånd er to veldig forskjellige ting. Har ikke prøvd den selv så vet ikke hvordan akkurat den er, men å vurdere bare diameter på papiret blir fort feil. Har mye med design og gjøre, samt personlig smak. En klokke som sitter perfekt på en hånd kan bli gal på en annen.


Certinaen er i hverfall en fin klokke, kjøpe den lett brukt sparer du også litt på
 
Certina diveren nevnt tidligere er et godt alternativ. Jeg vil følge den tråden og anbefale deg å kjøpe brukt, primært på kjøp og salgs-delen av dette forumet, men også finn.no. På finn kan det være lurt å være mer kritisk til selger enn her på forumet, men hovedregelen er alltid "buy the seller, not the watch". Dersom du kjøper brukt får du som regel mye mer klokke for pengene, i form av kvalitet, urverk osv. Dersom du ønsker å kjøpe en helt ny klokke er nevnte Seikoer og Hamilton gode kjøp :) Lykke til!
 
Hvis du liker action diveren burde du prøve den på hånden. Størrelse på papir og hånd er to veldig forskjellige ting. Har ikke prøvd den selv så vet ikke hvordan akkurat den er, men å vurdere bare diameter på papiret blir fort feil. Har mye med design og gjøre, samt personlig smak. En klokke som sitter perfekt på en hånd kan bli gal på en annen.


Certinaen er i hverfall en fin klokke, kjøpe den lett brukt sparer du også litt på

Det er vel det at jeg ikke for proovd klokken som gjoor det saa vanskelig aa kjoope pa nett.