Leveringstid Submariner for tida fra AD?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Sted
Utenfor Oslo
Bare nysgjerrig. Lurer på å gi en Sub i 40-års presang til meg selv neste sommer, hvis det ser ut til å bli et bra år. :) (Er i Oslo-området)

6-12 mnd nå. Kommer an på hvilken AD du handler fra. Jeg sa fra meg plassen min hos Jørgensen forrige uke. Gadd ikke vente sååå lenge.

Er bare tull dette med leveringstid, Bjerke har opp til flere SS-subs i hvelvet/safen som de kan enten selge til kinesere på ferie som kjøper Rolex til seg selv, far, kone og mor. Eller når en pengesterk/og eller innflytelsesrik person kommer innom og kjøper flere ur i samme slengen. Og fordi det daglig er pengesterke potensielle kunder innom, selger de heller til kineseren/nordmannen som kjøper flere ur på samme tid enn en ukjent kunde som skal kun ha ett ur. :)

• Liker
Reaksjoner: stigg
Er bare tull dette med leveringstid, Bjerke har opp til flere SS-subs i hvelvet/safen som de kan enten selge til kinesere på ferie som kjøper Rolex til seg selv, far, kone og mor. Eller når en pengesterk/og eller innflytelsesrik person kommer innom og kjøper flere ur i samme slengen.

Om dette stemmer for Bjerke vet jeg ikke, men jeg vet av egen erfaring at dette i hvertfall er praksis hos andre Rolex-forhandlere.

Når jeg skulle kjøpe min Submariner var jeg innom samtlige forhandlere i London, og ingen hadde den inne. Dagen etter var jeg innom en av dem og kjøpte en Datejust, og da hadde de plutselig en Submariner også som jeg kunne få kjøpe.

• Liker
Reaksjoner: Kanutten og Andreaskh
Er bare tull dette med leveringstid, Bjerke har opp til flere SS-subs i hvelvet/safen som de kan enten selge til kinesere på ferie som kjøper Rolex til seg selv, far, kone og mor. Eller når en pengesterk/og eller innflytelsesrik person kommer innom og kjøper flere ur i samme slengen. Og fordi det daglig er pengesterke potensielle kunder innom, selger de heller til kineseren/nordmannen som kjøper flere ur på samme tid enn en ukjent kunde som skal kun ha ett ur. :)
Drøyt isåfall. Bjerke selv sa jo også i en artikkel at man måtte søke Patek om lov til å kjøpe klokke av dem. Det vil jo si at ingen Kinesere på ferie kan kjøpe Patek. Rekker jo ikke sende søknad de og vente på at den skal bli behandlet for så å kjøpe.

Bjerke har opp til flere SS-subs i hvelvet/safen
SS-subs burde vel heller vært oppbevart i en bunker.
Men hvis påstandene er sanne er det fristende å sammenligne hvelvet med en bunker.

Rolex legger jo opp til en slik situasjon selv i og med at de dikterer hvilke ur AD skal ta inn,
så skjønner godt at det tvinger frem en situasjon hvor AD premierer kjøpere som tar "noe attåt",
om de er rike kinesere eller ei må jo være likegyldig.

• Liker
Reaksjoner: Andreaskh

Har du sett noen Daytonaer i den safen også?

Har du sett noen Daytonaer i den safen også?

Snakker av egen erfaring fra 2014, sist gang jeg kjøpte noe hos Bjerke. Første gangen var det en fyr som ble ekspedert før meg som fikk svar av selger at Submariner var det leveringstid på, mens jeg da overhørte dette i bakgrunnen. Han gikk rett etter han fikk negativt svar. Da det var min tur skulle jeg ha en stilren klokke til min far (ble en IWC Portofino) og etter den ble bestemt så spurte jeg om sportsmodeller fra Rolex, hvor selger sier han skal inn i safen og hente. Fant frem da både 114060 og 116610 i stål.

Konklusjonen er vel at er du bemidlet nok, og ansett som en som kommer tilbake i fremtiden og handler noe litt dyrere enn Tag hos dem, får du som regel viljen. Nå har ikke jeg midler til f.eks stikke ned på Bjerke og kjøpe en helgull Ladymaster for så be om en Daytona, men hadde jeg kunne kjøpt begge deler, hadde jeg nok fått slippe noen "venteliste" på dagen.

Var innom en AD her på Manhattan i dag og prøvde en standard Submariner Date 116610LN. Det var litt tilfeldig at de hadde modellen inne, ofte kunne det være litt ventetid på dem. Estimerte mellom et par uker og et par måneder dersom den ikke var på lager. Varierte litt etter om den kom fra et eller annet sted i USA (par uker) eller om de måtte få den helt fra Sveits (par måneder). Prisen var tilsvarende offisiell prisliste, dvs. ca. NOK 68.700 etter dagens kurs.

Spurte samtidig om Daytona. De hadde inne flere modeller med masse gull og diamanter, men når jeg spurte etter stål og hvit skive (116500LN) var svaret at den tok de kun i mot bestilling på dersom jeg var registrert kunde med kjøpshistorikk. Selv da var det uviss leveringstid. Jeg prøvde å skryte av historikk hos både Bjerke og Lervik, men da lo hun av meg :). Vel, jeg skulle ikke ha noen Daytona uansett, men tenkte jeg måtte gjøre litt research på vegne av dere hjemme i Norge.

Ellers er det meste av kurante modeller på lager (Day Date, Datejust, Skydweller, OP, Milgauss, Explorer, Yatch-master osv.osv.), men det kan jo hende at finnes i hyllene hjemme også for alt jeg vet.

Var innom Bjerke Karl Johan på fredag. Sub 114060 kunne trolig leveres innen jul. 116500LN var det ukjent ventetid på, men betydelig lengre enn no date.