Lidi Fine and Expencive Wathces

Vedkommende har tidligere solgt bøttevis av dyrere klokker opp gjennom tiden gjennom finn.no. Preben Honda Lidi er navnet og jeg har forstått det slik at han er ganske aktiv på diverse utenlandske klokke-fora. Har tidligere solgt helgull Frank Müller, helgull Panerai, helgull Patek. Så vidt jeg kunne huske var de fleste den gang med papirer. Er vel det man kaller en "klokke-mann".

Dog har jeg aldri handlet med vedkommende, ei heller kan jeg på noen måte gå god for han. Vil bare dele det lille jeg har av informasjon :)

Har hatt kontakt med Preben tidligere, og uten at jeg heller vil gå god for han har jeg heller ikke noe direkte negativt å si. Tror han er medlem her på sonen, men ikke spesielt aktiv. Kanskje han selv kan presentere seg og sitt?

Jeg kjøpte en Rolex Explorer 2 av han for noen år tilbake - var en ryddig og grei erfaring fra min side.

Husker at han for noen år tilbake hadde ikke mindre enn 8 zenith daytonaer med hvit skive til salgs samtidig! Fra 1992 med helmatt lenke, og frem til 1999 med SEL. Måtte tynne litt ut i rekkene som han sa. Prisen varierte fra 53K til 57-58K. Jeg angrer fortsatt på at jeg ikke gravde dypt i lommen for 1992-modellen.

Han annonserer ganske ofte på vintageure.dk. Hadde både helgull panerai og helgull hublot til salgs der sist jeg sjekket.

Har solgt en klokke til Preben tidligerere. Måtte sende klokka til han før jeg mottok betaling pga en feriereise, pengene kom som avtalt inn på min konto svært raskt.
For ordens skyld vil jeg nevne at han oppga referanser som jeg kontaktet før klokka ble sendt ;)
Han virker ryddig og jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å gjøre en handel med han igjen.

Jeg har aldri handlet av Lidi, men det egentlig bare tilfeldigheter. Som nevnt tidligere i tråden har han vært svært aktiv på Finn i mange år. Selv med så mange handler har jeg aldri hørt noe negativt - tvert imot. Jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe fra ham.

Jeg har aldri handlet av Lidi, men det egentlig bare tilfeldigheter. Som nevnt tidligere i tråden har han vært svært aktiv på Finn i mange år. Selv med så mange handler har jeg aldri hørt noe negativt - tvert imot. Jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe fra ham.

+1 , med unntak av "tilfeldigheter". Si "lommebok" så er det helt på en prikk hva jeg mener.

Preben H. Lidi

Han er helt kurant og absolutt seriøs å handle med. Han liker ikke å maile frem og tilbake med å diskutere, noe jeg kan forstå. Det han beskriver i omtalene holder mål og mening med det han selger. Har handlet en Breitling av han en gang og jeg har flere bekjente som har handlet med han. Ingen problemer. :D:D

DSSD

Dette må da være en god deal?
Er den "momsfri" så forklarer det noe, men da er det heller ikke så stor stas å kjøpe.

Hva mener ekspertene?

Poster i denne gamle tråden, ettersom det er Lidi som er selger. Ukjent for meg, men ser ut som en ryddig kar ref denne tråden.

Han har tydeligvis mange godbiter, i annonsen hvor han selger en Rolex 16233, så skimtes det vel en Daytona 6263 ?

20_1827744845.jpg