Linde Werdelin

Medlem
3. sep. 2009
Innlegg
234
Sted
Bergen
Hei alle sammen og god sommer!

Har hatt litt ferie hjemme så jeg planla å låne en klokke og leke litt med. Dyr moro til 60 euro for 5 dager. Men moro var det. Vurderer å kjøpe meg en Linde Werdelin...

P1030355.jpg

P1030403.jpg

P1030400.jpg

P1030345.jpg

P1030376.jpg


Etter min mening en vellykket blanding mellom Offshore og Big Bang. Det eneste jeg har å utsette på klokken er at den er litt dyr for å ha et ETA verk.

Trodde aldri jeg skulle vurdere en så stor klokke igjen...

LW sitter som støpt på hånden og virker mindre enn 46 mm. Og det er den. Målet inkluderer også festene til Instument, dvs også kronen. Bezelringen er på 40 mm. Og den er kun 12 mm høy.

Remmene er skrudd helt fast til kassen og omfavner håndledet som en forlengelse av kassen. Remmene er 32 mm på det bredeste og 20 mm ved låsen. Circa.

Andre store klokker jeg har prøvd virker som svære klosser som dingler mellom to tynne tråder mens denne virker som en solid plate trygt forankret av brede remmer...

Jeg ba om å få låne den i brunt og uten foldelås. Det ordnet Sky Sit som er markedssjefen i LW. Hun har på en svært hyggelig måte fulgt opp gjennom hele prosessen med e-poster og pr tlf. Merker da at LW er en liten og oppadstormende produsent!

P1030351.jpg
 
Foreløpig blir det ikke klokkekjøp. Men når jeg ikke klarer å holde meg lenger er den svært aktuell...
 
Har siklet litt på 3 Time fra LW selv. Denne versjonen med brun skive er vel ganske limitert, hvis jeg ikke husker feil. I så fall kan det jo straffe seg å vente...
 
Jeg fikk tilbud om å kjøpe den siste brune klokken. Usikker på om det var salgstriks men uansett synest jeg den er for dyr i forhold til den sorte (selv om den er produsert i færre eksemplar).

Liker egentlig ikke at klokker produseres i ulike farger med tilhørende begrenset opplag! Men kan forstå at de kan være dyrere å produsere når de har et opplag på 22 versus 222. Jeg er kanskje litt uklar her,,,

Uansett skal LW lansere en ny farge på 30 Timer i neste uke: GRØNN!