Levere Rolex til service, hvem gir best resultat av Bjerke butikkene ?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Lurer på å gi min nyankommende helgull Submariner en oppussing som den fortjener.

Men lurer på hvilke erfaringer dere har med Bjerke i Prinsensgate og Karl Johans Gate når det gjelder service og oppussing av deres Rolex ur?

Er vel kun Bjerke som er autoriserte i Osloområdet?

Takker masse for svar!

Begge butikkene bruker det samme verkstedet i Øvre Slottsgate 11. Så jobben som blir gjort er den samme, men etter hva jeg har lest på forumet skal jo Prinsensgate være mest ryddig.

Har ikke vært så mye kontakt med Prinsensgate, men har ikke gode erfaringer med service hos Karl Johan, sikkert uflaks for dem, men det er nå hvertfall min erfaring.

Lurer på å gi min nyankommende helgull Submariner en oppussing som den fortjener.

Men lurer på hvilke erfaringer dere har med Bjerke i Prinsensgate og Karl Johans Gate når det gjelder service og oppussing av deres Rolex ur?

Er vel kun Bjerke som er autoriserte i Osloområdet?

Takker masse for svar!

De bruker felles verksted som nevnt før, men ta en tur innom Prinsensgate, de har den suverent beste oppfølgingen underveis og etterpå! Har også en dyktig urmaker i butikken. Det har blitt alt for mye dårlig service/oppfølging og slurv fra avdelingen i Karl Johan !!!

Regards :)
AW

Jeg har lite til ingen erfaring med Karl Johans gate, men skal hente LV-en fra service hos Prinsensgate i morgen, og det har gått fortere enn det de først estimerte. Synes de er veldig hyggelige og profesjonelle der.

Er det lov å spørre hva servicen på LV en kostet?

Det er lov å spørre, men jeg vet ikke svaret ennå. De estimerte rundt 4000-4500 for en full overhaling pluss en liten reparasjon av datomekanismen. Så får vi se i morgen når jeg henter den hva de skal ha da!

Leverte klokken forrige uke til service hos Bjerke og kan melde om at de nå estimerer 6 ukers leveringstid på service...

Forsåvidt helt uproblematisk, men er en Rolex short til GTG.

Jeg har ventet i over 3 måneder på en IWC jeg leverte til Alf Lie og
når jeg ringte i forrige uke sa de at de skulle begynne på den i denne
uken. Jeg hadde tenkt og levere en Rolex der når jeg plukket opp IWC`n
men når jeg ser alt skrytet dere gir Bjerke i Prinsensgt. Så spørs det om
jeg ikke går over veien og leverer den der:)

Jeg hadde en vintage submariner på service hos Bjerke Oslo i januar og betalte 4250. Da hadde den ikke vært på service på 9 år. De gjorde en meget god jobb både med det mekaniske og selve slipingen ble også veldig fin. Ulempen med å levere inn vintage er, om du ikke vil at de skal slipe den, kan de ikke garantere at den leveres tilbake i uslipt stand. Det er litt synd. For de som ikke bruker ur veldig røft er sliping en uting. Det blir riper med en gang uansett. Synes det er rart at Bjerke ikke tar det litt mer seriøst hva som kommer av ønsker fra kunde samt at jeg synes de bør lage egne servicesertifikater som sier noe om referansenummer på uret og hva som er gjort på servicen. Det virker som Bjerke ikke helt henger med i tiden.

Jeg hadde en vintage submariner på service hos Bjerke Oslo i januar og betalte 4250. Da hadde den ikke vært på service på 9 år. De gjorde en meget god jobb både med det mekaniske og selve slipingen ble også veldig fin. Ulempen med å levere inn vintage er, om du ikke vil at de skal slipe den, kan de ikke garantere at den leveres tilbake i uslipt stand. Det er litt synd. For de som ikke bruker ur veldig røft er sliping en uting. Det blir riper med en gang uansett. Synes det er rart at Bjerke ikke tar det litt mer seriøst hva som kommer av ønsker fra kunde samt at jeg synes de bør lage egne servicesertifikater som sier noe om referansenummer på uret og hva som er gjort på servicen. Det virker som Bjerke ikke helt henger med i tiden.

Jeg er helt enig, det er veldig viktig med dokumentasjon og proveniens når man
driver med samleobjekter.

Det var da voldsom til lang tid dere må vente på service i Oslo for tiden. Leverte min sub til Lian i Trondheim på en lørdag og en og en halv uke senere var den på posten her på Helgeland. Prisen var grei og , 3600 kr med frakt.